Gjest super-redd Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Hei. Jeg er en jente på 25 år som ikke har vært hos tannlegen siden jeg var 17. Jeg har veldig sterk tannlegeskrekk. Heldigvis har jeg ikke hatt noen merkbare problemer med tennene. Inntil nå...Jeg har fått opp begge visdomstennene oppe, men nede er de bare delvis kommet fram. Dvs de er halveis dekket av tannkjøtt. Slik har de vært i flere år nå så jeg tenkte at de kom til å bli værende sånn halvveis framme. Men nå den siste uken har jeg begynt å bli øm i den ene tannen nede. Jeg håper selvsagt at det som skjer er at den vokser og bryter seg fram gjennom tannkjøttet, og at det er det som framkaller smerten/ømheten. Men det kan jeg jo ikke være sikker på... Likevel tør jeg ikke gå til tannlegen! Jeg vet om en veldig snill kvinnelig tannlege, det var hun jeg gikk til sist, for 8 år siden. Men uansett klarer jeg ikke engang å tenke på å sette meg i en tannlegestol og gape opp. Valium eller andre medikamenter hjelper ikke, det vet jeg. Så derfor lurte jeg på om det er mulig å få utført et evnt. inngrep under narkose? Da tenker jeg på om visdomstannen må trekkes/opereres ut. Hvor må jeg i så fall henvende meg, og hvor mye vil et sånt inngrep koste? Jeg er villig til å ta opp lån i banken for å få narkose! På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39547-tannlegskrekk-narkose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Dersom du ønsker narkosebehandling må dette vurderes av tannlegen som skal behandle deg. Det kan sies kort slik: Dersom du må innlegges og det er grunnlag for å behandle deg i narkose så vil det bli dedkket av folketrygden. Det er imidlertid meget tungtveiene grunner som skal tll. Angst for tannlege anses ikke som slik grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39547-tannlegskrekk-narkose/#findComment-149682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.