Gå til innhold

De norske islamistene - Vil forandre Norge til en stat basert på sharia-lover

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2013/10/30/nyheter/islamister/terror/30053651/

2qw0ocw.jpg

Nærmere 200 personer regnes som islamister i Norge. De opererer i forskjellige miljøer, men har en ting felles: De vil forandre Norge til en stat basert på islamske sharia-lover.

Noen av islamistene Dagbladet i dag omtaler har selv reist til konfliktområder, og skal ifølge informasjon som norske myndigheter har fått bekreftet deltatt i kamphandlinger. 

Frykten er at de skal komme hjem og utøve terror i Norge. 

- Det ekstreme islamist-miljøet i Norge vokser, og vi ser at radikaliseringen skjer raskt, sier informasjonssjef Martin Bernsen i Politiets sikkerhetstjeneste.

Frykter du disse islamistene?

Fortsetter under...

Frykter ikke, men er svært skuffer over norske myndigheter som har gjort dette mot det Norske folk

Det er bekymringsfullt at radikaliseringen skjer så raskt. Her er en annen artikkel fra Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2013/11/02/nyheter/innenriks/antirasistisk_senter/shoiab_sultan/ekstremisme/30112591/

Slik blir youtube-generasjonen radikalisert

Vi ser radikalisering av "norsk" ungdom, sier Shoaib Sultan, som var generalsekretær i Islamsk Råd Norge i perioden 2007-2010. I dag jobber han som rådgiver med fokus på ekstremisme i Antirasistisk Senter.

- Ungdommene ser den brutale konflikten med et regime ved makten i Syria som undertrykker muslimer. Alt dette skjer nærmest for åpen scene - uten at det virker som noen gjøre noe. Da høres faktisk ekstremistenes versjon mye riktigere ut; vestlige makter vil ikke hjelpe muslimer, og vil man gjøre noe må muslimene gjøre det selv.

Men er ikke regimet i Syria muslimsk da? Hvorfor skal "vesten" ha skyld for dette?

Annonse

Men de siste 8 årene har innvandringen kommet helt ut av kontroll, jf. tall fra SSB.

Jada er enig i det, men synes den var ute av kontroll før det også, bare enda mere ute av kontroll nå =)

SSB sin måte å regne innvandrere på er også litt misvisende, da tenker jeg på langtidsprognosene

De sier at med fortsatt høy innvandring er 30% av nordmenn innvandrere i 2060

De teller kun med nye innvandrere, og 1.generasjons innvandrere(barn av nye innvandrere). 

Men hvis innvandrere ikke integrere seg, så spiller det ingen rolle om det er 1.generasjon eller 3.generasjon

Altså vil det reelle tallet på innvandrere være mye høyere enn ssb gir inntrykk av

Jeg har liten tro på at den kulturelle berikelsen vil være fordelaktig på sikt, det har ikke vært det i våre naboland, og vi gjør akkuratt de samme feilene de gjorde, men vi forventer andre resultater

*sukk*

Endret av schizoid1337
christensen1365381166

Jada er enig i det, men synes den var ute av kontroll før det også, bare enda mere ute av kontroll nå =)

SSB sin måte å regne innvandrere på er også litt misvisende, da tenker jeg på langtidsprognosene

De sier at med fortsatt høy innvandring er 30% av nordmenn innvandrere i 2060

De teller kun med nye innvandrere, og 1.generasjons innvandrere(barn av nye innvandrere). 

Men hvis innvandrere ikke integrere seg, så spiller det ingen rolle om det er 1.generasjon eller 3.generasjon

Altså vil det reelle tallet på innvandrere være mye høyere enn ssb gir inntrykk av

Jeg har liten tro på at den kulturelle berikelsen vil være fordelaktig på sikt, det har ikke vært det i våre naboland, og vi gjør akkuratt de samme feilene de gjorde, men vi forventer andre resultater

*sukk*

Ja, jeg har etterhvert mistet all tiltro til politikere. De skaper flere problemer enn de løser. De evner ikke å tenke langsiktig, og som du sier, de gjentar feil som har vært begått før. 

Dessverre er det bare snakk om få ti-år før nordmenn er i mindretall i Oslo.

Endret av christensen1365381166

ugh my bad, 30% er med middels innvandringsrate =/ nærmere 42% er med høy (i 2060)

http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/121979?_ts=13f2d821820

Og ja er enig i at det er grunn til å frykte, men jeg gidder ikke å leve i frykt =)

Endret av schizoid1337
christensen1365381166

ugh my bad, 30% er med middels innvandringsrate =/ nærmere 42% er med høy (i 2060)

http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/_attachment/121979?_ts=13f2d821820

Og ja er enig i at det er grunn til å frykte, men jeg gidder ikke å leve i frykt =)

Ja, dette er skremmende lesning. Heldigvis kommer jeg til å være dau innen den tid, men er oppriktig bekymret for barn og barnebarn. Dette kommer til å føre til oppløsning av velferdsstaten, økt religiøs fanatisme (les islamisme), økt fattigdom og kraftig økning i kriminaliteten (ransbølgen i Oslo er bare en liten smakebit på hva vi har i vente). 

Endret av christensen1365381166

Oi er det hele 200 mennesker i norge som vil ha sharialov.. Sterk kost. Nå kommer dem og tar oss.

Nei, sånn rent umiddelbart frykter jeg ikke islamistene. Akkuirat nå er jeg mer redd for brune galninger. En frykt om gangen, den mest nærliggende først.

Oi er det hele 200 mennesker i norge som vil ha sharialov..

Nå syntes jeg du bør lese artiklene før du svarer slik at du ikke dummer deg lodrett ut! De 200 som er nevnt er visstnok de mest hardbarkede. Det er langt flere som ønsker sharia (i danmark er det feks hver 5. muslim som ønsker dette, i Storbritannia over 30%). Og islamistene er i sterk vekst her i landet. 

Endret av sur kjerring

Nå syntes jeg du bør lese artiklene før du svarer slik at du ikke dummer deg lodrett ut! De 200 som er nevnt er visstnok de mest hardbarkede. Det er langt flere som ønsker sharia (i danmark er det feks hver 5. muslim som ønsker dette, i Storbritannia over 30%). Og islamistene er i sterk vekst her i landet. 

Javel ?

1) Spørsmål fra trådstarter: frykter du disse islamistene. Svar: nei.

2) Jeg svarte på en ironsik måte, da 200 er et latterlig lite tall. Man kan diskutere mye om innvandringspolitikk og integrering, men at det er overraskende at det finnes noen fundamentalister og lage noe 'frykt' rundt det er bare teit.

3) Med frykt for å dumme meg skikkelig ut her, HVOR i den artikkelen henvises det til noe som helst annet enn at det er ca 200 som regnes som 'islamister' ? 200 sur kjerring. 200. TO HUNDRE. Det er alt som står. Ingen hevisning til 'andel islamister som later som de ikke er det', ingen henvisning til andre land, ingen meningsmålinger en gang. Alt jeg ser er 200 oppført som 'ekstremister', og 'ekstretistene' er det artikkelen handlet om.

(og ja, jeg leste gjennom artikkelen etter innlegget ditt, så nå har du mulighet til å dobbeldumme meg ut) 

Annonse

Anbefaler folk å lese denne artikkelen (Leder for islam net beskylder antirasistisk senter for å spre rasisme)

http://www.dagbladet.no/2013/10/02/kultur/meninger/hovedkronikk/kronikk/debatt/29565367/

Tror nok problemene strekker seg litt lenger enn til bare 200 desverre  :(

Hei, slik jeg tolker det, er det en tredeling av debatten her, som behendig nok surres sammen.

-Trådstarter linker til en side som i all hovedsak handler om islamistene, en fanatisk gruppe mennesker, som 'man' er bekymret for skal drive terrorvirksomhet i Norge. Historisk sett er det lite islamistisk terror i Norge (relativ lite i det hele tatt), men det groveste er er det unge, Norske menn som står for.

-Hvor mange muslimer 'støtter' eller 'sier de støtter' Sharialov. Dette blir noe annet. Jeg leste den artikkelen din, scizoid, og det er helt klart mange mindre begavete muslimer. bare å skrive noe så teit som  "i [...] islam er veldig klar på hva straffene er for forskjellige forbrytelser og det er historisk dokumentert hvordan Muhammed (fvmh) praktiserte lovverket. [...]" vitner om mindre begavenhet. Det står ganske mye om straffer i andre religiøse bøker også, men ganske mange land har gått bort fra de mer barbariske, historiske tolkningene. Jeg tipper ganske mange muslimer som kommer til Norge absolutt ikke har lyst på noe Shariastyre, det er jo ganske poengløst å flykte fra ett system for å gjenninføre samme systemet et annet sted. At sinte, unge menn roper og hyler litt kan ha helt andre forklaringer enn at de er genuint 'islamister'. Helt ærlig, jeg tror de fleste muslimer er hypp på å ha et rolig, fredelig og fint liv, akkurat som de fleste andre.

-Tredje delen er en generell 'innvandringsdebatt', som det hele egentlig koker ned til. Her blir alt tatt med, utvisningsklare galninger som knivstikker på buss, voldtektsforbrytere, krigstraumatiserte ungdom, NAV'ere, trygdesnyltere OG ekstreme islamister.

Jeg 'føler' at trådstarter i dette tilfelle ønsker å bidra med debatt til det siste punktet, altså generell invandring, men gjør det ved å linke til noe som omhandler en håndfull islamister. Rent personlig kan jeg ha mye stygt å si om islam og muslimer 'generelt', og har sikkert fått mange småborgelige rassistiske holdninger med årene selv, men jeg prøver i det minste å holde litt adskilt hva som er hva.

For å få noe konkret å forholde seg til, her er noen eksempler på politisk/rassistisk/religiøst motivert terror i Norge siste årene (enn så lenge er jeg fremdeles mest redd for de på høyresiden):

Islamistisk terror:
1993: attentat mot Nygaard
1993: Skudd mot synagoge, Oslo
2006: Skudd mot synagoge, Oslo

Høyreekstrem terror:
1985: Dynamittbombe mot moske på Fronger, Oslo
1988: sprengladning sprengt i butikk i Brummendal (Pakistansk eier). Samme butikk ble utsatt for brannbombe noe senere.
1988: Påtent flyktningbolig i steinkjær
1988: Butikk påtent og malt med hakekors i oppegård
1989: dynamittbombe mot Brensmork asylmotak
1989: Politiet klarer avverge 1.5 kilo dynamitt som skulle sprenge innvandrerbutikk.
1989: To tilfeldige pakistanere knivstukket og drept (Polsk gjerningsmann med norske 'tilhengere')
1989: Brannbombe kastet mot Blitz
1994: Bombe sprengt på Blitz
1995: Bombe sprengt på Blitz
1996: Påtent bolig hos kurdisk flyktningfamilie
1999: 'negeren Arve Karlsen blir jaget og drukner
1999: molotov-coctail kastet mot to gatekjøkken i Olso, oppslag med rasistisk innhold klistret på veggen
2000: røykbombe kastet mot gatekjøkken i Randabarg
2000: Nynaziser knivstikker en nordskafrikaner i Oslo
2001: 15 år gamle Benjamin blir knivstukket og drept.
2008: 16 åring skadet etter skudd mpt asylmotak i Asker.
2011: Bombeangrep på regjeringsbygget og massedrap på ungdom på Utøya
2013: to menn roper sieg heil og knivstikker en 16 år gammel gutt utenfor Blitz

+ flere andre bransstiftelser mot asylmottak.

Savner en mer nyansert diskusjon, både fra Adhemar og de som måtte være uenige med ham.

Til de som måtte være uenige med Adhemar:

Når de nevnte tallene trekkes fram, hvilke slutninger trekker dere da? Bare at innvandingen fra muslimske land må bli mye mindre?

Til Adhemar:

Lite terror fra muslimer i Norge kan også bero på en effektiv overvåkningtjeneste. Dessuten har terror fra muslimer vært lite interessant som maktmiddel fordi politikerne stort sett har gitt dem det meste de ønsket seg.

Et lavt tall på muslimske terrorhendelser forteller ikke hvor farlige islamister er i Norge. Foreløpig har de rettet det meste av aggresjonen og finansieringen av dem mot utlandet skal man tro media i det siste. Det kan jo endre seg hvem det går ut over.

Terror er egentlig det minst interessante aspektet ved at Norge får stadig flere islamister, men derimot hva det betyr for menneskerettigheter, skjulte muslimske voldgiftsdomstoler (sharia light), press utøvd fra ledelse i muslimske trossamfunn, fortrengning av etnisk norske fra en del boligområder, tvangsekteskap, kjønnslemlestelse, mishandling av kvinner osv.

Savner en mer nyansert diskusjon, både fra Adhemar og de som måtte være uenige med ham.

Når de nevnte tallene trekkes fram, hvilke slutninger trekker dere da? Bare at innvandingen fra muslimske land må bli mye mindre?

Det er helt åpenbart. Sett i forhold til befolkningsandelen er det veldig mye problemer knyttet til innvandrere fra muslimske land. Det viser alle statistikker. Sammenlign gjerne med innvandrere fra for eksempel Sri Lanka, Fillipinene og Vietnam.

Endret av slabbedask

For å få noe konkret å forholde seg til, her er noen eksempler på politisk/rassistisk/religiøst motivert terror i Norge siste årene (enn så lenge er jeg fremdeles mest redd for de på høyresiden):

Islamistisk terror:

1993: attentat mot Nygaard

1993: Skudd mot synagoge, Oslo

2006: Skudd mot synagoge, Oslo

Høyreekstrem terror:

1985: Dynamittbombe mot moske på Fronger, Oslo

1988: sprengladning sprengt i butikk i Brummendal (Pakistansk eier). Samme butikk ble utsatt for brannbombe noe senere.

1988: Påtent flyktningbolig i steinkjær

1988: Butikk påtent og malt med hakekors i oppegård

1989: dynamittbombe mot Brensmork asylmotak

1989: Politiet klarer avverge 1.5 kilo dynamitt som skulle sprenge innvandrerbutikk.

1989: To tilfeldige pakistanere knivstukket og drept (Polsk gjerningsmann med norske 'tilhengere')

1989: Brannbombe kastet mot Blitz

1994: Bombe sprengt på Blitz

1995: Bombe sprengt på Blitz

1996: Påtent bolig hos kurdisk flyktningfamilie

1999: 'negeren Arve Karlsen blir jaget og drukner

1999: molotov-coctail kastet mot to gatekjøkken i Olso, oppslag med rasistisk innhold klistret på veggen

2000: røykbombe kastet mot gatekjøkken i Randabarg

2000: Nynaziser knivstikker en nordskafrikaner i Oslo

2001: 15 år gamle Benjamin blir knivstukket og drept.

2008: 16 åring skadet etter skudd mpt asylmotak i Asker.

2011: Bombeangrep på regjeringsbygget og massedrap på ungdom på Utøya

2013: to menn roper sieg heil og knivstikker en 16 år gammel gutt utenfor Blitz

+ flere andre bransstiftelser mot asylmottak.

Javel. 3/22 tilfeller muslimsk ekstremisme, 19/22 tilfeller høyrekstrem ekstremisme. Det beviser jo mye. Inntil man husker at muslimer utgjør 1/50 av befolkingen

Altså (3/22)/(1/50) = 7. Muslimer er altså overrepresentert med en faktor på 7.

Er du muslim så er det 7 ganger større sjanse for at du gjør slike tullinghandlinger, enn hvis du ikke er muslim. Ifølge denne listen.

Hva beviser egentlig denne lista ?

(er klar over at dette ikke er nøyaktig statistikk, bruker det for å fremheve poenget, men at man lett kan feiltolke "statistikk")

(husk også på at vi har hatt flaks og enkelte norske muslimske ekstremister begikk nylig terror i utlandet, istedenfor her, ville de kommer her hadde statistikken sett enda mørkere ut)

Endret av schizoid1337

Det er helt åpenbart. Sett i forhold til befolkningsandelen er det veldig mye problemer knyttet til innvandrere fra muslimske land. Det viser alle statistikker. Sammenlign gjerne med innvandrere fra for eksempel Sri Lanka, Fillipinene og Vietnam.

For meg er det ikke åpenbart fordi det er for unyansert. Uthevet tekst er jeg enig i, men det sier for lite om hvordan man burde håndtere flyktningesaker fra islamske land. Innvandringskritikere synes jeg ofte er for lite konkrete på hva de vil ha endret og da oppnår de vel lite.

1. Når man er for unynyansert er det faktisk en reell fare for å plassere uønskede innvandrere fra islamske land i samme kategori som mennesker derfra vi burde tatt vare på. Det er ikke slik at alle som flykter fra islamske land er radikale muslimer eller potensielle langvarige belastninger for Norge. Noen flykter fra islamske land på grunn av forfølgelse fra muslimer. Noen av dem kan godt være begavede mennesker som kan gi vårt land mye nytte. Når innvandring fra muslimske land diskuteres, nesten bare (potensielle) terrorister, kriminelle, konemishandlere, trygdesnyltere, id-løse, returnektere og papirløse, og omtrent aldri torturofre og krigstraumatiserte. Det synes jeg sier mer om perspektivet til mange kritikere.

Jeg tror vi som folk har godt av å ta inn i Norge noen som virkelig trenger vår hjelp, sånne som ikke blir en fare for andre her. Vi har bare godt av å vise empati og gjøre vel mot andre. Det kan bidra til litt holdningsendringer, mindre ego-tenkning. (Uten dermed å påstå at innvandringskritikere her er egoister.)

2. Islam er etter min mening en fæl ulykke, selv om mange muslimer i Norge er helt ok mennesker. Islam kan bare ikke kombineres med demokrati. Siden vi allerede har mange muslimer her og deres andel av befolkningen øker, er det bare et spørsmål om antall år før de er i flertall, først lokalt og senere for hele landet. Selv om man stoppet innvandringen helt, vil deres andel av befolkningen øke da også fordi de får forholdsvis flere barn. Forskjellen blir bare at tidspunktet de kommer i flertall blir lenger inn i framtiden. Tror de virkelig at muslimer blir sekulariserte hvis de bor her lenge nok, global radikaliseringstrend blant muslimer til tross? Hvis muslimsk man ønsket å unngå muslimsk flertall, må det mer til ennn innvandringsstopp. Hva det skulle være, sier innvandringskritikerne lite eller ingenting om. Hvordan innvandringskritikere ville unngått et framtidig flertall, skulle jeg likt å se løsningen på.

3. UDI går for å ha mange meget arrogante saksbehandlere. Kjenner noen som har snakket med UDI-saksbehandlere. De sa at de har aldri støtt på mer arrogante personer enn i UDI. Det sier vel en del om innstillingen de måtte ha til arbeidsoppgaver også. Ikke rart at dårlige avgjørelser de tar blir omtalt i media. Hvorfor får ikke UDI mer kritikk?

4. 40% av alle flyktningesaker er ubegrunnede. Noen av disse er umulig å returnere til hjemlandet fordi det er for farlig der, men det gjelder neppe alle. Mange som ikke skal være her får bli i mange år. Hvorfor får ikke denne "glippen" mer oppmerksomhet?

Endret av ecbole

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...