Gå til innhold

IKEA: hvordan funker hjemkjøring?

Anbefalte innlegg

IKEA reklamerer med hjemkjøring for kr X. Men hvordan funker det? Er det bare å handle i vei og så etterpå henvende seg i skranken og få det hjemkjørt? Uten forhåndsbestilling? Og uansett når i åpningstida??

Spesifikt gjelder det Furuset og kjøring innen lokalområdet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395059-ikea-hvordan-funker-hjemkj%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKEA reklamerer med hjemkjøring for kr X. Men hvordan funker det? Er det bare å handle i vei og så etterpå henvende seg i skranken og få det hjemkjørt? Uten forhåndsbestilling? Og uansett når i åpningstida??

http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/ikea_services/transport.html

Jeg benyttet meg av det da jeg bodde i femte etasje i bygård, og det fungerte utmerket. Jeg hadde presisert på telefonen at den doble rammemadrassen skulle  bæres helt inn på soverommet i femte, men tror du ikke sjåførene forsøkte seg på en spansk om at de kun leverte til gatedøren!?  Men den holdt ikke hos meg, nei, jeg sa de i så fall måtte ta den med seg igjen. Den var for stor til å få inn i heisen, og veide "et tonn". Hadde glede av den i mange år, tror til og med eldstemann kan være unnfanget på den *he he*.

Nå beveger jeg meg på viddene, men tror altså det skal gå helt greit! Men regn ikke med å få det levert med en gang - det kommer typisk sånn "fredag mellom 8 og 16...".

Jeg benyttet meg av det da jeg bodde i femte etasje i bygård, og det fungerte utmerket. Jeg hadde presisert på telefonen at den doble rammemadrassen skulle bæres helt inn på soverommet i femte, men tror du ikke sjåførene forsøkte seg på en spansk om at de kun leverte til gatedøren!? Men den holdt ikke hos meg, nei, jeg sa de i så fall måtte ta den med seg igjen. Den var for stor til å få inn i heisen, og veide "et tonn". Hadde glede av den i mange år, tror til og med eldstemann kan være unnfanget på den *he he*.

Nå beveger jeg meg på viddene, men tror altså det skal gå helt greit! Men regn ikke med å få det levert med en gang - det kommer typisk sånn "fredag mellom 8 og 16...".

Takk for artig svar :) Bare uvant å ha liten bil uten alt for god plass. Redd for at jeg kommer ut fra varehuset uten å få plass til alt. :)

Jeg har nylig gjort dette i forbindelse med innredning av et offentlig hus, og her funket det sånn at vi plukket alle varer i varevogner (totalt 5 vogner puh!) med alskens fra service, pyntegjenstander, puter, gardiner, dekketøy, servietter, kontorutstyr, knagger, et par stoler, neon hyller etc.

Vi trodde i utgangspunktet at vi skulle kjøre de 5 vognene rett til avd "Hjemtransport" etter betaling, og det skulle vi forsåvidt... Greia var imidlertid at der skulle VI ompakke alt, dvs plassere innholdet i disse gule plastnettene IKEA har. Først måtte vi embalere glass og porselen for så å merke innholdet i bagene. Vet da søttan jeg, vi endte vel med 16-17 bagger etter en drøy times pakking? Det der gjentar vi aldri mer i den størrelsesordenen for å si det sånn :wacko: De store tingene (bord, stoler, hyller) leverte vi bestillingsseddel på, så dette plukket IKEA selv etter at vi hadde dratt.

IKEA leverte varene på avtalt dag (dagen etter), og da rett inn på de rom vi ønsket. De ringte oss i det de kjørte ut fra varehuset sånn at vi stod klar for å ta imot dem. Den delen av jobben funket utmerket :)

Mulig det er variasjon fra varehus til varehus så ring Furuset og spør om de evt har samme praksis først kanskje?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...