Gå til innhold

Omsorgsvikt - slik gikk det.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

14

• frosken

9

• morsan

8

• mariaflyfly

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg kunne skrevet bok om slike episoder. Det er så mye dere ikke vet. Det ser ut som jeg skriver mye her på dol, men egentlig skriver jeg veldig lite. Dere skulle bare visst, men jeg kan ikke legge ut om alt sammen.

Jeg tror deg!!

Og priser meg selv lykkelig for at vi kun har 20 mnd med samværsordning før myndighetsdato..

Nicklusheletida

Uff. Bra at du prioriterer riktig i alle fall! Jeg tror også det kan være verdt et forsøk med fam.rådgiving. Sikkert lurt å forberede deg godt, ev ha med notater. Håper han tar til fornuft asap!

Prioriterer riktig i forhold til datteren, men har jo ikke annet valg. Selv så har jeg ikke noe liv  og i kveld har depresjonen tatt overhånd igjen. Ser ikke for meg noen fremtid i Oslo og tanken som jeg har tenkt mange ganger har tatt over. Jeg skal nå begynne å søke på jobber i barndomsbygda mi. Da ville jeg få et bedre liv. Der kjenner jeg mange. Det er kun det at datteren ikke skal miste kontakt med faren sin som har holdt meg igjen i Oslo nå og han vil jo ikke ha kontakt. Da har jeg ikke så veldig mye mer i Oslo å gjøre lenger. Faren har sikkert fått vite at jeg dater en fyr og det er det han vil ødelegge og det klarer han. Han ønsker å se meg knust.

Det er lenge siden han ga meg beskjed om at hvis jeg dro en mann inn i den leiligheten, så ville han selge den. Akkurat som jeg har muligheten for å dra noen inn her når det ikke finnes soverom.

Jeg kjenner et dypt og inderlig hat overfor x-en . Det er nesten skummelt så mye som jeg hater han. Jeg har aldri følt et så stort hat til noen før, men han er tvers gjennom ond og han gir seg ikke før han ser meg helt ødelagt. At han har sett at jeg har gått videre med livet mitt og har det bra, irriterer vettet av han.

Men nå skal jeg flytte langt vekk i fra. Har bestemt meg nå. Orker ikke mer.

Nå er det jeg som har blitt den store stygge ulven. Ikke at det plager meg nevneverdig. Jeg har jo vært vitner til stygt snakk om alle x-er i den familien, så at det nå er min tur er ikke noe som overrasker meg egentlig.

Hm.. Ja... Husker jeg tenkte da min daværende svigermor rakket voldsomt ned på ekssvigersønn for noen år siden "neste gang er det min tur"...

Prioriterer riktig i forhold til datteren, men har jo ikke annet valg. Selv så har jeg ikke noe liv og i kveld har depresjonen tatt overhånd igjen. Ser ikke for meg noen fremtid i Oslo og tanken som jeg har tenkt mange ganger har tatt over. Jeg skal nå begynne å søke på jobber i barndomsbygda mi. Da ville jeg få et bedre liv. Der kjenner jeg mange. Det er kun det at datteren ikke skal miste kontakt med faren sin som har holdt meg igjen i Oslo nå og han vil jo ikke ha kontakt. Da har jeg ikke så veldig mye mer i Oslo å gjøre lenger. Faren har sikkert fått vite at jeg dater en fyr og det er det han vil ødelegge og det klarer han. Han ønsker å se meg knust.

Det er lenge siden han ga meg beskjed om at hvis jeg dro en mann inn i den leiligheten, så ville han selge den. Akkurat som jeg har muligheten for å dra noen inn her når det ikke finnes soverom.

Jeg kjenner et dypt og inderlig hat overfor x-en . Det er nesten skummelt så mye som jeg hater han. Jeg har aldri følt et så stort hat til noen før, men han er tvers gjennom ond og han gir seg ikke før han ser meg helt ødelagt. At han har sett at jeg har gått videre med livet mitt og har det bra, irriterer vettet av han.

Uff dette er helt forferdelig... Bo i en liten leilighet som han delvis eier, hvis jeg husker rett, og alle de sorgene han påfører deg og datteren sin.. Skjønner veldig godt at du vurderer å flytte!

Det er selvsagt det beste om far og datter kan ha samvær som de trives med. Når dette ikke kar seg gjøre virker det som om de stadige håpene om at ting skal endre seg bare gjør datteren din vondt. Bedre å la være å ha avtale om samvær annenhver helg da slik at hun slipper stadige skuffelser? Selv om det da også betyr mindre kontakt enn hun hadde ønsket.

Huff :(

Nicklusheletida

Uff dette er helt forferdelig... Bo i en liten leilighet som han delvis eier, hvis jeg husker rett, og alle de sorgene han påfører deg og datteren sin.. Skjønner veldig godt at du vurderer å flytte!

Det er selvsagt det beste om far og datter kan ha samvær som de trives med. Når dette ikke kar seg gjøre virker det som om de stadige håpene om at ting skal endre seg bare gjør datteren din vondt. Bedre å la være å ha avtale om samvær annenhver helg da slik at hun slipper stadige skuffelser? Selv om det da også betyr mindre kontakt enn hun hadde ønsket.

Huff :(

Mye bedre for henne ja, men for meg betyr det ensomhet. Jeg kan ikke lage meg avtaler og ha kontakt med noen. Jeg har forsøkt å bygge meg opp et nytt sosialt nettverk etter skilsmissen. Jeg hadde jo bare hans venner. Jeg var ny i Oslo da jeg traff han, så da vi skilte oss, mistet jeg alt. Nei, jeg har ingen fremtis i Oslo. Har ingen mulighet for å lage meg avtaler på helg og det er da det er aktuelt å treffe venner. Etter jobb har alle nok med sitt. Også jeg.

Annonse

Her er barnefaren på tre mnd ferie i Thailand og det har han vært hver vinter de siste 4 årene.  I fjor var han til og med borte i jula, det var hans jul så i år vet jeg faktisk ikke om minstemann skal være hjemme eller hos faren.  Har sagt ifra til mannen i huset her at vi ikke kan reise noen steder og heller ikke ta imot en innbydelse i jula som ikke innebærer minstemann.  

Men nå er min 18 år i juli så da er jeg ferdig med faren.  Faren driver forøvrig nedtelling på facebook fordi han gleder seg til å slippe "ansvaret"...

Nicklusheletida

Her er barnefaren på tre mnd ferie i Thailand og det har han vært hver vinter de siste 4 årene.  I fjor var han til og med borte i jula, det var hans jul så i år vet jeg faktisk ikke om minstemann skal være hjemme eller hos faren.  Har sagt ifra til mannen i huset her at vi ikke kan reise noen steder og heller ikke ta imot en innbydelse i jula som ikke innebærer minstemann.  

Men nå er min 18 år i juli så da er jeg ferdig med faren.  Faren driver forøvrig nedtelling på facebook fordi han gleder seg til å slippe "ansvaret"...

Skjønner det ikke har vært lett for deg heller. Akkurat når det gjelder jula så har det vært en familietid, så jeg har ingenting i mot å ha henne da.

Jeg har sluttet å tenke samvær for mange år siden og har knapt diskutert det med faren på de siste fem årene.  Tre samværsavtaler som har blitt brutt etter kort tid, to på familiekontoret og en hos advokat.

Jeg har han gjerne hjemme i jula, problemet er at jeg ikke har familie som kommer annet enn dattera mi og naboen som kommer på julaften og ikke blir vi bedt noen steder de andre dagene.  På farens side er det både stefar, farmor, to tanter og kusiner og fettere som feirer så jeg innbiller meg at det er mer livlig der enn her.  Nå hører jeg rykter om at faren kommer hjem før jul så det kan hende han drar dit, men tviler på at han gidder å bli mer enn tre-fire dager før han kommer hjem igjen.

Nicklusheletida

Jeg har sluttet å tenke samvær for mange år siden og har knapt diskutert det med faren på de siste fem årene.  Tre samværsavtaler som har blitt brutt etter kort tid, to på familiekontoret og en hos advokat.

Jeg har han gjerne hjemme i jula, problemet er at jeg ikke har familie som kommer annet enn dattera mi og naboen som kommer på julaften og ikke blir vi bedt noen steder de andre dagene.  På farens side er det både stefar, farmor, to tanter og kusiner og fettere som feirer så jeg innbiller meg at det er mer livlig der enn her.  Nå hører jeg rykter om at faren kommer hjem før jul så det kan hende han drar dit, men tviler på at han gidder å bli mer enn tre-fire dager før han kommer hjem igjen.

Men hvis han snart er 18, så har han vel nok med venner? Tror de eldste barna mine blir med på familiemiddager fordi de føler plikt til det. Tror de hadde vært glad for å slippe. De har aldri sagt de vil slippe, men skjønner at  dette er noe de må være med på.

Det er ingen venner han kan dra til i jula.  Han har ikke så mange og er som regel hjemme og spiller X-box sammen med dem over nett.  Han er sliten, de jobber fra 8-16 tre dager i uka og er på skolen de andre dagene så han her nesten hele tida. Men han virker fornøyd, han er nok ikke like sosial som jeg er ;)

Prioriterer riktig i forhold til datteren, men har jo ikke annet valg. Selv så har jeg ikke noe liv og i kveld har depresjonen tatt overhånd igjen. Ser ikke for meg noen fremtid i Oslo og tanken som jeg har tenkt mange ganger har tatt over. Jeg skal nå begynne å søke på jobber i barndomsbygda mi. Da ville jeg få et bedre liv. Der kjenner jeg mange. Det er kun det at datteren ikke skal miste kontakt med faren sin som har holdt meg igjen i Oslo nå og han vil jo ikke ha kontakt. Da har jeg ikke så veldig mye mer i Oslo å gjøre lenger. Faren har sikkert fått vite at jeg dater en fyr og det er det han vil ødelegge og det klarer han. Han ønsker å se meg knust.

Du kan ikke bare ta med deg datteren din og flytte uten å gjøre noe med samværsavtalen først.

Man det være mulig å oppføre seg sånn? Dust!

Annonse

Prioriterer riktig i forhold til datteren, men har jo ikke annet valg. Selv så har jeg ikke noe liv  og i kveld har depresjonen tatt overhånd igjen. Ser ikke for meg noen fremtid i Oslo og tanken som jeg har tenkt mange ganger har tatt over. Jeg skal nå begynne å søke på jobber i barndomsbygda mi. Da ville jeg få et bedre liv. Der kjenner jeg mange. Det er kun det at datteren ikke skal miste kontakt med faren sin som har holdt meg igjen i Oslo nå og han vil jo ikke ha kontakt. Da har jeg ikke så veldig mye mer i Oslo å gjøre lenger. Faren har sikkert fått vite at jeg dater en fyr og det er det han vil ødelegge og det klarer han. Han ønsker å se meg knust.

Det der høres veldig tøft ut. Nå vet ikke jeg hvor gammel datteren din er, og hvor langt vekk det er snakk om fra Oslo - noe som vel er faktorer som spiller inn. Er det sånn at han eier der du bor? I så fall bør dette være en juridisk bindende avtale, slik at han ikke kan true deg og ha makt oter deg. Dette bør også tas opp i fam.rådgivningen.

Jeg skjønner de følelsene du har overfor din eks. Det skulle være selvsagt at omsorg og avtaler ifbm barnet utelukkende følges opp. Jeg blir ordentlig irritert på slike typer, kjenner jeg. Håper dere kommer dere raskt i rådgiving og at du får orden på dette:)

Før han får snusen i hva du tenker på så sørg for å få full omsorg fo

Du kan ikke bare ta med deg datteren din og flytte uten å gjøre noe med samværsavtalen først.

Er du sikker på det? Da jeg flyttet andre gangen fikk jeg beskjed om at fars underskrift på flyttemeldingen for jentungen bare var nødvendig ved første gangs flytting fra felles hjem. Hvor mor bor har vel egentlig ikke noe å si for samværsavtalen? På den annen side er denne faren så uberegnelig og egoistisk at man aldri vet hva han kan finne på.

Trådstarter bør sørge for å få full omsorg før hun lekker ut overfor faren at hun vil flytte. Problemet vil kanskje bli å selge leiligheten - siden de er to eiere må begge være enige om å selge og han der kan godt sette seg på bakbeina å nekte å selge vil jeg tro. Skjønt - det vil jo frigjøre penger for ham og det virker som han er veldig opptatt av akkurat det.

Er du sikker på det? Da jeg flyttet andre gangen fikk jeg beskjed om at fars underskrift på flyttemeldingen for jentungen bare var nødvendig ved første gangs flytting fra felles hjem. Hvor mor bor har vel egentlig ikke noe å si for samværsavtalen? På den annen side er denne faren så uberegnelig og egoistisk at man aldri vet hva han kan finne på.

Trådstarter bør sørge for å få full omsorg før hun lekker ut overfor faren at hun vil flytte. Problemet vil kanskje bli å selge leiligheten - siden de er to eiere må begge være enige om å selge og han der kan godt sette seg på bakbeina å nekte å selge vil jeg tro. Skjønt - det vil jo frigjøre penger for ham og det virker som han er veldig opptatt av akkurat det.

Jeg kjenner ikke detaljene fra Nickløs sin samværsavtale, men jeg vil tro det gjør noe med avtalen dersom hun flytter til hutiheita. Hun bør uansett sjekke dette med en flink advokat, og hun bør, som du sier, holde kortene svært tett til brystet dersom hun virkelig har tenkt å flytte på seg. 

Og en annen ting - det er jo ikke sikkert far har til hensikt å skrive under på en slik flyttemelding hvis han veit at det kan stikke kjepper i hjula for Nickløs...  :angry:

Det eneste som er nødvendig er at faren får anledning til å uttale seg før hun evt. bestemmer seg for å flytte.

(Barnelovens § 46. Rett til å bli høyrd før ei avgjerd om framtida til barnet.

Den som har samværsrett med barnet, skal så langt råd er, få uttale seg før den som har foreldreansvaret, tek avgjerder som vil gjere det umogeleg eller vesentleg vanskelegare å utøve samværsretten.)

Det er moren som avgjør hvor i landet de skal bo.

(§ 37. Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med.

Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet.)

Og en annen ting - det er jo ikke sikkert far har til hensikt å skrive under på en slik flyttemelding hvis han veit at det kan stikke kjepper i hjula for Nickløs...  :angry:

Jenta bor jo allerede hos mor, så da trengs vel ingen underskrift fra far ved flytting?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...