Gå til innhold

Omsorgsvikt - slik gikk det.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

14

• frosken

9

• morsan

8

• mariaflyfly

7

Mest aktive i denne tråden

Du må bare for all del ikke finne på å flytte før du har fått full omsorg og alt det der er i orden, og så må du ikke la ham få vite om flytteplanene før alt er klart. Han høres ut som typen som vil strekke seg langt for å ødelegge for deg. Jeg tror det er veldig fornuftig å flytte bort fra ham, både for din egen og barnets skyld. Om det så skulle ende opp med at du må leie leilighet vil du være et mye friere menneske enn nå når han styrer livet ditt.

Og en annen ting - det er jo ikke sikkert far har til hensikt å skrive under på en slik flyttemelding hvis han veit at det kan stikke kjepper i hjula for Nickløs...  :angry:

Han har vel allerede signert den siden barnet stort sett bor sammen med Nicklaus? Han har jo gitt muntlig uttrykk for at han ikke er interessert i samvær overhodet, hun må bare få lurt ham til å få det skriftlig.

Prioriterer riktig i forhold til datteren, men har jo ikke annet valg. Selv så har jeg ikke noe liv  og i kveld har depresjonen tatt overhånd igjen. Ser ikke for meg noen fremtid i Oslo og tanken som jeg har tenkt mange ganger har tatt over. Jeg skal nå begynne å søke på jobber i barndomsbygda mi. Da ville jeg få et bedre liv. Der kjenner jeg mange. Det er kun det at datteren ikke skal miste kontakt med faren sin som har holdt meg igjen i Oslo nå og han vil jo ikke ha kontakt. Da har jeg ikke så veldig mye mer i Oslo å gjøre lenger. Faren har sikkert fått vite at jeg dater en fyr og det er det han vil ødelegge og det klarer han. Han ønsker å se meg knust.

Det er lenge siden han ga meg beskjed om at hvis jeg dro en mann inn i den leiligheten, så ville han selge den. Akkurat som jeg har muligheten for å dra noen inn her når det ikke finnes soverom.

Jeg kjenner et dypt og inderlig hat overfor x-en . Det er nesten skummelt så mye som jeg hater han. Jeg har aldri følt et så stort hat til noen før, men han er tvers gjennom ond og han gir seg ikke før han ser meg helt ødelagt. At han har sett at jeg har gått videre med livet mitt og har det bra, irriterer vettet av han.

Men nå skal jeg flytte langt vekk i fra. Har bestemt meg nå. Orker ikke mer.

Jeg synes det høres ut som en god ide å flytte tilbake til hjembygda di. Hvis du har flaks, så kan du kanskje få det til før neste skoleår noe som vel vil være et ok tidspunkt å flytte for jenta di. Tror du hun selv har lyst til en slik flytting?

Kanskje kan det bli mer regelmessighet mht samvær dersom det er ganske langt å reise. Det er jo ingen umulighet med samvær annen hver helg selv om du flytter, men det innebærer kanskje at hun må ta fly og reiseutgiftene vil bli relativt høye.

Jeg har ingen tro på at du kan planlegge flytting bak ryggen på eksen din. Du må jo få jenta med på ideen, og hun må få lov til å snakke om det med både vennene sine og familien. Jeg har større tro på å argumentere godt for hvorfor flytting vil være en god løsning både for jenta og deg. Et argument antar jeg vil være det økonomiske. Det er dyrt å være ungdom der dere bor nå, og i tillegg er det alt annet enn gunstig at du har sameie på leiligheten med eksen.

Det kommer vel an på hvem som har foreldreansvaret, ikke hvor jenta har bostedsadresse?

Så vidt jeg forstår, så har de felles foreldreansvar, mens mor har daglig omsorg. I såfall bestemmer mor hvor i landet jenta skal bo. Hun plikter kun å gi far mulighet til å uttale seg om en flytting som innebærer mindre mulighet for samvær.

Hvis de derimot ikke har meldt flytting for datteren fra fars adresse, så må dette ordnes først.

Nicklusheletida

Du kan ikke bare ta med deg datteren din og flytte uten å gjøre noe med samværsavtalen først.

Jeg må ta det i riktig rekkefølge. Først jobb. Samværsavtalen må endres ja. Men jeg kan flytte hvor jeg vil med datteren fikk jeg beskjed da vi var på mekling. Det kan ikke han, siden jeg har omsorgen.

Annonse

Nicklusheletida

Så vidt jeg forstår, så har de felles foreldreansvar, mens mor har daglig omsorg. I såfall bestemmer mor hvor i landet jenta skal bo. Hun plikter kun å gi far mulighet til å uttale seg om en flytting som innebærer mindre mulighet for samvær.

Hvis de derimot ikke har meldt flytting for datteren fra fars adresse, så må dette ordnes først.

Det stemmer ja.

Du må bare for all del ikke finne på å flytte før du har fått full omsorg og alt det der er i orden, og så må du ikke la ham få vite om flytteplanene før alt er klart. Han høres ut som typen som vil strekke seg langt for å ødelegge for deg. Jeg tror det er veldig fornuftig å flytte bort fra ham, både for din egen og barnets skyld. Om det så skulle ende opp med at du må leie leilighet vil du være et mye friere menneske enn nå når han styrer livet ditt.

Jeg skjønner ikke denne logikken. Mor har jo allerede daglig omsorg. Hva mener du egentlig med full omsorg? Det vanligste er jo at foreldreansvaret er felles, enten en av foreldrene har daglig omsorg eller om barnet har delt bosted.

Det vil etter min oppfatning være feil i forhold til jenta å holde flytteplanene skjult inntil alt er avgjort og jeg mener også at jenta må få lov til å snakke med hvem hun selv måtte ønske om evt. flytting (inkl. faren).

Det vil etter min oppfatning være feil i forhold til jenta å holde flytteplanene skjult inntil alt er avgjort og jeg mener også at jenta må få lov til å snakke med hvem hun selv måtte ønske om evt. flytting (inkl. faren).

Jeg synes det må være helt ok å sjekke ut jobb- og bomuligheter, men selvfølgelig ikke ta noen endelig avgjørelse før hun snakker med jenta om det. I tillegg mener jeg at far ikke skal trenge å holdes underrettet om noen ting før hun har bestemt seg. Han er jo fullstendig løs kanon og kommer til å gjøre alt som står i hans makt for å stikke kjepper i hjula.

Jeg synes det må være helt ok å sjekke ut jobb- og bomuligheter, men selvfølgelig ikke ta noen endelig avgjørelse før hun snakker med jenta om det. I tillegg mener jeg at far ikke skal trenge å holdes underrettet om noen ting før hun har bestemt seg. Han er jo fullstendig løs kanon og kommer til å gjøre alt som står i hans makt for å stikke kjepper i hjula.

Jeg mener bare at jenta må være med på denne prosessen, og da er det nærliggende at hun velger å snakke med sin far om det også. Det er ikke av hensyn til far jeg mener at en planlagt flytting ikke kan holdes hemmelig i lang tid, det er av hensyn til jenta. Hun trenger å få bruke god tid på en avslutning.

Selvfølgelig kan nicklus sjekke ut om det er realistisk å få til en flytting uten å drøfte det med noen.

Jeg skjønner ikke denne logikken. Mor har jo allerede daglig omsorg. Hva mener du egentlig med full omsorg? Det vanligste er jo at foreldreansvaret er felles, enten en av foreldrene har daglig omsorg eller om barnet har delt bosted.

Hvis hun allerede har daglig omsorg er jo ikke det noe problem. Da kan hun vel flytte hvor hun vil uten hans godkjenning?

Jeg synes ikke det er riktig å involvere barnet før det foreligger mer konkrete flytteplaner. Da havner hun i klemma mellom moren og faren, og han vil sikkert gjøre hva han kan for å sabotere for moren. Jeg mener ikke at avgjørelsen skal tas over hodet på henne. Hun må selvsagt være med på det hvis det skal bli noe av, men jeg tror det blir mye lettere for henne hvis det meste er klart og trygt før hun blandes inn.

Oh my God... Det er forbausende mange menn som er skrudd sammen slik som din eks!! Det som også forbauser meg er at enkelte her inne liksom ikke reagerer nevneverdig på denslags egoistisk oppførsel, men garantert hadde reagert voldsomt om det var du som oppførte deg slik mot ditt eget barn!

Du gjorde selvsagt helt rett i å hente jenta di hjem, men like fullt oppfører han seg som en egoistisk drittsekk som tror at han ikke egentlig har noe ansvar for sitt eget barn så lenge hun har en mor..

Jeg mener det eneste du kan gjøre er å få til en vanntett avtale hos familievernkontoret, og håpe at han tar inn noe av det som sies på møtet.

Hvis hun allerede har daglig omsorg er jo ikke det noe problem. Da kan hun vel flytte hvor hun vil uten hans godkjenning?

Jeg synes ikke det er riktig å involvere barnet før det foreligger mer konkrete flytteplaner. Da havner hun i klemma mellom moren og faren, og han vil sikkert gjøre hva han kan for å sabotere for moren. Jeg mener ikke at avgjørelsen skal tas over hodet på henne. Hun må selvsagt være med på det hvis det skal bli noe av, men jeg tror det blir mye lettere for henne hvis det meste er klart og trygt før hun blandes inn.

Jeg er enig i at nicklus godt kan gjøre gode forundersøkelser før hun involverer jenta, men jeg synes jenta er for stor til at avgjørelsen kan tas over hodet på henne. Hun er i en alder hvor det på den ene siden er viktig at hun får innflytelse, samtidig som det bør unngås at hun blir stående i klemme mellom foreldrene.

Annonse

Jeg blir så jævlig oppgitt over foreldre som ikke stiller opp for sine barn, enten om det er fedre som ikke vil ha sine barn i den peridoen de skal ha dem eller om det er mødre som bruker barna for å straffe eksmannen (eller omvendt)

Begriper ikke at de ikke skjønner at det er de stakkars barna det går utover til sist og som ikke kan noe for at foreldrene ikke klarer å bo sammen lenger.

Stakkars barn som blir kasteballer både hit og dit i disse idiotiske spillene.

Jeg blir så jævlig oppgitt over foreldre som ikke stiller opp for sine barn, enten om det er fedre som ikke vil ha sine barn i den peridoen de skal ha dem eller om det er mødre som bruker barna for å straffe eksmannen (eller omvendt)

Begriper ikke at de ikke skjønner at det er de stakkars barna det går utover til sist og som ikke kan noe for at foreldrene ikke klarer å bo sammen lenger.

Stakkars barn som blir kasteballer både hit og dit i disse idiotiske spillene.

Kunne ikke vært mer enig! Det er igrunnen fantastisk mange egoistiske og selvsentrerte idioter der ute :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...