ymotana Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hei! Jeg er en jente på 21 år. Siden august i år har allmenntilstanden min vært ganske dårlig... Jeg har vært mye syk med høy feber, vondt i ryggen og voldsom hoste som varte en hel måned i strekk. Hosten var tørr og det var tungt å puste. Flere netter våknet jeg opp av hoste. Nå har hosten forsvunnet, men flere av de andre plagene vil ikke gi slipp. Energinivået er svært lavt og jeg blir fort sliten og ukonsentrert. Smertene i nedre del av ryggen går heller ikke bort. Den vonde følelsen i ryggen har gitt meg en dårlig holdning. Ofte får jeg også vondt i magen. Dette kommer som regel om jeg nettopp har spist noe. Jeg mistenker at dette kanskje kan være en lungebetennelse, men hosten har gått over for en stund siden. Hva kan dette være? Og er det noe jeg kan gjøre? Om det blir anbefalt at jeg skal gå til fastlegen, må jeg da ta blodprøve? Etter en svært traumatiserende hendelse i barndommen har jeg en enorm angst for alt som har med leger og spesielt sprøyter og blodprøver. Er det en mulighet å unngå blodprøve hvis dette er rutine? Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395324-langtidssykdom-kanskje-lungebetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia1 Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Jeg anbefaler deg å bestille time hos fastlege. Legen vil kunne fastslå om det er sykdom og hva som evt skal til for å kurere denne. Skjønner godt at du kvier deg for blodprøve, (hater det sjøl), men prøv å tenke på hvilke fantastiske muligheter moderne medisin har ved å avdekke ting vha blodprøver. Veit det er lettere sagt enn gjort, men prøv å se på det som en løsning, ikke en umulighet. Det er ikke sikkert at du trenger blodprøve, men ta det for gitt slik at du kan øve deg mentalt. Det er uansett overstått i løpet av få sekunder Tenker høyt nå; veit at enkelte tannlegekontorer tilbyr Valium e.l. til pasienter med "tannlegefobi" - aner ikke om enkelte leger tilbyr det samme ved angstproblematikk ift blodprøver etc? Kom deg til lege, og lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395324-langtidssykdom-kanskje-lungebetennelse/#findComment-3508051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. november 2013 Del Skrevet 3. november 2013 Hei! Jeg er en jente på 21 år. Siden august i år har allmenntilstanden min vært ganske dårlig... Jeg har vært mye syk med høy feber, vondt i ryggen og voldsom hoste som varte en hel måned i strekk. Hosten var tørr og det var tungt å puste. Flere netter våknet jeg opp av hoste. Nå har hosten forsvunnet, men flere av de andre plagene vil ikke gi slipp. Energinivået er svært lavt og jeg blir fort sliten og ukonsentrert. Smertene i nedre del av ryggen går heller ikke bort. Den vonde følelsen i ryggen har gitt meg en dårlig holdning. Ofte får jeg også vondt i magen. Dette kommer som regel om jeg nettopp har spist noe. Jeg mistenker at dette kanskje kan være en lungebetennelse, men hosten har gått over for en stund siden. Hva kan dette være? Og er det noe jeg kan gjøre? Om det blir anbefalt at jeg skal gå til fastlegen, må jeg da ta blodprøve? Etter en svært traumatiserende hendelse i barndommen har jeg en enorm angst for alt som har med leger og spesielt sprøyter og blodprøver. Er det en mulighet å unngå blodprøve hvis dette er rutine? Takk for svar! Du bør bestille en time hos fastlegen umiddelbart. Fortell fastlegen om angsten din. Det er mange som gradvis blir kvitt sin angst for både leger og blodprøver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395324-langtidssykdom-kanskje-lungebetennelse/#findComment-3508104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.