Gå til innhold

Overstimulering og graviditet?

Anbefalte innlegg

Hei Dr.Moen (og eller andre)!

Jeg har normalt en 26-28 dagers syklus, men ingen eggløsning og vil jo så gjerne bli gravid. Vi ble derfor hendvist til ivf tidligere i høst. Jeg har brukt Pergotime tidligere, men dette ga meg ikke el. Gynekologen min ville derfor at jeg skulle prøve Puregon-sprøyter i en syklus for å se om de virket.

Det gjorde jeg, men etter 7 dagers bruk av spørytene ble hele behandlingen avbrutt grunnet jeg fikk for mange store follikler og faren var firlinger om vi fortsatte. Dette var på dag 10 i syklusen, og jeg fikk beksjed om at mensen ville nok komme om ca. 14 dager. VI fikk også beksjed om å leve i sølibat resten av syklusen, men at sexen før dag 10 kunne gjøre meg gravid ettersom hun mente jeg allerede hadde hatt eggløsning også.

Jeg er nå på dag 30, men enda ingen mens.

Kan det ha kommet flere eggløsninger etter dette? Er det vanlig at puregonen lager kluss i syklusen?

Jeg er litt bekymret, fordi jeg vil så gjerne starte opp på en ny kur mes puregon så fort som mulig. Jeg har forresten tatt to graviditetstester, en på dag 25 og en på dag 29 som begge var negative. Kan jeg allikevel være gravid nå?

Stemmer det at jeg ikke egentlig skulle ha fått noen el nå med puregonen, siden jeg ikke fikk sprøyten med pregnyl?

Takker for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39498-overstimulering-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...