Gå til innhold

Er du kjent i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Nope, men det er ingen hemmelighet at jeg jobber der og kjenner til veldig mange i nærmiljøet der gjennom jobben. :) Spesielt ungene kanskje.

.

Da tror jeg ikke vi har møttes...siden jeg ikke har unger hverken på skole eller barnehage... :)

Men mulig du har sett meg...siden jeg går forbi begge barnehagene når jeg går tur... :)

Neste gang du ser en sau går forbi...så vet du at det er meg...

He... :)

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

13

• påskelilje

9

• 100%ull

7

• AnonymBruker

6

Mest aktive i denne tråden

.

Da tror jeg ikke vi har møttes...siden jeg ikke har unger hverken på skole eller barnehage... :)

Men mulig du har sett meg...siden jeg går forbi begge barnehagene når jeg går tur... :)

Neste gang du ser en sau går forbi...så vet du at det er meg...

He... :)

Jeg jobber heldigvis ikke i barnehage. :)

Laget til Fotballgutten din har kommet til sluttspillet i en stor turnering. Sluttspillet (i en annen by, innebærer reise og overnatting fredag-søndag) samme helg som oppstarten av konfirmasjonsundervisningen starter (obligatorisk lørdag kveld + søndag formiddag).

En mulighet er at han kan være med lørdagen, og så reise hjem lørdag ettermiddag og får med seg det meste av konf.opplegget lørdag kveld + gudstjenesten. En annen mulighet er å droppe konf-opplegget (han blir sikkert konfirmert likevel, men litt kjipt fordi de skal jo bli godt kjent denne helga). En tredje mulighet er å droppe hele fotballen denne helga og bare være hjemme og bli fullt og helt med på konfeopplegget (han får ikke så mye spilletid, men det har jo en del å si sosialt på laget om han blir med på turneringen).

Haha - jeg tror faktisk fotballgutten min HAR kommet til finalerunden i akkurat den samme turneringen, men ikke i G14. Han har spilt en del for G15 nå på tampen av sesongen fordi de har hatt skader og andre forfall, bl.a. pga. konfirmasjonshelger for 98-gutta. 

Her er konfirmasjonsopplegget veldig strengt, så det er ikke bare å droppe det.  Så her hadde vi nok blitt nødt til å velge hjemreise lørdagen.  Dessuten hadde jeg fått problemer med å signalisere at de obligatoriske konfirmasjonsgreiene kunne overstyres av fotballen, for det blir garantert ikke siste gang. 

Er det flere gutter på laget med samme problemstilling, er det en stor fordel om de gjør likt og at de spiller med helt åpne kort overfor både trener / lagledelse og de som er ansvarlige for konfirmasjonsopplegget. 

Men jeg skjønner godt at det er vanskelig.  Junior hadde ikke gått glipp av en slik fotballhelg frivillig. 

Siden gutta ikke er konkurrenter denne gangen, ønsker jeg de grønnkledde (det er det laget, ikke sant?) lykke til!

Haha - jeg tror faktisk fotballgutten min HAR kommet til finalerunden i akkurat den samme turneringen, men ikke i G14.

Siden gutta ikke er konkurrenter denne gangen, ønsker jeg de grønnkledde (det er det laget, ikke sant?) lykke til!

Ha - tenk om de hadde møttest i finalespill! Men du tar feil mht fargen. De grønne er det gamle laget hans. Han er gul nå :-)

Annonse

Ha - tenk om de hadde møttest i finalespill! Men du tar feil mht fargen. De grønne er det gamle laget hans. Han er gul nå :-)

OK, jeg så det var to lag fra landsdelen.  Tror kanskje juniors egentlige lag ble slått ut av dem i Sandar Cup i august, første runde i A-sluttspillet?  99-laget er ikke spesielt godt, men 98-gjengen er altså i finalerunden. 

OK, jeg så det var to lag fra landsdelen.  Tror kanskje juniors egentlige lag ble slått ut av dem i Sandar Cup i august, første runde i A-sluttspillet?  99-laget er ikke spesielt godt, men 98-gjengen er altså i finalerunden.

Det kan godt være... de kom vel nesten til topps tror jeg i den cupen. På Hamar ble det bare B-sluttspill.

Det kan godt være... de kom vel nesten til topps tror jeg i den cupen.

Det var derfor det ikke gjorde så fryktelig mye å bli slått ut så tidlig - 99-klassen var jo den største i hele cupen, og juniors lag ble altså slått ut av din sønns lag, som til slutt ble finaletaper. 

Alle som har kommet til finalerunden i Oslo neste helg, får premie :D

Det var derfor det ikke gjorde så fryktelig mye å bli slått ut så tidlig - 99-klassen var jo den største i hele cupen, og juniors lag ble altså slått ut av din sønns lag, som til slutt ble finaletaper. 

Alle som har kommet til finalerunden i Oslo neste helg, får premie :D

He he - det var visst en på vinnerlaget som gjorde voldsomt inntrykk - "Han var diiiiger, sikkert nesten to meter, og han hadde SKJEGG!!!"

Nå har jeg fått sett på resultatene fra cupen i august. Det var i 1/16 dels finalen de møtte hverandre, ikke sant? :-) Nå blir det til kompromiss i kommende cup, mellom konfeopplegg og fotball. Han drar inn lørdag morgen med tog. Håper det går greit å komme seg til banen fra Oslo S (nifst, når han aldri har vært der før....).

Nå har jeg fått sett på resultatene fra cupen i august. Det var i 1/16 dels finalen de møtte hverandre, ikke sant? :-) Nå blir det til kompromiss i kommende cup, mellom konfeopplegg og fotball. Han drar inn lørdag morgen med tog. Håper det går greit å komme seg til banen fra Oslo S (nifst, når han aldri har vært der før....).

Det stemmer med Sandarcupen, ja.

Det enkleste fra Oslo S er å ta T-banen til Helsfyr og gå derfra. Gå evt. over brua for å komme på riktig side av E6 (viktig!), Grenseveien bort til Innspurten (det er et veinavn), se kart her:

https://maps.google.no/maps?q=Innspurten+16,+0663+OSLO&ll=59.916699,10.806234&spn=0.009336,0.020878&hnear=Innspurten+16,+Gamle+Oslo,+0663+Oslo&t=m&z=16

Valhall og lyskasterne er godt synlige, så jeg tror ikke det er vanskelig å finne riktig retning. Jeg vet ikke helt hvordan det ser ut på Helsfyr stasjon, men jeg tror han må ta brua over E6.

Det anbefales ikke å prøve seg med buss på ringveien lørdag, fordi de skal kople på en ny veitunnel mandag morgen og korker østgående løp hele helgen i den anledning. Så hvis noen ikke-lokalkjente anbefaler å bytte til buss for å komme nærmere: Dropp det!

Det er mange linjer å velge mellom fra Oslo S til Helsfyr (1, 2, 3 eller 4, men OBS i riktig retning (østover) og ikke Ringen: http://tbanen.no/linjekart.aspx

Takk! Særlig for rådet om t-bane fremfor buss.

Men hvor kjøper han billett? Nå er det flere år siden jeg var i Oslo, men husker at det var litt kronglete når en bare skal ha en enkeltbillett og ikke har noe Ruterkort eller hva søren det heter.

Men hvor kjøper han billett? Nå er det flere år siden jeg var i Oslo, men husker at det var litt kronglete når en bare skal ha en enkeltbillett og ikke har noe Ruterkort eller hva søren det heter.

Hvis han bare skal ha den ene billetten fra Oslo S til Helsfyr: I Narvesen-kiosken nede i T-banesystemet.

Ellers finnes det en app, men jeg har ikke kjøpt billetter med den selv: https://ruter.no/billetter/utsalg/

Annonse

Takk! Særlig for rådet om t-bane fremfor buss.

Det er slike billettautomater på de fleste t-banestasjoner i Oslo. 

Lett å bruke de automatene. 

Hvis han bare skal ha den ene billetten fra Oslo S til Helsfyr: I Narvesen-kiosken nede i T-banesystemet.

Ellers finnes det en app, men jeg har ikke kjøpt billetter med den selv: https://ruter.no/billetter/utsalg/

Vi har kommet frem til at han ikke får lov til å ta t-banen. Han har aldri vært på Oslo S før... Vi skal få noen til å hente ham der og kjøre ham til banen.

Vi skal få noen til å hente ham der og kjøre ham til banen.

Da håper jeg de kan en "bakvei" dit som ikke involverer strekningen Sinsen - Økern. Evt. at de har ekstremt god tid. Men jeg skal ikke skremme deg ;-)

Skulle dere komme på andre tanker, er det den enkleste sak av verden å komme fra tog- til T-banedelen av Oslo S for en som kan lese.

Da håper jeg de kan en "bakvei" dit som ikke involverer strekningen Sinsen - Økern. Evt. at de har ekstremt god tid. Men jeg skal ikke skremme deg ;-)

Skulle dere komme på andre tanker, er det den enkleste sak av verden å komme fra tog- til T-banedelen av Oslo S for en som kan lese.

Blir det problemer på denne strekningen i helga?

Har ikke fått med meg dette jeg, men da må jeg finne en annen vei å kjøre på søndagen  :)

Blir det problemer på denne strekningen i helga?

Har ikke fått med meg dette jeg, men da må jeg finne en annen vei å kjøre på søndagen   :)

http://www.side3.no/article3678005.ece

Se nederst. Det er ikke tomme trusler, jeg kjørte motsatt vei lørdag ca. kl. 16. Tror aldri jeg har sett så lang kø utenom de gangene en trailer har veltet over hele ringveien - og til helga blir det antakelig hakket verre.

Det har ordnet seg! Han får sitte på med noen i bil helt til der de skal spille :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...