Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Hei der ute:)

For to år siden traff jeg en mann og på nyåret skal vi flytte sammen. Har aldri  vært plaget meg sjalusi tidligere, men det har også vært at man har hatt tilitt til sin partner med tanke på åpenhet, respekt og ingen hemmelighetskremerier.

Både min partner og jeg er på Facebook. Gjennom hele forholdet vårt så har jeg sett at han og en annen kvinne har en god del med hverandre å gjøre. Dette gjennom bilder som blir lagt ut. Reagerte ikke så mye på dette i begynnelsen.

Under en samtale vi hadde for noen mnd tilbake så kommer det frem at dette er en kvinne han har hatt et forhold til. Forteller også at han brukte en god stund å komme over henne. I samme momanget under denne samtalen så ringer tilfeldigvis denne kvinnen, men samtalen blir ikke besvart. Dette er også ganske sent på kvelden. Forteller at jeg ikke synes noe om dette, og sier at han skjønner meg.

Som nevnt så har det gått en stund, men  ser at kontakten fortsatt er tilstede. Det viser seg også at de har chattet sammen (mens jeg har vært tilstede).

Merker at dette skaper usikkerhet hos meg. Hvordan ville dere har reagert? Noen råd....? 

Når jeg allerede har tatt det opp en gang, burde det være unødvendig å skulle ta det opp en gang til........Kjenner at jeg blir lei meg. Kanskje uten grunn.

Anonymous poster hash: a7530...e56

Anonymous poster hash: a7530...e56
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395509-overreagerer-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal flytte sammen med denne mannen på nyåret. Det burde fortelle deg at han nå har valgt "dere". Du har tydelig tilgang til det han bedriver på facebook. Han har fortalt deg hvem denne kvinnen er og hva hun har betydd for ham. Det virker ikke som han har mange hemmeligheter for deg i forhold til dette. Han har også sagt at han forstår at du synes det er vanskelig og jeg antar han ikke har noen hyppig telefonisk kontakt med denne kvinnen om han forstod at det var vanskelig for deg. 

Jeg synes du skal jobbe aktivt med din sjalusi. Jeg vet det er vondt. Men det blir fryktelig vanskelig for dere å ha et forhold om du ikke legger denne ballen død. Forsøk å stole på at det er deg han elsker. Det er deg han nå vil leve med og at denne kvinnen som forstyrrer deg i å nyte livet med mannen du elsker er faktisk et avsluttet kapitel i hans liv. Avsluttet betyr ikke nødvendigvis at man aldri mer snakker sammen feks på facebook. Jeg antar du selv har noen ekser i "bagasjen". Da vet du hva du føler for dem sammenlignet med ham du nå skal flytte sammen med. Slik har han det også. Nyt livet og nyt hverandre. Legg dette dødt og velg å ha tillit til....

Anonymous poster hash: 5962a...97c
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395509-overreagerer-jeg/#findComment-3509833
Del på andre sider

Angelic Monster

Sjalusi er en følelse som de aller fleste har hatt iløpet av sitt liv. Hvor mye avhenger fra person til person. Men det er ikke noe å skamme seg over at du føler sjalusi, bare du ikke lar det gå over stokk og stein. Hvis det plager deg mye burde du vell kanskje få hjelp, siden det er slitsomt. Sjalusi viser bare at du er veldig glad i denne personen og at du ikke vil miste ham til noen andre, men sjalusi kan også vokse over tid så det er vell kanskje lurt å gjøre noe med det tidlig. 

Jeg selv ville ha sittet meg ned med min partner for å diskutere dette grundig så jeg var sikker på at partneren min forstod hvordan jeg hadde det.  Jeg ville ha sagt hva jeg føler om saken og hva jeg var redd skulle skje. Så ville jeg ha hørt på hva min parter hadde sagt og respektert partnerens syn på saken. De er jo de å være åpen med hverandre som skaper et sterkere bånd imellom dere. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395509-overreagerer-jeg/#findComment-3509835
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...