Gå til innhold

Hva gjør embedsfolkene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At det er misnøye der er nok ikke så rart, siden Siv har vært rimelig offensiv og hard i sin kritikk av akkurat dette embedsverket.  Jeg la  merke til at hun gjorde et spedt forsøk på å  sette strek over det som har blitt sagt, men hun kom ikke med noen beklagelse. Det tror jeg hun vil komme til å merke. 

Både hun og hennes nye høyre superhånd vil merke dette vil jeg tro... ;)

Dessuten: finnes vel knapt et annet departement der den kollektive selvfølelsen er så sterk som i Finansdepartementet - det må isåfall være Utenriksdepartementet - så hun møter ikke nikkedukker der ihvertfall. Det er vel det departementet som lettest strammer opp ytterliggående statsråder.

Ikke sant. Der, utenriks og justis. Ser at den nye statsråden allerede har begynt å love innføring av bevepnede betjenter, mot politisjefenes ønske...

Endret av Kayia

Hvorfor synes du hun ser "tassen og urutinert" ut?

Jeg tror hun er en som vil kunne få ting gjennom på en annen måte enn flere av de tidligere miljøvernministerne. Hun har skikkelig bein i nesa, og har god erfaring både politikk, næringsliv (regiondirektør i NHO-Agder) og forvaltning. Hun har bakgrunn for kopling mellom miljø og næringsliv, og er så vidt jeg husker, flink til å kommunisere (mange år siden jeg hørte henne live).

:-)

Som sagt så var det førsteinntrykket jeg fikk av henne basert på hvordan hun taklet medias spørsmål. Hun svarte dårlig for seg meds skjelvende stemme og manglet de innøvde politikerfrasene.

Jeg kjenner ikke noe til henne og hennes bakgrunn, får håpe hun takler denne nye utfordringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...