Gå til innhold

Sykemeldt fra hovedjobb - jobbe ekstra selvstendig?

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i staten og har et enkeltmannsforetak ved siden der jeg leverer tjenester innenfor musikk/underholdning. Denne bi-jobben får hjulene til å gå rundt, og uten den hadde vi slitt økonomisk. På hovedjobben så sliter jeg med til dels store ryggsmerter(arbeidsbelastning), men jeg er redd for å gå til legen i frykt for å bli sykmeldt - for da har jeg vel heller ikke mulighet til å jobbe deltid, eller? Deltidsjobben har ikke samme belastningsgrad på ryggen, men jeg regner med at det tar seg dårlig ut om jeg jobber på fritiden når jeg er sykmeldt hos hovedarbeidsgiveren. Noen som vet om jeg kan nektes å jobbe deltid når dette ikke går ut over helsen - jeg trenger virkelig de pengene for å fø familien...

Anonymous poster hash: 3bb71...1dc

Fortsetter under...

Jeg er ansatt i staten og har et enkeltmannsforetak ved siden der jeg leverer tjenester innenfor musikk/underholdning. Denne bi-jobben får hjulene til å gå rundt, og uten den hadde vi slitt økonomisk. På hovedjobben så sliter jeg med til dels store ryggsmerter(arbeidsbelastning), men jeg er redd for å gå til legen i frykt for å bli sykmeldt - for da har jeg vel heller ikke mulighet til å jobbe deltid, eller? Deltidsjobben har ikke samme belastningsgrad på ryggen, men jeg regner med at det tar seg dårlig ut om jeg jobber på fritiden når jeg er sykmeldt hos hovedarbeidsgiveren. Noen som vet om jeg kan nektes å jobbe deltid når dette ikke går ut over helsen - jeg trenger virkelig de pengene for å fø familien... Anonymous poster hash: 3bb71...1dc

Det skal være mulig å være sykemeldt fra en jobb mens en er i et annet arbeid som en kan klare. Hvordan reglene er når du driver selv er jeg usikker på, men det ville jeg ha forhørt meg om på NAV.

Jeg ble sykmeldt fra mekanikerjobben min, men jobbet imens i ekstrajobben min som var i butikk på dagtid isteden, ble ikke noe tull av det ..

Sto jo i sykmeldingen hvor jeg var sykmeldt fra og da legen skrev dette sporte han meg om jeg trengte sykmelding i andre jobben også, jeg sa at det gikk bra å være der, så ble det ikke mer snakk om det.

Jobbet i butikken som vanlig disse 2 ukene. :-)

Jeg er helt sikker på (hvis det ikke har endret seg de siste årene) at man kan være sykmeldt fra én jobb, men ikke fra andre. Dette er jo ut fra en vurdering legen gjør om hva man er i stand til å gjøre. Så bare gå til legen du, h*n gjør nok det som er best for deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...