Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos jordmor i dag på ekstra kontroll for hun ville dobbelt sjekke SF-målet mitt. Det har flatet ut de 3 siste ukene. Veldig liten vekst. Ellers har jeg ligger på normalen.

Skal på UL.. men hva kan dette være? Hvor ofte skjer utflating og hva kan skyldes det?

Hilsen en ganske urolig pekkan 30+0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39551-urolig-utflatet-sf-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Man skal alltid være litt obs på et avflatende SF-mål, men det er ikke alltid det er ensbetydende med at barnet ikke har vokst tilstrekkelig. Ofte skyldes det at forskjellige personer har utført målingene. Det er et avvik fra person til person som måler. Føler du selv at du har vokst, så er det et svært godt tegn. En avflating kan også skyldes barnets leie. Hvis den varierer med å ligge i lengdeleie, enten med setet eller hodet ned, og i tverrleie, kan dette gi stort utslag på SF-målet. Det er også mulig at forliggende del, som oftest hodet, har sunket ned i bekkenet. Jeg vil anbefale deg å ikke uroe deg så mye før du har fått vært til UL-kontroll. Det er som sagt, store sjanser for at det avflatede SF-målet kun skyldes tilfeldigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...