Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mitt livs beste sommer, er virkelig forelska for første gang :wub:  Var helt i tåka de to siste ukene før ferien etter en helg med kjæresten, og det var før vi var blitt sammen. Er lykkeligere enn jeg noen gang har vært, men tenker dessverre altfor mye. På det meste. Nå har han hatt foreldrene på besøk i noen uker(de bor langt unna) noe jeg synes jeg veldig hyggelig. Og forstår at han ikke har fortalt dem om meg. Ganske glad for det egentlig, er litt nervøs for å treffe dem. Venner vi har(som vi stoler på) veit at vi er sammen, men ellers så holder vi det hemmelig. Er godt å få litt tid før alle begynner å mase og bry seg. Jeg sa det til en jeg trodde var min venn, som etter det prøvde å ødelegge mellom oss.

Det jeg egentlig vil spørre om er hvor lenge det er vanlig å vente med å foreldre o.l. om sånt. Forstår at han vil stå som singel på FB siden han har familie der. Veit at jeg kan stole på han. Har bare litt dumme tanker pga. ting andre har gjort mot meg. Skal ikke la det ødelegge for oss. Men hadde vært fint å høres andres erfaringer og tanker rundt dette :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394772-ny-kj%C3%A6reste-og-mange-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dere mener han burde sagt det til foreldrene når de var her? Jeg synes det er litt rart, jeg vil bare ikke presse han til det....

Nei foreldrene behøver en ikke å blande inn med engang :) men han kunne jo skrevet at han var i et forhold på fb i allefall :) 

Venner vi har(som vi stoler på) veit at vi er sammen, men ellers så holder vi det hemmelig. Er godt å få litt tid før alle begynner å mase og bry seg. Jeg sa det til en jeg trodde var min venn, som etter det prøvde å ødelegge mellom oss.

Hm. Hvorfor vil dere holde det hemmelig? Jeg syns det høres spesielt ut at folk skal "mase" mht at dere er kjærester, og hvorfor vil noen ødelegge? Har dette en forhistorie?

Annonse

Jeg har vært litt imot det... Han unnskylder seg med at han ikke liker oppmerksomhet. Jeg blir litt skeptisk og synes det er rart. Men han har likt meg lenge og veit han er glad i meg. Føles bare litt dumt, føler meg bortgjemt på en måte....

Jeg har vært litt imot det... Han unnskylder seg med at han ikke liker oppmerksomhet. Jeg blir litt skeptisk og synes det er rart. Men han har likt meg lenge og veit han er glad i meg. Føles bare litt dumt, føler meg bortgjemt på en måte....

Vet ikke om dette var et svar til meg, men om det var det: Hvorfor har du vært imot det da?

Ps. Om du klikker "svar"-knappen nederst til høyre i innlegget du besvarer skjønner man hvem du svarer til. Det går fint å slette deler av innlegget i boksen som da kommer opp, dersom du ønsker å forkorte :)

Hvis dere offentlig er et par og ikke bare møtes i smug og sånt så skjønner jeg ikke helt hvor det skal være så hemmelig. Og om min kjære ikke hadde fortalt foreldrene sine om meg selv etter at vi bestemte oss for å bli et par så hadde jeg virkelig lurt...

Vet ikke om dette var et svar til meg, men om det var det: Hvorfor har du vært imot det da?

Ps. Om du klikker "svar"-knappen nederst til høyre i innlegget du besvarer skjønner man hvem du svarer til. Det går fint å slette deler av innlegget i boksen som da kommer opp, dersom du ønsker å forkorte :)

Mye av grunnen til at jeg ikke liker det er at jeg kan være litt usikker av meg, bedre nå men hadde ganske dårlig selvtillit før. Har sagt til han at jeg trenger mye støtte og trygghet. Og han gir meg det. Er bare dette som plager meg.... Irriterende når alt annet er så bra.

Takk for tipset forresten ;)

Men kjære deg! Hvis dere er nyforelsket og sammen, så vil dere vel vise det utad? Så sant det ikke er for raskt ifht ekser eller barn, så er det vel ingen grunn til å holde et nytt forhold hemmelig? Jeg ville "sprunget ut i verden" med min nye kjæreste!

Takk for tipset forresten ;)

Det fine med dol er alt man lærer av hverandre :)

Ad deg og din kjæreste, er årsaken til din kjæreste den samme som hos deg? At dere ikke helt tør å møte andres reaksjoner på å ha foretatt et kjæreste-valg? Hva frykter du (dere?)? At omverden ikke skal synes at vedkommende er bra nok? Evt noe annet?

Og, er du sikker på at noen egentlig vil ødelegge? I såfall, hva vil ødeleggerne ha igjen for å ødelegge, dvs hva er motivasjonen for å ødelegge? 

Endret av Kayia

Annonse

Jeg hadde ikke hatt noen problemer nå med å vise at vi er sammen, var bare sånn fr meg helt i starten. Nå holder jeg bare tilbake pga. han. Skal si til han at jeg ikke vil være singel på FB lenger, er bare dumt. Og si enda en gang hvordan det føles for meg. Er ikke så lett....

Det var bare en som prøvde å ødelegge, jeg har blokkert hun og kjæresten på FB nå. Så det er ikke noe problem lenger.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer nå med å vise at vi er sammen, var bare sånn fr meg helt i starten. Nå holder jeg bare tilbake pga. han. Skal si til han at jeg ikke vil være singel på FB lenger, er bare dumt. Og si enda en gang hvordan det føles for meg. Er ikke så lett....

Det var bare en som prøvde å ødelegge, jeg har blokkert hun og kjæresten på FB nå. Så det er ikke noe problem lenger.

Ta en prat med han, kanskje tenker han det samme nå som det har gått litt tid. Nyt hverandre og kjæresteri :)

Jeg tenker som de andre her at det er naturlig å fortelle både familie og venner at en har fått seg kjærest - så sant det ikke ligger noen kompliserende faktorer der - som skilsmisse for ikke lenge siden, barn eller andre årsaker.

Snakk med ham og fortell at du er så glad i ham og har lyst til å fortelle omverdenen om ham :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...