AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Etter en krangel, er jeg i tvil om hva som er vanlig/gjengs med hensyn til kontakt med ekskjærester, pulevenner, beilere osv... - vi er i førtiårene begge to, med egne barn og er ute etter et seriøst livslangt forhold - Er det vanlig å kreve at kontakt (ansikt til ansikt, tlf, sosiale media osv) med disse "kategoriene", opphører??? 1. Ekskjærester 2. Tidligere pulevenner 3. One night stands 4. Menn man har sjekket opp på nett, hatt sex med og dumpet/blitt dumpet 5. Menn som har beilet deg. 6. Menn man selv har beilet/ønsket som kjæreste 7. Menn som flørter eller beiler idag. Dersom noen av disse "kategoriene" betegnes som "venner" av kjæresten idag, er et slikt "vennskap" relevant, eller må det som oftest sorteres under "ønske om oppmerksomhet"? Er det vanlig å bli enig med partneren om alkoholbruk? - i betydningen å bli enig om å ikke drikke seg dritings på fest, særlig når man er på fest uten partneren. Alt dette avvises kontant av partneren min. "Vis meg tillit!" beskjeden hun gir vdr venner av motsatt kjønn, og sorterer nesten alle nevnte kategorier under "venner" og flørter med dem på facebook. Alkoholforbruket hennes kan heller ikke diskuteres. 8. Hva kjennetegner et sunt og godt vennskap til en av det motsatte kjønn? 9. Hva kjennetegner et Usunt vennskap til en av det motsatte kjønn? 10. Hva er forskjellen på vennskap og flørt? (i forhold til facebook, digital kommunikasjon) Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Alle man har hatt sex med, eller beilet/blitt beilet av, er off the table for min del! Helt elementær respekt for partneren sin, seg selv og en grunnstein i et seriøst, langvarig forhold. Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 ...at hun ikke makter å diskutere temaet x'er eller alkoholbruk, er abnormalt, og egentlig hennes eget ansvar å ordne opp i, ikke ditt! Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annve Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Forstår ikke helt vitsen med fremdeles kontakt med noen av de du ramser opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hun høres rimelig respektløs, frekk og egoistisk ut denne dama. Du er sammen med henne fordi...? Du elsker henne? Vel, hun elsker ikke deg etter min mening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Du har altså prøvd å ta dette opp med henne etter forrige tråd, uten annet resultat enn krangel? Jeg holder på mitt svar fra forrige tråd: Dere høres ut til å ha for ulikt syn på dette med ekser/ tidligere flørter/ tidligere motsatt-kjønn-venner etc til at jeg har tro på at dere får det særlig godt og trygt sammen. Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor du ønsker å vite hva dolerne annser som normalt all den tid din kjæreste ikke er enig med dol-flertallet? Du er jo nødt til å forholde deg til hva hun mener, og hva hun evt er villig til å gå deg i møte på, ikke sant? Det virker ikke - ut fra det du skriver - å være stort. Har en mistanke om at dette ikke er svaret du ønsker, men jeg har ikke tro på at massevis av "dette-er-ikke-normalt"-svar her inne hjelper deg det spøtt heller desverre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 ''Er det vanlig å kreve at kontakt (ansikt til ansikt, tlf, sosiale media osv) med disse "kategoriene", opphører???'' Jeg synes ikke at man kan kreve at kontakt med "tidligere"-alt-mulig skal opphøre. Men da legger jeg i "tidligere" at man er ferdig med alt av følelser som forelskelse/kjærlighet/begjær og behov for flørt. Og man skaffer seg definitivt ikke nye flørter eller flørter når man er i et forhold. Men man kan godt skaffe seg venner av begge kjønn. Livet blir veldig blodfattig om alt skal dreie seg om ny partner og dennes ønsker om kontroll over. Alkoholkonsum synes jeg absolutt man kan diskutere i et forhold og man bør ha kommet over drikke-seg-dritings stadiet i deres alder. Anonymous poster hash: 29867...a6e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg syns det er høyst uvanlig at partneren skal vite hvem som er i kategorien 2 til 7. Slikt bør man faktisk ikke snakke om og klassifisere, det skaper bare sjalusi. Jeg syns vennskap med slike kan være relevant, hva du nå enn legger i det. Men man: -Ligger ikke med vennene sine, så vennskapet må være fundert i noe annet enn et ons f.eks. -Flørter ikke ordentlig med andre, når man er i et seriøst forhold -Et vennskap, som egentlig er kun en flørt, kan man be om at opphører. -men skille mellom vennskap/flørt, og vanlig kontakt/kontakt som er/oppfattes av deg som flørt, er vanskelig. Du kan ikke tolke hver setning hun skriver/sier til dem. Jeg mener det IKKE er vanlig at man setter seg ned og gjennomgår vennelista til partneren på Facebook, ber henne klassifisere folk i kategoriene 1-7, og kreve sletting av disse, det er sykelig sjalusi i min verden. Mitt råd er: hvis denne kontakten og flørtingen er så omfattende som du gir inntrykk av her, bør du kunne be henne om å begrense den, og vise at hun prioriterer deg istedet. Men du kan ikke nekte henne all kontakt med det annet kjønn, og venner må hun få ha. Litt tillitt må du vise henne. Når det gjelder alkohol: det er da IKKE normalt å kreve at partneren ikke drikker seg full når h*n er på fest uten deg. Dere er da voksne? Det er vel vanlig å ha en slags avtale om hvem som står opp med ungene dagen etter, så én holder litt igjen, men det virker ikke som det er det som er problemet ditt. Jeg har vanskelig for å helt se om du er sammen med en person som flørter og går over grenser og elsker oppmerksomhet fra det annet kjønn, som ikke respekter deg, som gir deg all grunn til å være sjalu, som drikker seg dritings og er utro i fylla, og som ikke kommer deg i møte når det gjelder helt grunnleggende ting som "ikke dyrkforholdet til ekser". Eller: du er sykelig sjalu, krever at hun ikke skal ha noen venner av det annet kjønn, kontrollerer kontakten hun har på telefon, sosiale medier og i RL, ønsker å forby all kontakt og kaller det flørting og oppmerksomhetsbehov, ønsker å kontrollere hvor mye hun drikker, og viser henne null tillitt og respekt. Bare det å klassifisere vennene hennes slik du har gjort, ringer det store alarmer hos meg, så jeg heller mot det siste. Mitt svar er derfor: det er du som er urimelig her. Det er ikke vanlig å kreve at kontakt opphører. Man kan ha venner av motsatt kjønn. Det er ikke vanlig å bli enig med partneren om inntak av alkohol så lenge det ikke har vært et problem, noe du ikke skriver at det er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Mye bra i svaret fra gullfisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg syns det er høyst uvanlig at partneren skal vite hvem som er i kategorien 2 til 7. Slikt bør man faktisk ikke snakke om og klassifisere, det skaper bare sjalusi. Jeg syns vennskap med slike kan være relevant, hva du nå enn legger i det. Men man: -Ligger ikke med vennene sine, så vennskapet må være fundert i noe annet enn et ons f.eks. -Flørter ikke ordentlig med andre, når man er i et seriøst forhold -Et vennskap, som egentlig er kun en flørt, kan man be om at opphører. -men skille mellom vennskap/flørt, og vanlig kontakt/kontakt som er/oppfattes av deg som flørt, er vanskelig. Du kan ikke tolke hver setning hun skriver/sier til dem. Jeg mener det IKKE er vanlig at man setter seg ned og gjennomgår vennelista til partneren på Facebook, ber henne klassifisere folk i kategoriene 1-7, og kreve sletting av disse, det er sykelig sjalusi i min verden. Mitt råd er: hvis denne kontakten og flørtingen er så omfattende som du gir inntrykk av her, bør du kunne be henne om å begrense den, og vise at hun prioriterer deg istedet. Men du kan ikke nekte henne all kontakt med det annet kjønn, og venner må hun få ha. Litt tillitt må du vise henne. Når det gjelder alkohol: det er da IKKE normalt å kreve at partneren ikke drikker seg full når h*n er på fest uten deg. Dere er da voksne? Det er vel vanlig å ha en slags avtale om hvem som står opp med ungene dagen etter, så én holder litt igjen, men det virker ikke som det er det som er problemet ditt. Jeg har vanskelig for å helt se om du er sammen med en person som flørter og går over grenser og elsker oppmerksomhet fra det annet kjønn, som ikke respekter deg, som gir deg all grunn til å være sjalu, som drikker seg dritings og er utro i fylla, og som ikke kommer deg i møte når det gjelder helt grunnleggende ting som "ikke dyrkforholdet til ekser". Eller: du er sykelig sjalu, krever at hun ikke skal ha noen venner av det annet kjønn, kontrollerer kontakten hun har på telefon, sosiale medier og i RL, ønsker å forby all kontakt og kaller det flørting og oppmerksomhetsbehov, ønsker å kontrollere hvor mye hun drikker, og viser henne null tillitt og respekt. Bare det å klassifisere vennene hennes slik du har gjort, ringer det store alarmer hos meg, så jeg heller mot det siste. Mitt svar er derfor: det er du som er urimelig her. Det er ikke vanlig å kreve at kontakt opphører. Man kan ha venner av motsatt kjønn. Det er ikke vanlig å bli enig med partneren om inntak av alkohol så lenge det ikke har vært et problem, noe du ikke skriver at det er. Takk for et fyldig og godt svar. Når hun har gitt signaler om vansker med å kontrollere alkoholinntaket, synes jeg det er relevant å snakke om alkohol. Egentlig uansett, da det ikke dreier seg om KRAV, men en vanlig samtale om hva man synes er greit eller ikke av partneren. Sykelig sjalu ja...det er jo båsen man meget raskt sorteres inn i som mann med ønske om å snakke om hva damene gjør med andre menn, og i fylla... - hadde jeg KREVD at hun hadde kuttet ut ALLE VENNER av det motsatte kjønn, ville jeg sagt meg enig med deg, klart sykelig sjalu. - men å SNAKKE OM, at det er vanskelig for meg når hun legger ut trutmunnbilder på face, og liker kommentarene fra beilere, ekser osv....mener du også den samtalen tyder på sykelig sjalusi? Selv tror jeg at det ligger ganske midt i "normalen" mht sjalusi, kanskje til og med SUNN sjalusi? SPØRSMÅL: er det et sunt ideal at man aldri skal ta opp problematiske ting med partneren, f.eks. dersom man drikker alt for mye, så det går ut over helsen, skal man da elske den andre så høyt at man ikke konfronterer partneren? Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 TILLIT: er det noe man kan KREVE umiddelbart? - eller er det noe som man gjør seg FORTJENT til over TID og gjennom ÅPENHET? Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Sjalusi: er det noe man må bevise at er ubegrunnet? Tillitten bør være der med en gang man blir sammen, ja. Men har hun gjort noe galt da? Det er det jeg ikke får taket på her. Hvis hun HAR vært utro, og regelrett dyrker et flørteforhold til ekser, så er det sunn sjalusi. Og dere bør jo kunne snakke om det, men da må kanskje du komme henne i møte med at du kanskje overdriver, eller at hun syns du overdriver. Jeg syns det er rart at du følger med på hva hun liker på facebook, og vet om de hun har kontakt med er en ' beiler' for eksempel. Virker ikke som det er helsen du er bekymret for når du ikke vil at hun skal drikke seg full på fest uten deg. Voksne folk over førti som ikke har et alkoholforbruk som fører til problemer, må få bestemme slikt selv. Men er hun utro og skylder på fylla, har du selvfølgelig en helt annen sak. Som sagt, det er ikke sikkert at det er du som er kontrollerende og ubegrunnet sjalu. Men det er heller ikke sikkert at det er hun som er så urimelig, vi har jo kun din beskrivelse, og å legge ut trutmiunnbilder på face, og trykke liker på kommentarer hun får, er utrolig barnslig, men ikke noe du kan nekte henne, eller som gir deg grunn til å mistenke utroskap. Hun virker da svært åpen mot deg, og du krever mer åpenhet? Hva som er et sunt vennskap må du bare godta at det er hun som definerer. Kan du ikke leve med det, gjør det slutt. Det høres ikke ut som dere to er noen god match. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (PS: vi ser at de to første svarene er svar fra deg selv, selvom du er anonym. Du får en tallkode som er lik). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (PS: vi ser at de to første svarene er svar fra deg selv, selvom du er anonym. Du får en tallkode som er lik ...og der drepte du kanskje tråden helt. Min egen skyld det. Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Kan fortsette jeg. Hva mener du med: "Må kunne snakke om hva hun gjør med andre menn og i fylla? " Du har som utgangspunkt at hun gjør potensielt uakseptable ting med andre menn, og i fylla? Og hun må redegjøre for dette i ettertid til deg (snakke om det), slik at du kan bli overbevist om at det ikke har skjedd noe? Hun må bevise? Holde seg edru? Fortelle detaljert hva slags forhold hun har og har hatt til hver enkel mann hun møter? Du skal definere om det er et "sunt" vennskap og "relevant"? Jeg hadde løpt som pokker var jeg henne. Hvis jeg tolker alt motsatt og feil, og hun er en utro, barnslig, alkoholisert bitch, hvorfor løper ikke du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Kan fortsette jeg. Hva mener du med: "Må kunne snakke om hva hun gjør med andre menn og i fylla? " Du har som utgangspunkt at hun gjør potensielt uakseptable ting med andre menn, og i fylla? Og hun må redegjøre for dette i ettertid til deg (snakke om det), slik at du kan bli overbevist om at det ikke har skjedd noe? Hun må bevise? Holde seg edru? Fortelle detaljert hva slags forhold hun har og har hatt til hver enkel mann hun møter? Du skal definere om det er et "sunt" vennskap og "relevant"? Jeg hadde løpt som pokker var jeg henne. Hvis jeg tolker alt motsatt og feil, og hun er en utro, barnslig, alkoholisert bitch, hvorfor løper ikke du? 7 sekunders minne kontra 7 sekunders konsentrasjonsspenn? ;-) NEI, du er på viddene Gullfisk. Jeg mener SELVSAGT ikke AVHØR etter HVER JÆVLA gang man er på fest eller alkoholpåvirket. At du tolker det dit hen, sier vel mer om deg enn noe annet. Jeg mener at det må gå an å snakke med partneren sin og tråkke opp noen grenser for hva man i forholdet synes er greit mht andre menn og alkohol. - noen synes jo det er greit å ha flere sexpartnere, andre ikke...for å ta et ekstremt eksempel - noen synes flatfyllt kjæreste er vanskelig å forholde seg til...for å ta et annet ekstremt eksempel KONKLUSJON: det ER nok vanlig og positivt å snakke om hva som er greit mht andre kjønn og alkohol... Anonymous poster hash: 4e975...307 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (PS: vi ser at de to første svarene er svar fra deg selv, selvom du er anonym. Du får en tallkode som er lik). Herre.... Akkurat ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 ...og der drepte du kanskje tråden helt. Min egen skyld det. Gullfisk drepte tråden? Du har lett for å legge skyld hos andre du? Ellers: Du kan jo lese svarene i den forrige tråden, den ble jo lang. Du fikk mange råd der, kanskje du heller skal følge dem framfor å prøve å fiske fram svarene du ønsker å få? Eller kanskje hele greia egentlig er oppspinn? Ps. Husker at du ikke svarte oss som er uenige med deg der heller forsåvidt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Kan fortsette jeg. Hva mener du med: "Må kunne snakke om hva hun gjør med andre menn og i fylla? " Du har som utgangspunkt at hun gjør potensielt uakseptable ting med andre menn, og i fylla? Og hun må redegjøre for dette i ettertid til deg (snakke om det), slik at du kan bli overbevist om at det ikke har skjedd noe? Hun må bevise? Holde seg edru? Fortelle detaljert hva slags forhold hun har og har hatt til hver enkel mann hun møter? Du skal definere om det er et "sunt" vennskap og "relevant"? Jeg hadde løpt som pokker var jeg henne. Hvis jeg tolker alt motsatt og feil, og hun er en utro, barnslig, alkoholisert bitch, hvorfor løper ikke du? Helt enig gullfisk, jeg tror også hun skal løpe. Svaret du fikk på dette fjernet siste rest - denne damen får det ikke godt med denne mannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissi Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Forstår ikke helt vitsen med fremdeles kontakt med noen av de du ramser opp. AMEN! enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395022-kontakt-med-ekskj%C3%A6rester-pulevenner-beilere-osv/#findComment-3504936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.