Gå til innhold

Kake til skolesammenheng

Anbefalte innlegg

Jeg har som vanlig tilbudt meg å bake til en sammenkomst med klassen med foreldre til minstemann. 

Og trenger forslag til en god kake som blir godt likt av både voksne og barn. 

Og IKKE sjokoladekake, 9 av 10 kaker er som oftest sjokoladekake. 

Har du forslag på en god saftig kake som passer, som gjerne kan bakes minst dagen i forveien så er jeg glad for det  :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394912-kake-til-skolesammenheng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bakt oreokake noen ganger denne sommeren og synes det var enkelt - bortsett fra at det blir en del oppvask. Har brukt denne oppskriften: http://www.freiahjemmekonditori.no/?id=154&type=Recipe

Fungerer veldig bra å gjøre kaken ferdig dagen før, kanskje med unntak av kremen på toppen av kaken.

Annonse

Hva med gulrotkake? Baker min 4 dager i forveien (med topping!), og den blir bare saftigere når den står noen dager.   

Oreokake er så godt at den ville jeg spart til en gang jeg visste det ville bli litt rester.. ;o)

Endret av Karamellis

Gulrotkake er godt ja, enig i det. Og som du sier, den blir bare saftigere når den står litt

Takk for godt forslag.

Jeg skal visst bake til flere arrangementer nå, så greit med litt variasjon også

Hei!

cup cakes kan bakes dagen før, og er veldig populært.

Det enda enklere pikekyss blir tomt på et vips, og kan bakes dager i forveien:-)

Jeg baker dette, og det blir først borte, og pikekyss eller makroner er elsket av voksne og barn, mange spør hvem som lager dem, også sender jeg oppskrift med mitt barn.

Av de tipsene du har fått her hadde jeg gått for gulrotkake. Oreokake er alt for eksklusiv til noe slikt etter min mening - dessuten må den spises på fat og med skje - det enkleste på et skolearrangement er vel en kake man kan slenge på en serviett og mumse i seg.

Av de tipsene du har fått her hadde jeg gått for gulrotkake. Oreokake er alt for eksklusiv til noe slikt etter min mening - dessuten må den spises på fat og med skje - det enkleste på et skolearrangement er vel en kake man kan slenge på en serviett og mumse i seg.

Hei!

Hva er bedre da en et pikekyss:-)

Annonse

En kake som sikkert skal smake... nam nam, dibbidibbidam...

Server oppskåret frukt/grønt, bare på trass!

Nei, det blir kake, ikke oppskåret frukt

Hvorfor skulle jeg servere oppskåret frukt/grønt på trass??

Jeg har tilbydt meg å bake kake, så da blir det kake

Ja, du sier noe der. Det er jo vanlig å ha bare servietter som man forsyner seg med kake på 

Oreokaka skal jeg faktisk prøve til søndag, får besøk etter middag, så da skal de få prøve den

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...