Gå til innhold

Barnehagebilde-ta eller ikke ta :-)

Anbefalte innlegg

Forrige uke tok barna i barnehagen til min sønn bilder. Vi tenkte ikke å ta bilde denne gangen. Tok i fjor og det blir skolebilde neste år så vi tenkte å droppe det. Men så spurte barnehagen om han ville bli med på gruppebilde da. Vi kunne ta bilde i ettertid og fotografen plasserer han på gruppebilde etterpå. Men nå vet jeg ikke hva vi skal. Er jo stress å dra til fotograf når vi jobber. Men så tenker jeg hva sønnen min tenker om det Han er jo bare 5 år og sier ikke mye om det ;-) Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: d4f4f...b88
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394951-barnehagebilde-ta-eller-ikke-ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er gruppebildet en fotomontasje av alle portrettbildene, siden han kan bli med på den måten du beskriver? Jeg er vant til at man må være til stede når gruppebildet tas, altså at hele avdelingen eller hvordan de nå deler inn, stiller seg opp sammen. Dermed blir årets gruppebilde uten de som måtte være fraværende den dagen, uansett grunn. Men ut fra din beskrivelse antar jeg at det er et annet opplegg i deres barnehage.

Når det gjelder hva jeg ville gjort, er jeg vant til at man ikke trenger å kjøpe flere bilder enn man vil ha (stort sett, det hender det er noen pakkeløsninger, men det er ingen direkte kjøpeplikt). Så i deres tilfelle ville jeg latt junior gjøre som alle andre, men bare kjøpt gruppebildet etterpå, ingen portretter. Dette fordi jeg tenker det vil være hyggelig å ha noe fra siste året i barnehagen, selv om jeg er enig i at det blir rikelig med sånne bilder. Men det er jo for sent for dere å velge den løsningen nå, hvis de er ferdige med hele barnehagen(?)

Tror ikke jeg ville laget for mye styr med det i etterkant med mindre jeg virkelig angret på beslutningen. Det er sikkert en og annen som ikke er med på gruppebildet de forskjellige årene uansett, og hvis det har vært en nokså stabil barnegruppe, blir junior sikkert fornøyd med fjorårets utgaver når han blir stor nok til å bry seg om sånt. Det er vanskelig å si hva akkurat din 5-årige sønn vil mene om saken når han blir større ;-) Datteren min ville ikke tålt å stå over fotograferingen hvis alle de andre ble tatt bilde av, lillebroren hennes ville trolig vært glad for å få slippe. Men på skolen ville jeg nok sørget for at de ble med på gruppebildene, sånt har en viss mimreverdi når man blir eldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...