Gå til innhold

Hund angrepet og partert av ulv.

Ulv i Norge  

18 stemmer

1. 1. Vil du ha ulv i Norge?

• Ja
      14
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha store rovdyr i vår natur, de som er her fra naturens side altså (ulv, bjørn, gaupe, jerv) og jeg kunne gjerne tenke meg å ha dem i den lokale marka. :) Jeg hadde vært mye mer redd om jeg møtte en elgku med kalv enn om jeg så en ulv med valper.

Det har forresten vært bjørn i den lokale marka her, for et par vintre siden skulle det visstnok ligge 2 bjørner i hi her!

Veldig enig med deg! Vi hadde også en bjørn i nærområdet for en tid tilbake, men den blei skutt  :( Jeg bor i bondeland uten å være bonde, så det er enn viss mulighet for at mine tanker er påvirka av det  :rolleyes:

Dessuten: Min far jobba som gjeter i heile oppveksten og har utsagn som "at dagens sauebønder slipper ut dyra i utmarka og forventer at staten skal skal utrydde alle farer, uten tanke på viltliv og naturlover", og jeg tenker at han har et godt poeng.

Fortsetter under...

Veldig enig med deg! Vi hadde også en bjørn i nærområdet for en tid tilbake, men den blei skutt  :( Jeg bor i bondeland uten å være bonde, så det er enn viss mulighet for at mine tanker er påvirka av det  :rolleyes:

Dessuten: Min far jobba som gjeter i heile oppveksten og har utsagn som "at dagens sauebønder slipper ut dyra i utmarka og forventer at staten skal skal utrydde alle farer, uten tanke på viltliv og naturlover", og jeg tenker at han har et godt poeng.

Ja, det har jeg tenkt litt på jeg også. For i "alle år" har det jo vært vanlig med gjetere. Siden det i norge ikke har vært så mye rovdyr i forhold til andre land, så har vel bøndene blitt litt bortskjemte på den fronten?

Ja, det har jeg tenkt litt på jeg også. For i "alle år" har det jo vært vanlig med gjetere. Siden det i norge ikke har vært så mye rovdyr i forhold til andre land, så har vel bøndene blitt litt bortskjemte på den fronten?

Hei!

Astrid Lindgren fikk kjempet igjennom at de måtte innføre gjeterplikt i Sverige.

De har jo en god ulvebestand :-)

Ja - jeg vil ha ulv i Norge, og gjerne rundt der jeg bor.

Ulven har like mye rett til å leve her som vi har, og skulle vi utryddet alt vi ikke liker og som i gitte situasjoner skaper ubehag/risiko for oss mennesker, så ville vi ødelagt svært mye - også for oss selv, men ikke minst for den kloden vi er så heldige å leve på.

Det som ødelegger mest på denne kloden, og som er til størst risiko for oss mennesker, er oss mennesker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...