Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er innleid i ett firma og har ca 70-80% stilling der. Vi har ingen avtale på hvor mye jeg skal jobbe, men tar det uke for uke. 

Om ca 5 uker skal jeg ut i fødselspermisjon. Og det ser ut til at jeg får jobbe her helt frem til jeg skal ut i permisjon med untak av hele nest uke.

Det jeg lurer på da er om det er galt av meg å jobbe en uke ut i permisjonen og bruke neste uke jeg ikke får jobbe som permisjon i stedet? (så sant jeg fortsatt er frisk og "rask") Jeg trenger sårt de pengene og syns det er dumt å miste en hel uke nå før permisjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394831-jobbe-i-f%C3%B8dselspermisjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er innleid i ett firma og har ca 70-80% stilling der. Vi har ingen avtale på hvor mye jeg skal jobbe, men tar det uke for uke. 

Om ca 5 uker skal jeg ut i fødselspermisjon. Og det ser ut til at jeg får jobbe her helt frem til jeg skal ut i permisjon med untak av hele nest uke.

Det jeg lurer på da er om det er galt av meg å jobbe en uke ut i permisjonen og bruke neste uke jeg ikke får jobbe som permisjon i stedet? (så sant jeg fortsatt er frisk og "rask") Jeg trenger sårt de pengene og syns det er dumt å miste en hel uke nå før permisjonen.

Jeg tror jeg ville ringt NAV om jeg var deg. Slike saker er det kjekt å være bombesikre på. Koselig med snarlig familieforøkelse da :)

Jeg tror jeg ville ringt NAV om jeg var deg. Slike saker er det kjekt å være bombesikre på. Koselig med snarlig familieforøkelse da :)

Jeg får ikke lønn direkte fra det firmaet jeg er innleid hos, men fra det firmaet som jeg er ansatt i. (Som jeg eier selv) Jeg sender regning på de timene jeg har jobbet i det innleide firmaet.

Ser da for meg at setter opp (i mitt firma) at jeg jobber de neste 5 ukene som vanlig og at jeg (på papiret) går ut i permisjon den datoen jeg skal. 

Det blir jo ikke helt rikitg, men samtidig så utnytter jeg ikke NAV, fordi antall uker jeg ikke jobber blir jo korrekt. (3 uker)

Jeg får ikke lønn direkte fra det firmaet jeg er innleid hos, men fra det firmaet som jeg er ansatt i. (Som jeg eier selv) Jeg sender regning på de timene jeg har jobbet i det innleide firmaet.

Ser da for meg at setter opp (i mitt firma) at jeg jobber de neste 5 ukene som vanlig og at jeg (på papiret) går ut i permisjon den datoen jeg skal. 

Det blir jo ikke helt rikitg, men samtidig så utnytter jeg ikke NAV, fordi antall uker jeg ikke jobber blir jo korrekt. (3 uker)

Jeg synes aldri det er lurt å lage "fiktive" dokumenter for å tilpasse seg navs regler.

Annonse

Jeg ville likevel tatt en tlf til NAV. En uke inntekt har mye å si, ja, men er ubetydelig i forhold til evt følger av å gjøre noe feil. I verste fall blir du tatt for dokumentforfalskning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...