Biz Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hei. Dette er kanskje et litt uvanlig problem (litt tragikomisk også?) Jeg og en kamerat (18-års aldreren) var på en fest i helgen, hvor vi gjorde noe heller dumt. Vi fikk nemlig tildelt en stk posesnus hver, som var dyppet i sprit. 96% sprit faktisk. Vi var langt ifra fulle, vi hadde kun et par øl innabords, men det hørtes ut som en litt spennende ting å prøve. Så vi gjorde dette, hadde de i i en 20-30 min (omtrent vanlig tid for en snus) Vi snuser ikke fast, men vi er ikke uvant med å ha det. Det svei naturlig nok, men dette er jo ganske vanlig med snus, så vi reinte med at ikke noe var galt. Når vi tok posene ut kjente vi at leppene var numme, men det var ikke noe smerte. Før vi skulle sove sjekket vi tennene våre, og alt så helt normalt ut. Men da jeg sjekket tannkjøttet mitt senere i dag (dagen etterpå), så jeg at noe var galt. Der snusen hadde vært så jeg at tannkjøttet hadde blitt gråhvitt, det var ømt, og innmellom kunne du se litt rødhet , som om det var litt sprengt. Jeg vet ikke om dette betyr at tannkjøttet er dødt, og kommer til å dette av, det har det ikke gjort til nå. Jeg ringte starks til kameraten min, han hadde opplevd akkurat det samme. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å fikse dette, om jeg må oppsøke tannlege, eller bare la tiden hele dette. Jeg er jo naturligvis litt redd for at tannkjøttet skal bli stygt permanent eller rotne av, eller at dette skal gi skade for tennene mine. Håper at dere på doktoronline kan hjelpe meg og min kamerat. MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39519-skade-p%C3%A5-tannkj%C3%B8tt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 To gode råd: 1. Helse, også tannhelse, er for viktig til å sette på spill med slikt. 2. Sjekk det hos tannlege hvis skaden vedvarer noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39519-skade-p%C3%A5-tannkj%C3%B8tt/#findComment-149680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.