Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så var det da den tiden av måneden.

Jeg er så plaget av pms. Jeg føler meg fjern, ikke tilstede, ekstremt labil, urolig rundt eggløsning og før menstruasjon. Dette er noe som er blitt verre med årene (er 26 år). De siste årene har jeg hatt flere alvorlige episoder med selvskade i dagene før mensen. Også selvmordstanker/planer/forsøk.

Har diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og uspesifisert spiseforstyrrelse, dette arbeides det med, og er i bedring. Men i nevte tidsrom mister jeg totalt grepet.

Har prøvd kalsium, nattlysolje, diverse helsekost. Lever egentlig et sunt, aktivt liv.

P-piller, p-ring og hormonspiral tør jeg rett og slett ikke prøve i angst for vektøkning. Antidepresiva kan jeg ikke ta pga andre medisiner.

Jeg er så fortvilet, er redd for hva jeg kan komme til å utsette meg for. Vil bare ha disse vonde dagene bort.

Håper på nye ideer, råd eller andres erfaringer.

Anonymous poster hash: d2f77...8fc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395389-livsfarlig-pms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så plaget av pms. Jeg føler meg fjern, ikke tilstede, ekstremt labil, urolig rundt eggløsning og før menstruasjon. Dette er noe som er blitt verre med årene (er 26 år). De siste årene har jeg hatt flere alvorlige episoder med selvskade i dagene før mensen. Også selvmordstanker/planer/forsøk.

Har diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og uspesifisert spiseforstyrrelse, dette arbeides det med, og er i bedring. Men i nevte tidsrom mister jeg totalt grepet.

Har prøvd kalsium, nattlysolje, diverse helsekost. Lever egentlig et sunt, aktivt liv.

P-piller, p-ring og hormonspiral tør jeg rett og slett ikke prøve i angst for vektøkning. Antidepresiva kan jeg ikke ta pga andre medisiner.

Jeg er så fortvilet, er redd for hva jeg kan komme til å utsette meg for. Vil bare ha disse vonde dagene bort.

Det er ikke vanlig å legge på seg noe særlig av dagens hormonprevensjoner (jeg ville dog ligget unna p-sprøyta!) så jeg synes du skal gi pillen et forsøk.. Er det ikke bedre med et par kg ekstra enn å ha det sånn da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395389-livsfarlig-pms/#findComment-3508759
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å legge på seg noe særlig av dagens hormonprevensjoner (jeg ville dog ligget unna p-sprøyta!) så jeg synes du skal gi pillen et forsøk.. Er det ikke bedre med et par kg ekstra enn å ha det sånn da?[/

quote]

Jo, fornuften sier jo at de (eventuelle) kiloene ville det være verdt, men den hersens spiseforstyrrelsen lager krøll i tankene. Jeg er også litt redd for å bli mer restriktiv med matinntaket, for å kompensere for angsten for vektøkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395389-livsfarlig-pms/#findComment-3508761
Del på andre sider

Dette reddet meg. Tok et par mnd før effekten satte inn. http://www.delupe.no/shop/indexNEW.php?q=Femal&gclid=CJ2JiryI07oCFYt7cAodZx4A1Q. Er helsekost som de ikke lenger fører her i Norge av en eller annen grunn. Har brukt det i mange år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395389-livsfarlig-pms/#findComment-3508783
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...