Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har vært og klatret ute i løyper i dag. Kjempegøy, men vi har dessverre fårt en del kvae på tøyet. Verst har det gått utover en helt ny regnjakke (Stormberg), ikke glatt stoff, mer vindjakkeaktig.

Hva gjør jeg m dette? Vasker først vanlig og ser? Eller noe annet først?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394850-kvae-p%C3%A5-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På huden bruker man jo fett (smør eller margarin) for å få bort kvae, men om det setter flekker på tøyet igjen er man jo like langt. Neglelakkfjerner hadde jeg vært skeptisk til, prøv det på et sted på vrangen først om det er mulig, på innsiden av oppbretten av ermen eller nede f.eks.

Jeg har ikke fått prøvd neglelakkfjerner ennå (var tom for det), men jeg skal prøve litt forsiktig først og se hvordan det går. Er litt redd for om fargen på jakka forsvinner sammen med kvaen.... Har ikke lyst til å bruke fett.

Vi har vært og klatret ute i løyper i dag. Kjempegøy, men vi har dessverre fårt en del kvae på tøyet. Verst har det gått utover en helt ny regnjakke (Stormberg), ikke glatt stoff, mer vindjakkeaktig.

Hva gjør jeg m dette? Vasker først vanlig og ser? Eller noe annet først?

Lilleborg har en hjemmeside hvor du kan stille spørsmål om flekkfjerning.

http://www.plusstid.no/Klesvask/Flekkfjerning

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...