Gå til innhold

Vi måtte gå fra kinoen pga altfor høy lyd

Anbefalte innlegg

Både ungene og jeg opplevde lyden som så ubehagelig høy på kinoen i helgen, at vi bare måtte gå. Vi fikk igjen billettene da vi klagde, men fikk beskjed om at de ikke kunne dempe lyden (sa de ikke hadde lov av de som de kjøper filmen av å endre på noen ting!!!)

Er det flere her som opplever lyden på kinoer som altfor høy?

Jeg har opplevd det samme på treningsstudioer forresten, at lyden er altfor altfor høy.

Jeg lurer på om det er slik at den yngre generasjonen er så vant til svært høy lyd, at de tror det er normalt, og at de ikke er klar over hvor fort hørsel blir ødelagt?

Når de kommer i 40-årene (som meg), så kommer de til å ha lyden enda sterkere på, for da har de mistet deler av hørselen....

Barna mine reagerte like sterkt som meg da, de satt og holdt for ørene og den minste gråt.

Jammen synd at vi ikke kan gå på kino.

Hilsen en med helt normal hørsel.

Anonymous poster hash: 8d7df...4b1

Fortsetter under...

Ja, jeg syntes det selv før, men ikke så mye nå lenger. Hørselen min er da også merkbart dårligere enn da jeg var yngre, selv om jeg har gjort hva jeg har kunnet for å skjerme meg (ikke gått på noe særlig konserter, holdt for ørene ved trafikkstøy ol.).

Støtter Kalevaalas forslag om ørepropper. Jeg har kjøpt mine her http://lillebyaudio.no/ og disse kan designtilpasses slik at de er lett gjenkjenbare for eieren. De koster litt, men dette burde være super julegave både til deg og evt ungene?

Hei!

Jeg har med ørepropper, :-) jeg har gått fra Kino selv, men da var det ikke bare pga av lyden fra filmen, men at andre spiser, føler jeg inni øret mitt. Det knaser så jeg får vansker med å høre hva de sier på film.

Jeg har for tiden blitt nesten døv på høyre øret og fått tinnitus, sa legen :-)

Det plager meg sånn at jeg som i natt bare måtte stå opp.

Det er ok med nedsatt hørsel, men pipelyden i øret er terror, og jeg venner meg ikke til den, kanskje jeg evt, må operere hvis det ikke går vekk, heller døv på høyre øre enn tinnitus. Legen sa det var rart jeg har fått dette, som skjermer meg og bruker ørepropper, og aldri har gått på popkonsert eller på utesteder, kun en gang har jeg vært på diskotek, men da holdt jeg begge hendene for begge ørene, også gikk jeg.

Kanskje noen av oss mer lydsensitive raskere får skader og nedsatt hørsel?

Jeg holder meg oftere for ørene enn jeg før trodde, jeg oppdager nå at jeg gjør det, fordi jeg har bevissthet rundt at det bør man ikke.

Jeg tar ting bokstavelig, og ser ikke at TS spurte etter tips? Selvfølgelig bruker man ørepropper om man er plaget av støy. Man kan få tatt avstøp hos øre-nese-halslege og bestille selv. Men de hjelper ikke alltid så godt. Jeg må bytte ut innmaten i mine, da jeg bestilte ble det ikke tatt hensyn til at jeg ba om mest mulig demping. For meg er det vanskelig å bruke dem, de presser i ørene, det er ubehagelig når jeg går, kan ikke spise med dem i, og heller ikke føre en samtale, for min egen stemme blir vanskelig å regulere og lydene fra andre blir feil.

Det er blitt altfor mye støy og lyd rundt oss - gatemusikantene bruker nå høyttalere pga muzaken som strømmer ut fra butikkene, og småfuglene kvitrer høyere for å overdøve trafikkstøyen. Rart at vi har hørsel igjen etter grunnskolen.

Annonse

Jeg tar ting bokstavelig, og ser ikke at TS spurte etter tips? Selvfølgelig bruker man ørepropper om man er plaget av støy. Man kan få tatt avstøp hos øre-nese-halslege og bestille selv. Men de hjelper ikke alltid så godt. Jeg må bytte ut innmaten i mine, da jeg bestilte ble det ikke tatt hensyn til at jeg ba om mest mulig demping. For meg er det vanskelig å bruke dem, de presser i ørene, det er ubehagelig når jeg går, kan ikke spise med dem i, og heller ikke føre en samtale, for min egen stemme blir vanskelig å regulere og lydene fra andre blir feil.

Det er blitt altfor mye støy og lyd rundt oss - gatemusikantene bruker nå høyttalere pga muzaken som strømmer ut fra butikkene, og småfuglene kvitrer høyere for å overdøve trafikkstøyen. Rart at vi har hørsel igjen etter grunnskolen.

Hei!

Nei TS spurte ikke etter råd, men spurte om noen var plaget, men andre i tråden ga råd.

Det er greit å foreslå gode løsninger hvis man kjenner til dem, selv om mennesker ikke spør, ikke lett å tenke seg til, men du ser fra tråden at sånn er systemet.

Takk for jakken, du er en knupp, det er alt for mye :-)

Jeg er lykkelig, den er myk og nå slipper jeg gå med den store arvede ulljakken, som er str 38 og jeg bruker 34. Også har du veldig god smak:-) (smak på klær) Hvis du vil kan vi gå tur med jakkene våre en dag?

Jeg lurte egentlig på om det var mange som opplever at kinolyden er for høy, for hvis man er mange som syns det så måtte det gå an å prøve å gjøre noe med saken. Jeg er bekymret for en generasjon som vokser opp med høy risiko for hørselsskader i flere ulike sammenhenger (deriblant kino).

Før var lyden aldri så høy på kinoene. Og nei, jeg syns ikke det skal være "normal" at man må bruke hørselsvern, både barn og voksne, for å klare å holde ut den ekstremt høye lyden på en kino.

Anonymous poster hash: 8d7df...4b1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...