Gå til innhold

Vært borti noe lignende?

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 12 år, han har noen ganger fått veldig mageknip og kastet opp når han har spist kylling. Det skjer ikke hver gang, og har skjedd med kyllingfilet ikke grillet kylling. Jeg har tenkt at han bare har litt sart mage for kylling, for jeg har aldri hørt om kyllingallergi?

I dag spiste vi grillede kyllingvinger, en liten stund etter middagen fikk min sønnen min mageknip og kastet opp...plutselig blir han hysterisk, han har mistet følelsen i hele høyre hånd, han sier det er akkurat som når han blir bedøvd hos tannlegen, han kjenner absolutt ingenting når jeg kniper i han og føler at den er kjempestor, han løper ut og vil at vi skal kjøre til legevakten med en gang. Han kan ikke fordra å gå til lege, så han ble veldig redd. ( Han hadde ikke sittet på hånden eller noe før dette.)

Jeg ringer legevakten og mens jeg snakker med hun der sier han at nå er halve leppen bedøvd. Hun sier at jeg skal gi han en allergitablett hvis jeg har tilgjengelig og komme med en gang.

Mens vi kjører bort der blir leppen og hånden normal igjen. Vi får en utenlandsk lege som snakker dårlig norsk og jeg skjønte henne ikke godt. Hun kunne ikke helt si hva dette var, hun sa det ikke var en vanlig allergisk reaksjon, men at vi skal bestille legetime i morgen og få testet han for matallergi. Vi fikk med oss to allergitabletter. Og jeg ikke beskjed om å følge med han.

Jeg klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med dette. Noen som har opplevd det eller som vet hva mistet følsomhet i hånd eller leppe kan bety?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395466-v%C3%A6rt-borti-noe-lignende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke egg og kylling, fordi jeg blir dårlig i magen av det. Antar at det er en form for matintoleranse. Den reaksjonen sønnen din har fått, høres mer ut som allergi. Du har sikkert tenkt det selv, at du bør holde han unna kylling til han har blitt utredet hos lege.

Anonymous poster hash: b8688...92f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...