Gå til innhold

Hvorfor er vi så kritiske..

Anbefalte innlegg

Jeg satt og leste igjennom innlegget om fruer som sitter og blogger om livet sitt,og jeg blir mildt sagt skuffet.

Hvordan kan vi som voksne mennesker sitte og skrive så mye dritt om andre mennesker. Vi prøver og lære våre barn att slik gjør vi ikke mot andre. Også er enkelte hundre ganger verre...

Jeg leser faktisk bloggen til fotballfrue hver dag og etter att jeg startet med og lese den så har jeg fått ett annet syn på henne. Hun er en frisk og sunn dame. Hun spiser masse sunn mat og lager alt fra bunn av. hva er så galt med det? Og hadde babyen i magen vært for liten hadde de sett det på ultralyd.

Om hun får eller kjøper ting til mange penger så la nå henne gjøre det.

Jeg blir så skuffet over andre som sitter og sier så mye nedlatende om ett annet menneske.

Skjerp dere. La henne leve sitt liv og likere dere det ikke så ligg langt unna bloggen.

Om ingen svarer på dette innlegget så er det vel mange som føler seg truffet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395414-hvorfor-er-vi-s%C3%A5-kritiske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å trykke andre ned for å føle seg selv bedre.

Henger du på nettet en stund vil du oppleve mange eksempler på dette, og dette er folk som ikke kommer til å forandre seg uansett hva du sier =)

(har ikke lest tråden men ganske sikker på hvilke kommentarer som står der)

Endret av schizoid1337

Slik er det. Det er mange som lever i skyggenes dal og sjelden eller aldri ser sola. 

De eneste gangene de føler samhold og at de vokser er når de finner likesinnede og med det gis oppmerksomhet. Og det hele er i grunnen triste saker.

Fotballfrue er vel noe av det minst irriterende og ufarlige som finnes. Hun lever et stille og rolig liv. Ikke mye sprell og utskeielser som skulle skape de bekymringer noen hevder at de har i forhold til at hun er dårlig påvirkning på unge jenter. 

Anonymous poster hash: 91bff...d14

Jeg satt og leste motstykket til denne bloggen i stad, 

helt motsatt av fotballfrue. Verken pen eller slank, 

derav ikke noe ønske om å vise dagens outfit.

Men pene bilder av interiør, om sitt liv, 

og hennes opp- og nedturer i livet.

Man måtte bare bli glad i henne.

Ikke sånn overflatisk som fotballfrue. 
Hun gir mange unge falske idealer som er

vanskelige å oppnå. Det er ingen grunn til å hate

henne fordi hun er så perfekt. Hva vet vi om livet hennes?

Tror vi at hun forteller oss alt? Hun har nok sitt å slite med og,

men vett nok til å holde det for seg selv. Man har rett til litt privatliv.
Og vi trenger kanskje en blogg å drømme oss bort i, sånn som da vi var

små og lekte med Barbie. Ingen klarer å se ut som Barbie, det er fysisk umulig,

men hun er så perfekt som det kan gå an å bli. Det gir oss noe å strebe etter,

selv om vi vet det ikke går. Men det er greit å ha et ideal. Man kan alltid bli en bedre

versjon av seg selv. 
Om ikke penere, så i alle fall snillere. For det er den indre skjønnhet som teller.
og da hjelper det ikke å rakke ned på andre fordi de er så perfekte.

Hun fyrer oppunder et kvinneideal som for de fleste er uoppnåelig og til tider skremmende. Det skaper et press om å klare enda mer enn vi allerede gjør, og veldig mange av oss merker tidsklemma altfor godt allerede nå, selv om mye i livene våre er alt annet enn perfekt. Da er det vel ikke så rart at mange sier imot at sånne som hun (som ikke jobber med annet enn denne bloggen og prosjekt perfekt?) skal sette standarden og fortelle oss andre at vi ikke er bra nok?

Neimen ser man ikke det, en mobber som dytter skylden over på mobbeofferet, dette har jeg aldri sett før...

Driver du og forteller om alle dine problemer på facebook etc? Nesten alle fremstiller glansbilder av seg selv på internett (når de går under fullt navn), og du er neppe bedre enn andre ang det, og uansett har du ikke ret til å dømme andre slik

PS. Det er valgfritt å manøvrere seg rundt om på internett, og det er ikke andres sin feil at du har dårlig selvtillit/selvbilde, dette er ting du må ta inn over degselv og jobbe med deg selv om

Dårlig selvtillit/selvbilde er en vanlig årsak til å bli en mobber, MEN det er ingen unnskyldning, og du er neppe så bra forbilde for andre som du tror selv, ihvertfall ikke med slik oppførsel

Annonse

Men hvorfor må alle være like.... Har hun fortalt andre mennesker at de ikke er perfekte? Jeg har mann og to barn. Vi sliter økonomisk men vi har hverandre og har til det som er viktigst i livet. Jeg går da ikke rundt og irriterer meg og snakker dritt om dama fordi hun er slik hun er....

Jeg snakker ikke om mine problemer på noen sider på nett. Det snakker jeg med min familie og gode venner om. Men att voksne mennesker kan skrive så mye dritt om ett menneske det synes jeg er høl i huet.... Jeg mobber ingen her inne men lurer på hvorfor noen må snakke slik om andre

neida er min feil jeg er lat med å bruke svar knappen

Vel... Jeg trodde ikke noen mener att jeg er en mobber.. Er det noe jeg lærer mine barn så er det ikke å snakke dritt om andre.... Jeg bare spurte om hvorfor noen gjør det. Var ikke ment som mobbing

Folk mobber fordi de er usikre på seg selv og har selvtillit/selvbilde problemer. De kommer ikke til å endre seg og de kommer ikke til å innrømme at de har disse problemene, og derfor kommer du ikke til å få noe svar. Det eneste som virker mot mobbere er å mobbe dem tilbake slik at de føler på kroppen hvordan det er, og det er et etisk dillemma =)

Hun fyrer oppunder et kvinneideal som for de fleste er uoppnåelig og til tider skremmende. Det skaper et press om å klare enda mer enn vi allerede gjør, og veldig mange av oss merker tidsklemma altfor godt allerede nå, selv om mye i livene våre er alt annet enn perfekt. Da er det vel ikke så rart at mange sier imot at sånne som hun (som ikke jobber med annet enn denne bloggen og prosjekt perfekt?) skal sette standarden og fortelle oss andre at vi ikke er bra nok?

Jeg synes ikke hun fyrer opp under noenting av det du skriver. Jeg har aldri sett henne beskrive livet eller utseende til noen som "ikke bra nok". Mener du at hun fyrer opp fordi hun ser ut som hun gjør og at hun lever sitt liv slik hun ønsker? At hun setter sin egen standard er da vitterlig ikke noe som skal brukes mot henne.

Flere burde gjøre som henne. Leve sitt liv slik de ønsker, prioritere de tingene de selv finner viktige og som gjør dem glade. Hun har neppe noen negativ påvirkning på noen her.

Vi er ulike og vi ønsker ulike ting. Dvs at om du er ung og ønsker feks å bli lege, så blir du ikke fotballfrue. Og om noen skulle ønske seg det hun har, så klarer jeg ikke å se noe negativt i dette heller. Jeg finner ikke noe i hennes tilværelse, av det hun deler,  som jeg vil si er bekymringsverdig om noen skulle la seg påvirke. Det er ikke sydenturer og flatfyll. Det er ikke rusmisbruk. Det er ikke løssluppen sex. Det er ikke silikonpupper og halvnakne bilder. Hva er det dere bekymrer dere for, dere som bekymrer dere? At noen skulle finne på å leve av en blogg? At noen skulle ønske seg et lykkelig familieliv? At evnt døtre dere har skulle finne på å ha litt fokus på en sunn og aktiv kropp? Hun er slank og hun er vakker, men det kan hun faktisk ikke ta bort for å tilfredstille de som ikke er det. Jeg kan ikke se at hun hadde vært noe bedre forbilde om hun lå på sofaen, småfet, stappet i seg smågodt, mens hun fiklet med mobilen. Er hun i det hele tatt ute etter å være et forbilde? Hun er perfeksjonist i alt hun gjør. Det er faktisk noe jeg ikke misunner henne og heller ikke noe hun selv fremstiller som særs positivt. Det vil si hun virker ikke som hun her heller er ute etter å sette noen standard. Det er slik hun er og det rammer nok mest henne selv i forhold til at hun neppe klarer å slappe så mye av før alt er på stell.

Det eneste jeg kan se av påvirkning og den er reell, er at hun markedsfører ulike produkter i bloggen sin. Dette gjør at bloggen ikke er ulik en haug med glossy magasiner du kan ta med deg fra Meny. Det vil slik jeg ser det, bety at om fotballfrue forsvant så ville ikke denne påvirkningen av oss forbukere forsvinne.  Det er vel slik hun selv karakteriserer bloggen sin. Et livsstilsmagasin med en personlig touch. 

Annonse

Neimen ser man ikke det, en mobber som dytter skylden over på mobbeofferet, dette har jeg aldri sett før...

Driver du og forteller om alle dine problemer på facebook etc? Nesten alle fremstiller glansbilder av seg selv på internett (når de går under fullt navn), og du er neppe bedre enn andre ang det, og uansett har du ikke ret til å dømme andre slik

PS. Det er valgfritt å manøvrere seg rundt om på internett, og det er ikke andres sin feil at du har dårlig selvtillit/selvbilde, dette er ting du må ta inn over degselv og jobbe med deg selv om

Dårlig selvtillit/selvbilde er en vanlig årsak til å bli en mobber, MEN det er ingen unnskyldning, og du er neppe så bra forbilde for andre som du tror selv, ihvertfall ikke med slik oppførsel

Var den til meg?? :) Nei, jeg hverken skryter eller fokuserer på problemer. Jeg er ganske midt på treet sånn, tror jeg, og selvtilliten er helt OK.

Men, noen ganger synes jeg faktisk mobbeofre har litt av skylden selv. Hun her er ikke hva jeg vil kalle et mobbeoffer. Hun lever av å framstille seg selv som perfekt, og har enormt mange fans. Folk som stikker hodet fram på den måten må regne med at ikke alle liker dem. Det ville vært helt merkelig om alle gjorde det. Å kalle slikt for mobbing gjøres vel mest for å kneble meningsmotstandere. Stemple dem som misunnelige og slemme fordi de ikke tar bølgen. Det er en form for hersketeknikk det også.

Jeg synes ikke hun fyrer opp under noenting av det du skriver. Jeg har aldri sett henne beskrive livet eller utseende til noen som "ikke bra nok". Mener du at hun fyrer opp fordi hun ser ut som hun gjør og at hun lever sitt liv slik hun ønsker? At hun setter sin egen standard er da vitterlig ikke noe som skal brukes mot henne.

Flere burde gjøre som henne. Leve sitt liv slik de ønsker, prioritere de tingene de selv finner viktige og som gjør dem glade. Hun har neppe noen negativ påvirkning på noen her.

Vi er ulike og vi ønsker ulike ting. Dvs at om du er ung og ønsker feks å bli lege, så blir du ikke fotballfrue. Og om noen skulle ønske seg det hun har, så klarer jeg ikke å se noe negativt i dette heller. Jeg finner ikke noe i hennes tilværelse, av det hun deler,  som jeg vil si er bekymringsverdig om noen skulle la seg påvirke. Det er ikke sydenturer og flatfyll. Det er ikke rusmisbruk. Det er ikke løssluppen sex. Det er ikke silikonpupper og halvnakne bilder. Hva er det dere bekymrer dere for, dere som bekymrer dere? At noen skulle finne på å leve av en blogg? At noen skulle ønske seg et lykkelig familieliv? At evnt døtre dere har skulle finne på å ha litt fokus på en sunn og aktiv kropp? Hun er slank og hun er vakker, men det kan hun faktisk ikke ta bort for å tilfredstille de som ikke er det. Jeg kan ikke se at hun hadde vært noe bedre forbilde om hun lå på sofaen, småfet, stappet i seg smågodt, mens hun fiklet med mobilen. Er hun i det hele tatt ute etter å være et forbilde? Hun er perfeksjonist i alt hun gjør. Det er faktisk noe jeg ikke misunner henne og heller ikke noe hun selv fremstiller som særs positivt. Det vil si hun virker ikke som hun her heller er ute etter å sette noen standard. Det er slik hun er og det rammer nok mest henne selv i forhold til at hun neppe klarer å slappe så mye av før alt er på stell.

Det eneste jeg kan se av påvirkning og den er reell, er at hun markedsfører ulike produkter i bloggen sin. Dette gjør at bloggen ikke er ulik en haug med glossy magasiner du kan ta med deg fra Meny. Det vil slik jeg ser det, bety at om fotballfrue forsvant så ville ikke denne påvirkningen av oss forbukere forsvinne.  Det er vel slik hun selv karakteriserer bloggen sin. Et livsstilsmagasin med en personlig touch. 

Er ikke dette samme dama som i årevis har frontet lavkarbodietten, og som har stått fram overalt for å vise fram "drømmekroppen" som andre også kan få hvis de bare er like flinke som henne? Er ikke det samme som å si at vanlige kropper ikke er bra nok? Tynn, tynnere, tynnest = OK.

Mulig jeg forveksler henne med en annen, for jeg har aldri lest denne fotballfruebloggen. Det er nok ikke meg dere skal gi dere på her, for jeg har ingen sterke meninger om henne overhodet. :)

Jeg satt og leste igjennom innlegget om fruer som sitter og blogger om livet sitt,og jeg blir mildt sagt skuffet.

Hvordan kan vi som voksne mennesker sitte og skrive så mye dritt om andre mennesker. Vi prøver og lære våre barn att slik gjør vi ikke mot andre. Også er enkelte hundre ganger verre...

Jeg leser faktisk bloggen til fotballfrue hver dag og etter att jeg startet med og lese den så har jeg fått ett annet syn på henne. Hun er en frisk og sunn dame. Hun spiser masse sunn mat og lager alt fra bunn av. hva er så galt med det? Og hadde babyen i magen vært for liten hadde de sett det på ultralyd.

Jeg blir så skuffet over andre som sitter og sier så mye nedlatende om ett annet menneske.

Skjerp dere. La henne leve sitt liv og likere dere det ikke så ligg langt unna bloggen.

Enig i hva du skriver. Je synes bloggen på sitt vis er imponerende veldrevet.

For min del er bekymringen hvilket syn tenåringsjenter kan få til livet. At de ikke skjønner at dette er jobben hennes, sponsingen, at det kun framstilles fragmenter av et liv osv. Men påvirkningsstrømmen i vår digitale virkelighet er jo vanskelig å gjøre noe med. Hjem og skole må bevisstgjøre.

Er ikke dette samme dama som i årevis har frontet lavkarbodietten, og som har stått fram overalt for å vise fram "drømmekroppen" som andre også kan få hvis de bare er like flinke som henne? Er ikke det samme som å si at vanlige kropper ikke er bra nok? Tynn, tynnere, tynnest = OK.

Mulig jeg forveksler henne med en annen, for jeg har aldri lest denne fotballfruebloggen. Det er nok ikke meg dere skal gi dere på her, for jeg har ingen sterke meninger om henne overhodet. :)

At noen fronter en lavkarbodiett er ikke ensbetydende med at de sier at du ikke er tynn nok.

At hun har stått frem (altså vært tilstede med den kroppen og det utseeende hun har) iforbindelse med bokutgivelsen sin er ikke det minste merkelig. Hun har syntes i media av mange ulike grunner. Det virker som du irriterer deg over at hun synes fordi hun er slank?

Hun har aldri beskrevet sin kropp som en drømmekropp, meg bekjent. Men jeg vet mange glorifiserer den og ønsker seg noe i samme gata. Men fotballfrue kan ikke la være å vise frem seg selv i bloggen fordi noen da ønsker seg den hun er/hvordan hun ser ut/eller å ha det hun har. Hun er ikke på noen måte aktivt ute og forteller at noen må være som henne eller se ut som henne selv om hun har skrevet kokebok og at de (hun og L-K) har valgt denne "dietten". 

Hun har vist sin kropp på bloggen når hun har kjøpt ny bikini. Og hun viser sin kropp i klær og i treningsklær. Hun har også frontet et bikinimerke. Alle som gjør det, må jo logisk nok vise frem litt bar hud. Men jeg kan ikke erindre at hun i forbindelse med dette har uttalt seg om at kroppen hennes er perfekt og at det er en slik kropp du bør etterstrebe. Hun har aldri sagt/skrevet at noen ikke er bra nok,  fordi de ikke er som henne. 

Jeg har lest bloggen hennes i mange år og vet godt hva denne bloggen inneholder og ikke inneholder. Hun er ikke nedlatende mot noen når det kommer til deres kropp/utseende og levesett. Hun blogger om sitt liv og med den kroppen og det utseende hun har. 

Jada.... hun har selv valgt å være en offentlig person og må tåle kritikk og at vi tuller litt med henne. 

I går skreiv ho at ho hadde fått pakke i posten fra Zara for barn.. en ekstrem mengde dyre barneklær pluss tre ytterjakker til seg selv, for det MÅ hun jo ha til alle trilleturene.... MÅ hun det? MÅ leserne tro at de MÅ ha opptil flere jakker for å gå på trilletur? For at folk blir påvirket av henne, det er det ingen tvil om. Det er bare å lese kommentarene.

Som jeg sa i frue-tråden, det er DETTE jeg vil til livs!!! Du MÅ ikke ha mer enn ei jakke for å trille tur og den trenger ikke koste fletta heller...hun har et overforbruk som gjør at unge lesere får et forskrudd bildet på livet.

Slik er det. Det er mange som lever i skyggenes dal og sjelden eller aldri ser sola. 

De eneste gangene de føler samhold og at de vokser er når de finner likesinnede og med det gis oppmerksomhet. Og det hele er i grunnen triste saker.

Fotballfrue er vel noe av det minst irriterende og ufarlige som finnes. Hun lever et stille og rolig liv. Ikke mye sprell og utskeielser som skulle skape de bekymringer noen hevder at de har i forhold til at hun er dårlig påvirkning på unge jenter. 

Å skrive at hun kjøpte en mengde barneklær på ZARA pluss tre ytterjakker til seg selv fordi det MÅ hun jo ha til alle trilleturene, det er ikke dårlig påvirkning på de uge leserne???????????

HUn har et overforbruk som ikke ligner grisen og at unge jenter blir påvirket av dette esyns du er helt greit? Lenge leve luxusfellen..... 

Var den til meg?? :) Nei, jeg hverken skryter eller fokuserer på problemer. Jeg er ganske midt på treet sånn, tror jeg, og selvtilliten er helt OK.

Men, noen ganger synes jeg faktisk mobbeofre har litt av skylden selv. Hun her er ikke hva jeg vil kalle et mobbeoffer. Hun lever av å framstille seg selv som perfekt, og har enormt mange fans. Folk som stikker hodet fram på den måten må regne med at ikke alle liker dem. Det ville vært helt merkelig om alle gjorde det. Å kalle slikt for mobbing gjøres vel mest for å kneble meningsmotstandere. Stemple dem som misunnelige og slemme fordi de ikke tar bølgen. Det er en form for hersketeknikk det også.

AMEN! Det går ikke an å si ETT ENESTE ord imot fotballfrue.no uten at du stemples som sur, misunnelig, mobber, drittsekk, tosk. En gang jeg skreiv noe litt kritisk i kommentarfeltet hennes skreiv hun at det var trist at jeg fantes.... det er ikke tull engang. Men da måtte ho snu i døra... Jeg mobbet henne ikke, jeg spurte et kritisk spørsmål og blir møtt med et svar om at det var trist at jeg fantes... Hyggelig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...