Gå til innhold

Mindre verdt pga overvekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

28

• Kayia

10

• slabbedask

9

• Bella Dotte

8

Føler meg mindre verdt fordi jeg er overvektig, og føler folk ser på meg som mindre verdt av samme grunn. Ser du på folk som mindre verdt fordi de er overvektig?

Nei, men jeg lurer på folk med BMI på 40 som kommer trillende med en stappfull handlevogn med Cola på tilbud tenker på.

Nei, men jeg lurer på folk med BMI på 40 som kommer trillende med en stappfull handlevogn med Cola på tilbud tenker på.

Har ikke så høy BMI, men synes jeg gikk så sent ned i vekt at jeg ga blaffen i dag. Masse sjokolade i handlevognen :mellow:

Annonse

De tenker vel som alle andre som kommer trillende med cola på tilbud.

Det er en typisk tankegang at de overvektige ikke bør drikke hverken cola eller annen brus. De bør definitivt ikke spise sjokolade eller is.

Og det er nettopp det trådstarter etterspør. Hun føler at andre tenker slik som deg. Hva i all verden gjør en overvektig person med cola.

Jeg forstår godt hvorfor man kjøper cola på tilbud, enten man er tynn, passe eller tykk. Grunnen er at det smaker godt. Kanskje er den ikke en gang til henne selv, men til ungene. Kanskje skal hun ha barneselskap, familie, venner på besøk osv. Nei alle tykke bør straks de ser noe godt, springe forbi og la de med god samvittighet og normal bmi kjøpe lørdagscolaen sin.

Anonymous poster hash: b9d7d...186

Det er en typisk tankegang at de overvektige ikke bør drikke hverken cola eller annen brus. De bør definitivt ikke spise sjokolade eller is.

Og det er nettopp det trådstarter etterspør. Hun føler at andre tenker slik som deg. Hva i all verden gjør en overvektig person med cola.

Jeg forstår godt hvorfor man kjøper cola på tilbud, enten man er tynn, passe eller tykk. Grunnen er at det smaker godt. Kanskje er den ikke en gang til henne selv, men til ungene. Kanskje skal hun ha barneselskap, familie, venner på besøk osv. Nei alle tykke bør straks de ser noe godt, springe forbi og la de med god samvittighet og normal bmi kjøpe lørdagscolaen sin.

99.99% av mennesker har fordommer av et eller annent slag, men du er vel den derre 0.01% du tenker jeg.

OT: nei

Det er en typisk tankegang at de overvektige ikke bør drikke hverken cola eller annen brus. 

De bør i hvertfall begrense seg. Hvis de ikke VIL være overvektige da.

Gode poenger.

Annonse

Både ja og nei. Jeg reagerer inni meg når familien Fett sitter på McDonalds og hiver innpå, det må jeg innrømme.

Fete damer er også utelukket som partneremner.

Jeg synes også at det er trasig når jeg ser unge mennesker som er overvektige, men det er fordi de sannsynligvis går et langt og fett liv i møte. Fedme er helseskadelig.

Ellers er jeg ganske likegyldig med om folk er det ene eller andre.

Både ja og nei. Jeg reagerer inni meg når familien Fett sitter på McDonalds og hiver innpå, det må jeg innrømme.

Fete damer er også utelukket som partneremner.

Jeg synes også at det er trasig når jeg ser unge mennesker som er overvektige, men det er fordi de sannsynligvis går et langt og fett liv i møte. Fedme er helseskadelig.

Ellers er jeg ganske likegyldig med om folk er det ene eller andre.

Enig med deg i det meste du sier her, men spørsmålet var om vi tenker at overvektige er mindre verdt. Finnes bare ett svar på det i grunnen...

Det er ikke vanskeligere enn å bestemme seg for det. Og så gjennomføre.

Tror du virkelig det hadde vært så mange overvektige om det var så enkelt? For en del er det latskap det står på, for mange er det mer komplisert enn som så.

Her skjønner jeg deg ikke Lillemus. Du er jo veldig rasjonell, tydelig og aksjonær i forhold til andre spørsmål, kanskje spesiellt tematikk som omhandler samliv. Hva er det som gjør overvekt spesielt komplisert? (Spørsmålet mitt betyr ikke at jeg tenker at overvekt ikke er et sammensatt fenomen, det tenker jeg og, men sammenlignet med relasjonelle og følelsestunge tema tenker jeg - som feks slabbedask - at overvekt i det minste er noe en kan bestemme seg å jobbe for uten å oppleve å bli "sabotert"?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...