Gå til innhold

Omsorgssvikt-forts.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Frosken: jeg håper på det jeg også. Det kam jo hende hun nå forsøker få han til å forstå at han skal ta sin del av ansvaret etter tirsdagen. Jeg vet jo ikke, da jeg ikke har kontakt med henne og har ikke pratet med henne siden jeg flyttet.

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

28

• AnonymBruker

24

• morsan

16

• mariaflyfly

7

Nicklusheletida

Husker en av mine skilte venninner som jeg rådførte meg med i starten da jeg var helt på hæla etter et psykoraid uten like brukte følgende ord: "Nå må du mobilisere!"

Hun ga meg en skikkelig pep talk for å få meg til å ta meg selv i nakken og stå løpet ut, selv så sliten ig nedkjørt jeg var og selv så hard eksen var.

Det har vært fryktelig tøft. Men nå er jeg ute av det og inne i egne bolig og med skifteoppgjør på konto. Fy søren det har vært tøffe tak!

Jeg bruker telefonen for å svare for første gang, logget meg inn som skjult bruker og likevel kom nicket mitt frem da jeg svarte. Dette fungerer altså ikke. Togli, dette blir neste skritt hvis ikke ting bedrer seg nå. Nå har jeg et bittelite håp om at det begynner å synke inn . Han sier han har forstått, så får vi se. Dette har vel vært en diger omveltning for han også. Han har vel ikke helt skjønt kanskje at jeg er i ferd med å skaffe meg mitt eget liv. Jeg håper jo på at dette skal bedre seg uten noe mer styr.

Tror du må klikke på "post som anonym" under her hver gang.

Hilsen morsan som tester ut dette nå.

Anonymous poster hash: 1d7fa...d75

Nicklusheletida

Jeg klarte meg fint helt Tim det praktiske med flytting var ordnet, men så falt jeg sammen. Jeg har i grunnen følt meg mye ensom, men jeg synes jo at ting begynner å bli bedre. Jeg har egentlig flyttet 3 ganger på ett og et halvt år. Jeg flyttet ut i 2011. Så brakk jeg beinet og måtte oppholde meg mye i huset. Så bestemte vi oss forgå flytte sammen sommeren 2012 og så flyttet jeg ut igjen desember 2012. Alle 3 gangene var jeg alene om flyttelasset. Men etter det siste , var det slutt på kreftene. Derfor er det så deilig å kjenne at jeg begynner å våkne til live. Synes det blir bedre og bedre, selv om jeg kan bli noe sentimental fortsatt innimellom.

Annonse

Jeg skal forsøke å forklare en gang til. Det ene utelukker ikke det andre. Det handler om begge deler. Jeg trenger å havfrue annenhver helg og jeg trenger å ha fri på tirsdagene. Er dette forstått ? Omsorgsvikt er dette med at han forlater datteren alene hjemme. Hun er 12 år, så noen rimer går selvfølgelig helt fint. Å bare forlate henne for ei helg uten å si i fra til meg er omsorgssvikt. Jeg forstår ikke at dette er så vanskelig å skjønne jeg. Dette består av 3 tråder nå , så du må lese alt. Ellers snakker jeg jo ikke med mannen, så datteren opplever fint lite av dette annet en når problemet har oppstått. Etterhvert ble det så hyppig at jeg begynte å bekymre meg for henne. Derfor har jeg skrevet disse trådene. Det handler altså om to ting. Meg selv og datteren. Det burde ikke være så veldig vanskelig å skjønne da egentlig, hvis en legger litt godvilje til :) Jeg tror ikke jeg har så voldsomt store problemet med å uttrykke meg skriftlig :) De andre forstår det tydeligvis.

Det er mulig du har rett i at jeg ikke forstår. Og du må gjerne mene at det jeg sier er bare tull. Men for meg ser det ut til at du er mer opptatt av å opprettholde konfliktene mellom deg og far enn å løse dem. Det betyr ikke at jeg er enig i far sine lettvinte løsninger. Det jeg derimot mener at det er datteren deres som kommer i klem mellom dere, og det har hun ikke godt av. Man må svelge en del kameler i slike situasjoner og finne løsninger som er bra for først og fremst datteren din, og så deg og far. Jeg synes han er veldig egoistisk og uforutsigbar, det er det ingen tvil om, forsøk om du kan være den voksne her for datteren din. 

Anonymous poster hash: d20c2...a49

Nicklusheletida

Det er mulig du har rett i at jeg ikke forstår. Og du må gjerne mene at det jeg sier er bare tull. Men for meg ser det ut til at du er mer opptatt av å opprettholde konfliktene mellom deg og far enn å løse dem. Det betyr ikke at jeg er enig i far sine lettvinte løsninger. Det jeg derimot mener at det er datteren deres som kommer i klem mellom dere, og det har hun ikke godt av. Man må svelge en del kameler i slike situasjoner og finne løsninger som er bra for først og fremst datteren din, og så deg og far. Jeg synes han er veldig egoistisk og uforutsigbar, det er det ingen tvil om, forsøk om du kan være den voksne her for datteren din.

Det er lov å være sentimental og trist og lei! Men prøv så godt du kan å ikke la han rævlkjøre deg! Pardon my French.

Ellers - om folk som du ikke føler forstår deg her inne - det kan være at de ikke har fått ned seg hele storyen, men også at det for utenforstående kan være lett å tillegge deg egenskaper som hysterisk og overdramatiserende osv, rett og slett fordi det kan være vanskelig å forstå hvordan visse mennesker (her: far/eksmann) kan oppføre seg når man ikke har opplevd det selv (eller hørt om det via nære venner).

For å ta meg selv: når selv ikke nesten et kvart århundre i samme hus gjorde at jeg kjente han og forsto hva som kunne dukke opp, så forstår neppe tilfeldige nettbekjentskaper det.

Noen ganger kan selv ikke verdens største kameler svelget mothårs være nok. Dessverre.

Nicklusheletida

Du sier jo det samme som meg anonym. At dette går ut over datteren og det er jo derfor jeg lurer på hva som er best å gjøre? Skal jeg gi opp å forsøke far ta ansvar og ta alt ansvaret selv eller skal jeg aktivt forsøke få han til å ta ansvaret? Det er jo dette det hele dreier seg om. Ja, du har litt vanskelig for å forstå, tror jeg:) Hele bakgrunnen for innleggene var de samme bekymringene som du uttrykker her . Så et det forskjellige meninger set det ut til. Frosken mener at jeg skal jobbe aktivt for at far og datter skal ha kontakt. Du mener jeg skal gi opp det. Deg er jo dette jeg prøver å få svar på da, skjønner du :)

Gjest Admin Doktoronline

Til det med å være anonym: du må krysse av under tekstboksen for hvett innlegg du skriver. Du kan sikkert be webmaster om å endre nicket ditt i denne tråden til anonym slik at du ikke er søkbar.

Vi har ingen mulighet til å endre signaturen til et innlegg. Det eneste vi evt. kan gjøre er å slette hele innlegget.

Annonse

Du sier jo det samme som meg anonym. At dette går ut over datteren og det er jo derfor jeg lurer på hva som er best å gjøre? Skal jeg gi opp å forsøke far ta ansvar og ta alt ansvaret selv eller skal jeg aktivt forsøke få han til å ta ansvaret? Det er jo dette det hele dreier seg om. Ja, du har litt vanskelig for å forstå, tror jeg:) Hele bakgrunnen for innleggene var de samme bekymringene som du uttrykker her . Så et det forskjellige meninger set det ut til. Frosken mener at jeg skal jobbe aktivt for at far og datter skal ha kontakt. Du mener jeg skal gi opp det. Deg er jo dette jeg prøver å få svar på da, skjønner du :)

Å nei, jeg mener definitivt ikke at du skal gi opp å få til kontakt mellom far og datter, tvert imot. Jeg mener du skal jobbe for det. Det jeg mener er at du og far bør prøve å ha et mindre konfliktfylt forhold til hverandre, selv om jeg forstår at det må være vanskelig når han er som han er. Det jeg prøver å få frem er at selv om jeg forstår din frustrasjon, så tror jeg ikke det hjelper på situasjonen. 

Nicklusheletida

Å nei, jeg mener definitivt ikke at du skal gi opp å få til kontakt mellom far og datter, tvert imot. Jeg mener du skal jobbe for det. Det jeg mener er at du og far bør prøve å ha et mindre konfliktfylt forhold til hverandre, selv om jeg forstår at det må være vanskelig når han er som han er. Det jeg prøver å få frem er at selv om jeg forstår din frustrasjon, så tror jeg ikke det hjelper på situasjonen.

Nicklusheletida

Er det noe jeg ikke vil ha, så er det et konfliktfylt forhold. Hvorfor tror du jeg holder meg unna rettsak som andre råder meg til? Jo, det er for å unngå bråk og fordi jeg helst bare ønsker å fokusere på det positive. Egentlig så har jeg vel vært slik i 23 år jeg og det er vel hele grunnen til at jeg havnet der jeg havnet også.

Nicklusheletida

Det er lov å være sentimental og trist og lei! Men prøv så godt du kan å ikke la han rævlkjøre deg! Pardon my French.

Ellers - om folk som du ikke føler forstår deg her inne - det kan være at de ikke har fått ned seg hele storyen, men også at det for utenforstående kan være lett å tillegge deg egenskaper som hysterisk og overdramatiserende osv, rett og slett fordi det kan være vanskelig å forstå hvordan visse mennesker (her: far/eksmann) kan oppføre seg når man ikke har opplevd det selv (eller hørt om det via nære venner).

For å ta meg selv: når selv ikke nesten et kvart århundre i samme hus gjorde at jeg kjente han og forsto hva som kunne dukke opp, så forstår neppe tilfeldige nettbekjentskaper det.

Er det noe jeg ikke vil ha, så er det et konfliktfylt forhold. Hvorfor tror du jeg holder meg unna rettsak som andre råder meg til? Jo, det er for å unngå bråk og fordi jeg helst bare ønsker å fokusere på det positive. Egentlig så har jeg vel vært slik i 23 år jeg og det er vel hele grunnen til at jeg havnet der jeg havnet også.

Ønsker deg uansett lykke til. Det er en slitsom prosess du er inne i. Og jeg håper det etterhvert roer seg for dere og ting faller litt mer på plass. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...