Gå til innhold

Har jeg kommet i overgangsalderen ?

Anbefalte innlegg

Jeg er 45 år, og har de senere årene hatt kraftig mens med mye blødninger. Nå er  det 33 dg siden forrige mens ( første dag) og så lenge har det aldri gått. Etter trening i går så blødde jeg bittelittegranne.  Jeg går med følelsen av at mensen skal komme fordi det sprenger, men jeg har ikke de "krampene" som jeg bruker å ha. Jeg har fått påvist muskelknuter i underlivet, også en da inne i livmoren. Det er nok disse som under mensen gjør at jeg får "kramper" innimellom.. Siden mensen nå ikke kommer så lurer jeg på om dette er starten på overgangsalderen? Jeg har ikke hetetokter, og leddsmerter har jeg til daglig pga gikt, trøtt er jeg selvsagt, har alltid vært..  Jeg har fått ny partner og vi bruker ikke prevensjon, og har den siste mnd hatt sex så så og si hver dag - en til to ganger pr. dag.. Så tanken om at jeg kan være gravid er jo også der... MEN, jeg har hatt problemer med å bli gravid da jeg var gift, så jeg tror innerst inne ikke at dette er en graviditet.

Jeg hadde bittelittegranne utflod, og jeg synes at det luktet litt.  og jeg tenkte at det var innestengt blod ?? er det det ?

Kan det være overgangsalderen ?

Anonymous poster hash: 49648...1cc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395097-har-jeg-kommet-i-overgangsalderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmmm.. ja,, skal nok ta en test.. Men tviler jo da jeg har prøvd IVF tre ganger, uten å lykkes.. og så er det alderen da !!!! Men drar i morgen og tar en test

Kan jo være at du og din nye kjæreste er full-klaff-kombo, selv om det ikke har klaffet med andre tidligere ;)

Endret av Kayia

Annonse

Nå har jeg fått time i begynnelsen av desember for oppfølging av muskelknuter i livmoren.. Tenker jo også at det kan være dette som gjør at jeg ikke har blødning nå.. Men for å være sikker så drar jeg til fastlegen i morgen

hmmmm.. ja,, skal nok ta en test.. Men tviler jo da jeg har prøvd IVF tre ganger, uten å lykkes.. og så er det alderen da !!!! Men drar i morgen og tar en test

Graviditetstest kan kjøpes på apoteket - trenger ikke gå til legen for å sjekke det. 

Og den på apoteket gir like sikkert svar som et legekontor

Anonymous poster hash: c97b2...532

Det trenger ikke være begynnelsen på overgangsalder, kan jo bare være syklusen som har kommet litt i ulage. Du skriver at du har hatt tre IVF forsøk, det har jo lett for å skape "ugreie" i syklusen. Du kan be om å få tatt en hormonprøve når du er hos legen, den prøven vil vise om du er på vei inn overgangsalder.

• 1 måned senere...

jeg har vært hos gynolologen og tatt ultralyd. Min muskelknute i livmoren er der fremdeles ( fikk påvist dette i april) men nå har det kommet en vannsyste på 2.9 x 3.3 cm.. + en polypp.. Dette skal sjekkes ut i mars mnd.. Jeg spurte om blodprøve, men dette var ikke nødvendig sa han - så tidlig i evt. overgangsalderen. Jeg fikk mensen etter 7 uker og hadde den i 8 dager.. Nå går jeg med "sprengsmerter" og lurer på om den systen driver å vokser.. og om den sprekker… liker det ikke...

Hvor stor er stor ??? og når opereres de evt bort ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...