Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nok alltid vært litt pysete når det gjelder leger, tannleger etc. Før besvimte jeg f.eks. når jeg måtte ta blodprøve o.l.

Jeg er 31 år gammel og har vært igjennom to fødsler. Begge svangerskapene og fødslene (vaginale) gikk helt greit uten noen form for besvimelser.... Må jeg derimot til gynekologen uten å være gravid virker det derimot som om kroppen "protesterer". Jeg besvimer hver gang. Selvsagt ikke særlig gøy når GU må avbrytes gang på gang, jeg sette meg/legge meg på gulvet og komme til hektene igjen før GU kan fortsette... Regner med at dette sikkert må være psykisk betinget? GU er ikke det kjekkeste som finnes, men det får da være måte på..SÅ ille at jeg må besvime er det tross alt ikke...

Nå må jeg snart ta GU igjen for å få fjernet hormonspiralen. Gruer meg som en hund til å besvime igjen. Jeg har aldri i mitt liv tatt noen som helst form for beroligende piller e.l., men tenker faktisk tanken i forb. med neste GU. Finnes det noe jeg kan ta som virker beroligende i den forbindelse? Eller evt. andre tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39481-besvimer-hos-gynekologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke et ukjent fenomen hvis man f.eks. setter opp en spiral, men jeg husker ikke å ha opplevet besvimelse bare ved en gynekologisk undersøkelse. Hva med å ha din partner med å få ham til å holde deg i hånden og berolige deg. Jeg er ikke sikker på at det hjelper med beroligende medisin, det er ofte en refleks som utløses hos spesielt følsomme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...