Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei... Min kjære mann fikk for ett år siden beskjeden at han har fått ullcerøs colitt. Han var veldig dårlig på dette tidspunkt og lå lenge på sykehus,hvor han også måtte ha blod overføring. Han har gått sykmeldt i ett år men forsøker nå og jobbe to ganger i uka. Men han er jo totalt utslitt etter en dag. Krabber rett i seng og er nærmest fraværende resten av dagen. Er det noen av dere på dette forum som har denne diagnosen og kan fortelle meg litt om hvordan dere har det méd denne diagnosen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395028-ullcer%C3%B8s-colitt/
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Fortsetter under...

brokkelenoda

Denne sykdommen kan variere veldig fra person til person ut i fra hvor betent tarmen er. Det kan også variereveldig mtp symtomene. Man kan være symptomfri i lange perioder og jobbe 100% som alle andre og plutselig bli helt utslått der det er hyppig dobesøk som også fører til tap av elektrocytter,blod, man blir sår i baken og mange har også feber eller bare generell sykdomsfølelse. Dessverre er det ikke unormalt slik du beskriver din mann. Man blir ekstremt utmattet, føler man ikke får energi, trøtt, lei og føler seg virkelig ikke på topp. Vet ikke så mye om mannen din,men om han i tillegg springer på do store deler av dagen er det også en påkjenning. Fr han noe medisiner? Mange finner ut at de reagerer kraftigere på noen ting og kan være en idé og skrive matdagbok en stund for å se! Jeg vet at jeg ikke tåler rødt kjøtt og alkohol.. Om det har sammenheng med sykdommer er jeg usikker på men når jeg var til koloskopi mente legen at det kunne være tilfelle. Da blir tatmen mer betent og veldig vond i tillegg til hyppig dogåing og alt det medfører

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395028-ullcer%C3%B8s-colitt/#findComment-3536981
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...