Gå til innhold

Å sitte i styret

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i styret der et av mine barn har vært aktiv. Barnet sluttet nå til sommeren. 

Jeg er valgt inn i styret for 2 år, og har litt over halvt år igjen av tiden min. Og skjønner så klart at jeg må sitte min tid ut, selv om barnet mitt har sluttet der. 

Og det har jeg vært foberedt på og klar over. 

Min del i styret har en god del jobb, det er noe å organisere og gjøre hver eneste uke. Men dette er i grunn artig, selv om det er mye jobb, og litt tung jobb (bæring, sjauing)

Men nå viser det seg at jeg må gjennom en operasjon, som medfører sykmelding på fort 4-5 mnd. Og i den perioden ser jeg også for meg at jeg ikke klarer og orker å gjøre denne jobben for idrettslaget. Og nok heller ikke får lov av legen å gjøre denne jobben. 

Når da min sykmeldingsperiode antakelig vil være over, så har jeg kun 1 mnd tid igjen i min styrejobb. 

Er dette en grunn for å tre ut av styret før tiden?

Det er snakk om dager før sykmeldingen vil tre i kraft, pga operasjon. 

Anonymous poster hash: 4f545...f47
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394913-%C3%A5-sitte-i-styret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter i styret der et av mine barn har vært aktiv. Barnet sluttet nå til sommeren. 

(...) 

Men nå viser det seg at jeg må gjennom en operasjon, som medfører sykmelding på fort 4-5 mnd. Og i den perioden ser jeg også for meg at jeg ikke klarer og orker å gjøre denne jobben for idrettslaget. Og nok heller ikke får lov av legen å gjøre denne jobben. 

Når da min sykmeldingsperiode antakelig vil være over, så har jeg kun 1 mnd tid igjen i min styrejobb. 

Er dette en grunn for å tre ut av styret før tiden?

Jeg synes det er naturlig at du går ut når du uansett ikke kan gjøre jobben og det ikke er aktuelt at du tar en ny periode. Tilby deg å bistå med organisering / som rådgiver, hvis det kan avlaste den som må overta og det går an å skille dette fra den fysiske delen av jobben?

Dette er egentlig et utmerket eksempel på hva man har vararepresentanter til. Hvis de ikke har noen vara, bør noen overta midlertidig fram til neste valg.

Jeg synes det er naturlig at du går ut når du uansett ikke kan gjøre jobben og det ikke er aktuelt at du tar en ny periode. Tilby deg å bistå med organisering / som rådgiver, hvis det kan avlaste den som må overta og det går an å skille dette fra den fysiske delen av jobben?

Dette er egentlig et utmerket eksempel på hva man har vararepresentanter til. Hvis de ikke har noen vara, bør noen overta midlertidig fram til neste valg.

Godt forslag at jeg kan bistå med organisering/rådgivning, og det skal gå greit å skille det fra den fysiske delen av jobben. Det skal jeg foreslå. 

Jeg har gitt beskjed om at jeg blir sykmeldt en periode nå, så de er klar over det. Men foreløpig ser det dårlig ut for at de har gjort mer enn å motta beskjeden

Noen vara har vi dessverre ikke her, noe det sikkert burde ha vært. 

Jeg har selv prøvd å skaffe en som kan overta for meg (iallefall den perioden jeg er sykmeldt) men det har jeg ikke lykkes med ennå. 

Også kjenner jeg på at jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør jobben min tida ut, men vil ikke utsette denne operasjonen heller, og det burde jeg heller ikke gjøre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...