Gå til innhold

Ranerne fikk juling og havnet på sykehuset!

Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/raner-endte-paa-sykehus-etter-aa-ha-forsoekt-aa-robbe-tiaaring-paa-busstopp-4145423.html

Jeg er faktisk for borgervern i slike tilfeller. To store ungdommer (den ene var 17 år, den andre vet jeg ikke) som går løs på en liten 10-åring. Hører ingensteds hjemme. All honnør til de to som grep inn og ga ranerne en lekse!

Hadde jeg vært mor til 10-åringen skulle de to redningsmennene fått en påskjønnelse.

Fortsetter under...

Det sto at det var en 18 åring og en 24 åring, som er gamle kjenninger av politiet og som er tatt for dette fra før. Det gikk verst utover 18 åringen, som ligger hardt skadd på sykehuset.  Det gikk visst så tennene sprutet.

Det var en 17 åring og en 30 åring som banket disse to guttene og som jeg forsto så er de også av utenlandsk opprinnelse. Det var også gutten som ble forsøkt ranet.

Må si at jeg ikke synes synd på de to som fikk juling, det fortjente de så det holdt. Politet hadde ikke gjort annet enn å avhørt dem og sluppet dem fri igjen.

Håper de tenker seg nøye om før de prøver seg på nytt disse idiotene.

De to som banket de to andre vil garantert bli straffet for det.

Hei!

Det er bra noen grep inn.

Jeg lurer bare på de som grep inn,... at de ikke bare holder dem nede, slår til overfallsmennene/ufarliggjør dem, , men sparker dem i hodet til de er bevisstløse, og mer enn det.?

Min sympati går til 10 åringen, og jeg syns det er bra mennene grep inn, men jeg tror de fleste ville løst dette uten å sparke ustanselig mot hodet, kjeven osv..??

En rettssak vil sikkert få frem om volden var nødvendig eller gikk langt over.

Jeg ville selv grepet inn, og hvor sint jeg ville vært ville nok påvirket skadeomfanget, men jeg pleier gjøre vurderinger underveis, og skade for å skade, er ikke ønskelig, men selvsagt er man redd og sparker et menneske for å sette det helt ut av spill, så kan det jo forsvares, men det får man nok frem ved en gjennomgang. Det er bare viktig at man ser på alle sider av saken.

Jeg er glad for et fargerikt fellesskap, uten kulturutveksling hadde vi kanskje fortsatt bodd i huler og uten PC :o

Jeg lurer bare på de som grep inn,... at de ikke bare holder dem nede, slår til overfallsmennene/ufarliggjør dem, , men sparker dem i hodet til de er bevisstløse, og mer enn det.?

Min sympati går til 10 åringen, og jeg syns det er bra mennene grep inn, men jeg tror de fleste ville løst dette uten å sparke ustanselig mot hodet, kjeven osv..??

Problemet er bare at om de bare hadde holdt på slampene til politiet hadde kommet så hadde de ikke fått noen som helst straff. Det virker jo som at de bare får en formanende pekefinger, "Sånt gjør man ikke!" og så blir sluppet fri igjen. En real omgang juling får dem kanskje til å tenke seg om en annen gang. Om de har noe særlig å tenke med da. Det var ikke første gangen disse var ute og ranet uskyldige mennesker.

Annonse

Problemet er bare at om de bare hadde holdt på slampene til politiet hadde kommet så hadde de ikke fått noen som helst straff. Det virker jo som at de bare får en formanende pekefinger, "Sånt gjør man ikke!" og så blir sluppet fri igjen. En real omgang juling får dem kanskje til å tenke seg om en annen gang. Om de har noe særlig å tenke med da. Det var ikke første gangen disse var ute og ranet uskyldige mennesker.

Hei!

Ja det er sant.

Jeg tenkte bare at juling er noe annet enn å bli sparket i hodet mens man ligger nede.

Men vi vet jo lite og sikkert blir alle sider av saken belyst grundig fremover.

Hei!

Det er bra noen grep inn.

En rettssak vil sikkert få frem om volden var nødvendig eller gikk langt over.

Jeg ville selv grepet inn, og hvor sint jeg ville vært ville nok påvirket skadeomfanget, men jeg pleier gjøre vurderinger underveis, og skade for å skade, er ikke ønskelig, men selvsagt er man redd og sparker et menneske for å sette det helt ut av spill, så kan det jo forsvares, men det får man nok frem ved en gjennomgang. Det er bare viktig at man ser på alle sider av saken.

Jeg er glad for et fargerikt fellesskap, uten kulturutveksling hadde vi kanskje fortsatt bodd i huler og uten PC :o

For noe tull. Og det er forskjell på kulturutveksling og tillnærmet invasjon.

Anonymous poster hash: 31cb6...1e4

Hei!

Ja det er sant.

Jeg tenkte bare at juling er noe annet enn å bli sparket i hodet mens man ligger nede.

Men vi vet jo lite og sikkert blir alle sider av saken belyst grundig fremover.

Det tviler jeg på. Og resultatet blir nok: Ranerne går fri, og redningsmennene får streng voldsdom.

Anonymous poster hash: 31cb6...1e4

Dette høres altfor brutalt ut, synes jeg. En ting er å holde fast/holde nede, eller til nød slå for å få noen til å ligge stille, men kraftige slag og spark mot hodet er altfor grov vold uansett hva årsaken er. Håper alle fire blir straffet! Jeg synes det er bra at noen tør å gripe inn når andre trenger hjelp, men man må da for tusan ikke ta helt av og begå verre forbrytelser enn de man vil stoppe har gjort!

Dette høres altfor brutalt ut, synes jeg. En ting er å holde fast/holde nede, eller til nød slå for å få noen til å ligge stille, men kraftige slag og spark mot hodet er altfor grov vold uansett hva årsaken er. Håper alle fire blir straffet! Jeg synes det er bra at noen tør å gripe inn når andre trenger hjelp, men man må da for tusan ikke ta helt av og begå verre forbrytelser enn de man vil stoppe har gjort!

Hei!

Godt noen mener det samme:-)

Men så bruker vi solbriller da:-)

Å få sparket ut tennene sine og muligens bli påført en hodeskade, er etter min mening ikke en _real_ omgang juling.

Det er et problem, noen folk nekter å oppføre seg slik som samfunnet ønsker, og fengsel/juling hjelper ikke. Man bør få noen sjangser, men etter at det viser seg at ingenting hjelper bør man få meget lange fengselsstraffer for å beskytte samfunnet (noe ala 3strikes i USA)

Å ikke importere så mange folk fra steinalderkulturer vil også selvsagt hjelpe litt, men det er vel rasistisk å være imot denne kulturelle berikelsen så skal ikke nevne det.

Endret av schizoid1337

Annonse

Her er litt mer oppdatering på ranet:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10136287

24-åringen påstår han ikke har ranet guttungen, men har ingen god forklaring på hvordan guttunges telefon har havnet i hans lomme... Han var forøvrig alt ettersøkt i Italia.

Her er litt mer oppdatering på ranet:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10136287

24-åringen påstår han ikke har ranet guttungen, men har ingen god forklaring på hvordan guttunges telefon har havnet i hans lomme... Han var forøvrig alt ettersøkt i Italia.

Nok et eksempel på galskapen med vidåpne grenser. Og pakk som dette skulle sittet bak lås og slå. Permanent.

Å få sparket ut tennene sine og muligens bli påført en hodeskade, er etter min mening ikke en _real_ omgang juling.

Han fikk som fortjent. Når rettsvesenet ikke greier å ordne opp tar folk skjeen i egne hender. Med rette.

Å ikke importere så mange folk fra steinalderkulturer vil også selvsagt hjelpe litt, men det er vel rasistisk å være imot denne kulturelle berikelsen så skal ikke nevne det.

Ja, slikt er ikke PK, så hold kjeft hvis du er redd for å bli kalt rasist. Det er ikke jeg, og jeg sier igjen at dette er nok et eksempel på at importen av pakk fra søppelkulturer må stoppe. Er jeg rasistisk nå? Gjerne det.

Dette har ikke noe som helst med kulturutveksling å gjøre, disse er ikke det minste interessert i norsk kultur. De rakker jo ned på norsk og vestlig kultur ved hver eneste anledning. Jeg skjønner egentlig ikke hva de gjør her i det hele tatt. Om kulturen vår er så ille og deres er så bra, så kunne de vel bare dra dit da. Nei, vent, der var det vel krig ja... Hvorfor det tro?

Han fikk som fortjent. Når rettsvesenet ikke greier å ordne opp tar folk skjeen i egne hender. Med rette.

Her lærer få aktører:

Ranerne kommer nok til å fortsette, for narkomane må ha penger til stoff.

Mobb og andre borgervern-aktører kommer nok til å steppe inn i framtiden også, uten å bry seg norsk lov, utrette mer skade enn nødvendig for å begrense kriminelle handlinger. For de har gitt opp troen på politi og rettsvesen.

Politikerne lærer heller ikke. Folk sikkerhet har aldri blit tatt helt på alvor, heller ikke den kulturen som trengs for å understøtte en sunn rettsstat. For der har de gjort alt de kan for å demontere tilliten til rettsvesenet, og akseptert normer som forgagne generasjoner ville rotert i graven for.

Og sånne som deg. Som tror selvtekt og vold kan forsvares ut over norsk lov. (Selvforsvar er tillatt, og dessuten bare et minimum av fysisk makt som trengs for å forsvare seg selv og andre mot kriminelle handlinger.)

Lyspunktet er at det fremdeles finnes folk med sunn rettsoppfatning, sånne som Frosken og Tonie.

Anonymous poster hash: 7440e...caa

Kunne ikke sagt meg mer enig. Det er forskjell på å gi litt bank enn å grisejule folk så tenna ligger strødd over halve Helsfyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...