Gå til innhold

Hjemmelaget pizza, steketid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal lage en hjemmelaget pizza med litt tykk god bunn, i skuff. Hvor lenge steker jeg den da og på hvor mange grader? Evigheter siden sist!  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 3c233...ce0

Anonymous poster hash: 3c233...ce0

Vi steker vår på 200 grader i 30 min. :)

Annonse

Captain Cheeseheart

Smaken er som baken og vi foretrekker en pizza man ikke trenger å spise en hel stekeovnsplate av for å bli mett. Hos oss er en hel stekeovnsplate med pizza mer enn nok til to middager for oss to voksne. :)

Smaken er som baken, ja, men det du snakker om er ikke pizza, det er mer... gratenger.  :P

Annonse

Smaken er som baken, ja, men det du snakker om er ikke pizza, det er mer... gratenger.  :P

Grateng? En grateng er en eggestand med ett eler annet innhold og ost oppå. Pizzaen min er en deig med en tomatbasert saus + kjøttdeig, tomat, flere typer løk og ost på toppen. Har ingenting med grateng å gjøre.

Captain Cheeseheart

Tror du vil få betydelige problemer med å forklare hvorfor du mener matretten er en grateng...

Fordi alt er kokt sammen? Ja, jeg sier kokt, det blir jo ikke stekt. Deigen er helt svampete. Ja, og så er det selvsagt KJØTTDEIG på, da.  :blink:

Skjønner ikke hvordan det går an å like det vrælet der. Ja, det er kalorier, man blir mett, men smaker det godt? Nei.

Nei, absolutt ikke.

Ikke rart folk blir feite her til lands, når de ikke spiser god mat - da må man jo spise mer for å få samme følelsen.

Gratengpizzaen til Lillemus har skylda!!!

Fordi alt er kokt sammen? Ja, jeg sier kokt, det blir jo ikke stekt. Deigen er helt svampete. Ja, og så er det selvsagt KJØTTDEIG på, da.  :blink:

Skjønner ikke hvordan det går an å like det vrælet der. Ja, det er kalorier, man blir mett, men smaker det godt? Nei.

Nei, absolutt ikke.

Ikke rart folk blir feite her til lands, når de ikke spiser god mat - da må man jo spise mer for å få samme følelsen.

Gratengpizzaen til Lillemus har skylda!!!

Dette er grateng!!!!

http://no.wikipedia.org/wiki/Grateng

Det der kaller jeg ekte norsk syttitallspizza! :D

Den er kjempegod! :) Masse chilisaus (ikke sånt skvip fra Rema, men med minst 70% chili fra innvandrersjappa) og 4-5 fedd hvitløk i sausen. Nam! Deigen er ikke som på 70-tallspizzaer da, den var jo et par cm tykk omtrent, vår blir kanskje 3-5 mm tykk på det tykkeste. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...