Gå til innhold

Jenter skal inn i militæret ved 17-18 års alder.

Anbefalte innlegg

Hvorfor er "de" helt avsondret fra "oss"? Kunne man ikke like gjerne tenkt det samme under f.eks. kamp for arbeidernes rettigheter i Norge, jeg er sikker på at mange av de fremstående "revolusjonære" ble bestikket med det ene og det andre - de kunne sagt som deg, det er deres egen kamp, de må ville det selv. Nei, det du taler for her, det er egentlig rett og slett egoisme, det. Faktisk...

Hei!

Ja så kunne de gjort det.

Å kjempe for at noen skal bli "frie" på den måten man selv syns er optimalt og bra, syns ikke jeg er ok.

Jeg syns mennesker må ta sine valg selv, til tider kan det være hardt og brutalt, når man kjenner stor sorg inni seg for at feks en 8 år gammel jente denne uken døde i Jemen av indre blødninger som følge av samleie med sin mann på 43 år.

Det er ikke greit i mitt hode, i mitt hjerte vekker det tung sorg, men at jeg kan bestemme med våpen at dette ikke er greit, det vet jeg ikke er mulig, uansett om jeg skulle ønsket det.

Den lille jenta, føyer seg inn i rekken av mange, og alle de som lider, uten rettferdighet, som jeg leser om mellom linjene i avisene, i bøkene i historiebøkene og som former meg, og endrer meg, og gjør meg usikker og utfordrer meg. Fordi de berører meg, mye mer enn politikk.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• slabbedask

12

• Captain Cheeseheart

8

• schizoid1337

6

• Madelenemie

5

Captain Cheeseheart

Det er jo selvsagt en problematisk tanke å ville frigjøre andre med makt. Men jeg syns ikke det er spesielt anderledes enn hva man praktiserer innad i vårt eget land, man verner de uskyldige mot overgripere og kriminelle, ja, med makt. Samfunnsrett er et vanskelig tema uansett om det gjelder innad i en familie, et land eller internasjonalt. Men hvorfor skal man stå og se på systematiserte overgrep kun fordi det er en ordning som sier at dette er et annet land, en annen "enhet"? Men så man likevel spørre seg om man alltid bryr seg på den riktige måten, selvsagt.

Baron E Jarlsberg

Poenget mitt var vel bare at det er tvangsarbeid... tror ikke det fører noe godt med seg; som folk har vært inne på her, det fører til "juksing"... kan umulig være bra å "lære" ungdom dette?

Er verneplikt tvangsarbeid?

Baron E Jarlsberg

Jeg syns ideelt sett at kvinner og menn på likt grunnlag bør ønske å tjene 1 eller helst 2 år i militæret for å verne om demokrati og egen kultur. Men nå som egen kultur er borte... blir det ikke like enkelt.

Nå har kulturrelativistene/sosialistene nesten klart å utrydde norsk kultur. Snart er den etniske nordmann, norsk kultur og velferdsstaten like utrydningstruet som ulven.

Baron E Jarlsberg

Det er jo selvsagt en problematisk tanke å ville frigjøre andre med makt. Men jeg syns ikke det er spesielt anderledes enn hva man praktiserer innad i vårt eget land, man verner de uskyldige mot overgripere og kriminelle, ja, med makt. Samfunnsrett er et vanskelig tema uansett om det gjelder innad i en familie, et land eller internasjonalt. Men hvorfor skal man stå og se på systematiserte overgrep kun fordi det er en ordning som sier at dette er et annet land, en annen "enhet"? Men så man likevel spørre seg om man alltid bryr seg på den riktige måten, selvsagt.

Fordi vi nå har ordningen med selvstendige uavhengige stater. Eller er du en av svikerne som støtter NWO?

Endret av Baron E Jarlsberg
Captain Cheeseheart

Er verneplikt tvangsarbeid?

Såklart det er det?

Fordi vi nå har ordningen med selvstendige uavhengige stater. Eller er du en av svikerne som støtter NWO?

Herregud... kom deg over til VG-debatt da...

Annonse

Nå har kulturrelativistene/sosialistene nesten klart å utrydde norsk kultur. Snart er den etniske nordmann, norsk kultur og velferdsstaten like utrydningstruet som ulven.

3 norskfødte jenter på skolen min ble utsatt for arrangerte ekteskap (med mer eller mindre tvang), så står kulturministeren på tv og sier at dette er helt flott, alle kulturer er likeverdige.

Sukk

Baron E Jarlsberg

3 norskfødte jenter på skolen min ble utsatt for arrangerte ekteskap (med mer eller mindre tvang), så står kulturministeren på tv og sier at dette er helt flott, alle kulturer er likeverdige.

Sukk

Det er skremmende hvor naive folk fra venstresiden er når det gjelder slike spørsmål. Og våger man å ta til motmele er man automatisk "rasist".

Hei!

Jeg tror at sosialister og kapitalister er like flinke  til det:-)

De er alle med på det internasjonale innblandingen av andres anliggender.

Og ingen skjønner at man må gjøre sin egen erfaring og skrive sin egen historie.

Annonse

Da er det litt urettferdig at han her ikke fikk komme i militæret, han ville jo ta utdannelse der. Men han fikk altså ikke pga synet, rart.

Vet ikke hvordan det er med syn (kan ha noe med hvilken våpengren en søker seg til?). Men jeg tok millitær utdannelse selv en gang og vet at man ryker rett ut uten nåde dersom f.eks problemer med rygg oppdages. Dette skjedde med en venn av meg som var godt på vei og hadde klart seg godt mens over halvparten av opprinnelig opptak hadde sluttet.

Vet ikke hvordan det er med syn (kan ha noe med hvilken våpengren en søker seg til?). Men jeg tok millitær utdannelse selv en gang og vet at man ryker rett ut uten nåde dersom f.eks problemer med rygg oppdages. Dette skjedde med en venn av meg som var godt på vei og hadde klart seg godt mens over halvparten av opprinnelig opptak hadde sluttet.

Virker som man må være perfekt.

Baron E Jarlsberg

Det har du nok rett i. Nokså provokativt også! :)

Det får en si, her spares det ikke på kruttet:

- Feminisme er opphøyet til statsreligon i Norge med Likestillingsombudet som yppersteprest.

- Kvinner blir aldri gode soldater. De kan ikke få høyt aggresjonsnivå og er dårligere på å kontrollere angst.

- Får de mensen, blir mange av dem helt i ulage.

- Kvinner er det svake kjønn, både mentalt og fysisk

- Så tydelig er det at for mange av dem er halvparten av det de sier er beskrivelser av hvilket mentalt kaos som oppstod av en liten uønsket situasjon.

- Så trenger de trøst. Så skal de altså bidra fornuftig i det mest grusomme man kan forestille seg på denne kloden. 

- De makter ikke å bære på alt det tunge utstyret soldater ofte må ta med. Så må deres mannlige kollegaer hjelpe til stor irritasjon

- Kvinnelige soldater blir ofte voldtatt eller får uønskede graviditeter. 

- Bare inntrykket av kvinnelige soldater må være underlig: Kvinner med gevær i den ene hånden og i den andre håndveska med tamponger og puddderdåse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...