Gå til innhold

Åh, vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt sammen med en mann som er med i en MC-klubb (en "snill" en) MEN det er ganske mye festing, treff osv..jeg føler meg egentlig ferdig med så mye festing (han er også en god del eldre enn meg så dette er nok ikke noe han blir ferdig med...) Jeg føler at den hobbyen betyr kjøring og festing. De gjør omtrent aldri noe sosialt sammen uten at det er alkohol inni bildet.

I vinter er det feste guttetur på fjellet, i vår/sommer er det flere planlagte treff (som jeg kan være med på) og en ukes motorsykkeltur med gutta til Danmark. De kommer til å reise med/treffe på flere jenteklubber hvor det faktisk er flere damer med som han har hatt noe på gang med tidligere. Jeg kjenner at dette liker jeg ikke, party, festing, telt osv og ex`er.

Men så er jeg jo så forelsket og har det så utrolig bra sammen. Hadde dere orket dette? hva tenker dere? Vet ikke hva jeg bør gjøre :-(

Anonymous poster hash: ce523...7da
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395486-%C3%A5h-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt sammen med en mann som er med i en MC-klubb (en "snill" en) MEN det er ganske mye festing, treff osv..jeg føler meg egentlig ferdig med så mye festing (han er også en god del eldre enn meg så dette er nok ikke noe han blir ferdig med...) Jeg føler at den hobbyen betyr kjøring og festing. De gjør omtrent aldri noe sosialt sammen uten at det er alkohol inni bildet.

I vinter er det feste guttetur på fjellet, i vår/sommer er det flere planlagte treff (som jeg kan være med på) og en ukes motorsykkeltur med gutta til Danmark. De kommer til å reise med/treffe på flere jenteklubber hvor det faktisk er flere damer med som han har hatt noe på gang med tidligere. Jeg kjenner at dette liker jeg ikke, party, festing, telt osv og ex`er.

Men så er jeg jo så forelsket og har det så utrolig bra sammen. Hadde dere orket dette? hva tenker dere? Vet ikke hva jeg bør gjøre :-(

Hei!

De fleste som er med i MC klubber er banditter.

De kan være hyggelige mot sine nærmeste, men de er jo bare interessert i (etter mine begreper) feil ting. ( = ulyd, bråk fjas og tull og fanteri)

Det blir som med nazistene, de elsket sine barn og beskyttet dem, men alle andres barn var det andre regler for. (ulogisk og umoralsk) (ulogisk og lite gjennomtenkt)

Min mening er at MC klubber holder man seg vekk fra, men har et menneske en tatovering, kan jo menneske på et senere tidspunkt i livet ha tatt til fornuft, så man skal høre hva menneskene sier og se hva de gjør, det er viktigere enn ulogiske handlinger, som feks tatovering= ødeleggelse av kroppen er.

Det var et eks, selvsagt fins det MC interesserte mennesker som er lovlydige, men det er påfallende mange som er på feil siden av loven.

Hei!

De kan være hyggelige mot sine nærmeste, men de er jo bare interessert i (etter mine begreper) feil ting. ( = ulyd, bråk fjas og tull og fanteri)

Det blir som med nazistene, de elsket sine barn og beskyttet dem, men alle andres barn var det andre regler for. (ulogisk og umoralsk) (ulogisk og lite gjennomtenkt)

Min mening er at MC klubber holder man seg vekk fra, men har et menneske en tatovering, kan jo menneske på et senere tidspunkt i livet ha tatt til fornuft, så man skal høre hva menneskene sier og se hva de gjør, det er viktigere enn ulogiske handlinger, som feks tatovering= ødeleggelse av kroppen er.

Det var et eks, selvsagt fins det MC interesserte mennesker som er lovlydige, men det er påfallende mange som er på feil siden av loven.

Sukk. Jeg leste dette, og lurte på om jeg skulle orke å svare. Forhåpentligvis skjønner alle hvor fullstendig feil du tar. Men det er sjremmende at du sprer slik propaganda. Sier du slikt til barna dine også?

Altså:

1, De fleste som er med i MC-klubber er IKKE banditter. De fleste som er med i MC-klubber er helt vanlige folk. Fra alle samfunnslag, fra alle yrker, fra begge kjønn. Du må skille mellom 1% klubber og vanlige klubber. I 1 % klubbene er det høyere andel av kriminelle enn ellers i samfunnet. Men ikke alle i de klubbene heller er kriminelle. I vanlige klubber er det helt vanlige folk. Hvordan ser du forskjell? Vel, er klubben Hells Angels, Bandidos, Coffin Cheaters, så er det 1% klubb. Det er også flere, mindre kjente. En pekepinn å se etter er om det er kvinnelige medlemmer. Har klubben kvinnelige medlemmer, så er det ikke en 1% klubb. De tillater ikke kvinner å bli medlemmer. Men det betyr ikke at alle MC-klubber uten kvinnelige medlemmer er kriminelle.

2. Nazisammenligningen er så uhyrlig at den ikke trenger å kommenteres.

3. Tatovering. Ikke alle med tatoveringer har vært kriminelle. Vet du hvor utbredet tatoveringer er?

Anonymous poster hash: f5482...920

Hei!

wut o.0

Annonse

vanlige klubber er det helt vanlige folk. Hvordan ser du forskjell? Vel, er klubben Hells Angels, Bandidos, Coffin Cheaters, så er det 1% klubb. Det er også flere, mindre kjente. En pekepinn å se etter er om det er kvinnelige medlemmer. Har klubben kvinnelige medlemmer, så er det ikke en 1% klubb. De tillater ikke kvinner å bli medlemmer. Men det betyr ikke at alle MC-klubber uten kvinnelige medlemmer er kriminelle.

Nei, men en veldig høy andel. Av medlemmer av Hells Angels i perioden 2010 - 2012, var 71 prosent domfelt. I Bandidos var 62 prosent domfelt, og i Coffin Cheaters 56 prosent. Dise er  involvert i grov kriminalitet, særlig innførsel av narkotika, torpedovirksomhet og vold.

Endret av slabbedask

Nei, men en veldig høy andel. Av medlemmer av Hells Angels i perioden 2010 - 2012, var 71 prosent domfelt. I Bandidos var 62 prosent domfelt, og i Coffin Cheaters 56 prosent. Dise er  involvert i grov kriminalitet, særlig innførsel av narkotika, torpedovirksomhet og vold.

Og alle de er 1% klubber. Det er fullstendig forkastelig å dømme alle vanlige MC-klubber pga dem. Det store flertallet av MC-klubber er helt vanlige folk. Det er nettopp derfor 1% klubbene kaler seg det. De utgjør bare 1% av klubbene. Derfor er det fullstendig galt å si at man skal holde seg unna folk i MC-klubber generelt, uten å speifisere hvem man mener.

Anonymous poster hash: f5482...920

Trådstarter: Siden du er så forelsket er mitt forslag: Nyt tiden din med kjæresten, og når den dagen kommer hvor det oppleves som mer negativt enn positivt å være 'eskosrypa' hans, så finner du på noe annet.

Du får neppe gjort noe med hobbyen hans, så du må vurdere selv hva smertegrensen din er.

For meg hadde det vært lite aktuelt å ha en kjæreste som fester på den måten, men om du fortsatt vil være kjæresten hans så må du enten stille harde krav til ham og satse på at han elsker deg så høyt at han godtar det, eller gjøre som en annen her svarer - stole på ham, godta både hobby og festing og damer og nyte forelskelsen så lenge det varer. Det kan jo holde for resten av livet for alt vi vet. :)

Hei!

Dette kan du rett og slett ikke noe om og burde ikke spre slik tull. Det er veldig mange mc-klubber i dette landet og så og si ingen av dem er kriminelle, bortsett fra 1 % klubbene og som du da sikkert skjønner ikke er mange av.

Dette må du sette deg inn i før du skriver noe sånt som dette.

Han har antagelig vært singel en god stund eller hatt forhold hvor det ikke har vært barn involvert eller at de i det hele tatt har bodd sammen og da blir det ofte på denne måten de vil ha et sosialt liv. Når han nå treffer deg, som er av en annen type og som ikke orker disse festene så blir det vanskelig å slutte helt plutselig.

Dette tror jeg har vært livet hans så lenge at et ikke er bare å slutte for han.

Jeg skjønner godt at du ikke liker dette, greit nok om han er på ett treff eller to i løpet av året, men dette høres i overkant mye ut. Jeg hadde heller ikke orket å vært sammen med noen som skulle ha holdt på sånn stadig vekk.

Jeg er selv mc-kjører og har vært det i noen ti-talls år, men orker ikke å feste på denne måten, kan gjerne dra på treff også, men ikke å feste og drikke hele tiden. Antagelig er dette den eneste hobbyen hans og da blir det ikke enkelt å snu helt brått når du kommer inn i bildet.

Jeg har ikke annet råd til deg enn at du får ta en prat med han og har han ikke noe ønske om å redusere fest og drikking så får du antagelig finne deg i at dette er lite å satse på.

Når dette gnager deg så mye nå i forelskesesfasen så kan du tenke deg hvordan det blir når den fasen er over.

• 2 uker senere...

Annonse

Han har antagelig vært singel en god stund eller hatt forhold hvor det ikke har vært barn involvert eller at de i det hele tatt har bodd sammen og da blir det ofte på denne måten de vil ha et sosialt liv. Når han nå treffer deg, som er av en annen type og som ikke orker disse festene så blir det vanskelig å slutte helt plutselig.

Dette tror jeg har vært livet hans så lenge at et ikke er bare å slutte for han.

Jeg skjønner godt at du ikke liker dette, greit nok om han er på ett treff eller to i løpet av året, men dette høres i overkant mye ut. Jeg hadde heller ikke orket å vært sammen med noen som skulle ha holdt på sånn stadig vekk.

Jeg er selv mc-kjører og har vært det i noen ti-talls år, men orker ikke å feste på denne måten, kan gjerne dra på treff også, men ikke å feste og drikke hele tiden. Antagelig er dette den eneste hobbyen hans og da blir det ikke enkelt å snu helt brått når du kommer inn i bildet.

Jeg har ikke annet råd til deg enn at du får ta en prat med han og har han ikke noe ønske om å redusere fest og drikking så får du antagelig finne deg i at dette er lite å satse på.

Når dette gnager deg så mye nå i forelskesesfasen så kan du tenke deg hvordan det blir når den fasen er over.

Bra svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...