Gå til innhold

Hva slags kroppsfasong har jeg?

Anbefalte innlegg

Leser stadig på nettet og i blader, kosthold, klestips og mosjonstips for deg med eple-, pære- og bananform... men jeg er usikker på hva slags form jeg er, er mer en blanding?

Jeg passer mest inn i epleformen, bortsett fra at jeg ikke har slanke bein og flat rumpe, 

jeg er faktisk ganske muskuløs egentlig, jeg har Jennifer Lopez rumpe - den er ikke fet/bred, jeg har egentlig ganske rett underkropp, men fin rumpe med store rumpemuskler, jeg har egentlig ganske kraftige legg- og lårmuskler og.....

men jeg har stor mage og store pupper, overarmene er sånn passe.... jeg har ikke dobbelthake.....

så hva slags kropp har jeg egentlig? Gresskar?
Det står man skal fokusere på å trene styrke i beina og rumpa for å kompensere for magen samt øke forbrenningen, men jeg har alt kraftig muskulatur her.... så jeg vil tro at jeg bør fokusere mest på magemusklene og spise mindre karbohydrater?
og ang. klesstil, hva bør jeg kle meg i.... det står gjerne at man bør fremheve sine slanke bein for  å få fokuset vekk fra magen, vel jeg har fotballegger og kraftige lår.... og jeg har store bryster, man skal gjerne fokusere på de, men det blir lett vulgært når man har så store, så jeg vil ikke gå for dyp utringning. Jeg er heller ikke så veldig høy, 161 cm. 

Sååååååååååå dere flinke jenter,

hva slags fasong har jeg - og hvordan bør jeg kle meg? :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395552-hva-slags-kroppsfasong-har-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mann her, som har bikket "middagshøyden".

Det høres ut som du har en kropp som jeg liker :-)

Er det noe du kan tro på, og slå deg til ro med tror du?

Mennesker som er kommet litt "oppi årene", pleier ofte å klage på hvordan de ser ut.

I forhold til hva?

I forhold til hvordan vi såg ut i yngre dager, eller hvordan de unge ser ut idag?

Jeg pleier å si at "vi hadde vår tid", og nå er det ungdommen av idag som har sin tid.

Livet går svære fort. Kan man nyte den tiden man har, der og da, istedetfor å misunne de yngre, så vil en få det bedre med seg selv.

Har en levd noen år, så bør en også ha lært seg hva en trives med å kle seg i, og ikke tolke ut fra en "rosablogger"s side hva en kle seg i.

Anonymous poster hash: 54fb2...52b

Jada, menn liker meg.... så jeg er ikke misfornøyd med kroppen sånn sett, bortsett fra at jeg ønsker meg litt flatere mage.... Muskuløse lår og legger kunne jeg godt byttet ut med slanke bein, men men.... Jeg vet i alle fall at mine ekstra kilo ikke bare er flesk :) 

jeg har litt sånn kropp som hun som vant rumpekonkurransen http://www.dbtv.no/?vid=2838703201001&dbtvl=1  bortsett fra at jeg har større pupper (90 D) og litt mindre rumpe :) 

Men det jeg lurte på da - hva kalles en slik kroppsfasong - for den går ikke helt inn under eplefasong... og hvordan bør jeg kle meg for å ta meg best ut? Tenker litt sånn kjole til julebord :)

Jeg vet ikke hva vi skal kalle fasongen din, men det høres ut som du har en rumpe og et par bryster som er for bra til å skjules, og en mage som kanskje ikke er det du skal framheve mest? Mitt forslag til kledelig klesplagg  er derfor et langt forkle som er figursydd ved bysten, åpent bak og knytes i korsryggen. :)

Annonse

Captain Cheeseheart

Oj, heldiggrisene... hadde jeg vunnet en sånn rumpekonkurranse og fått anledning til å vifte med stumpen til 7 milliarder mennesker så hadde jeg fått selvtillit for resten av livet.

Jeg vet ikke hva vi skal kalle fasongen din, men det høres ut som du har en rumpe og et par bryster som er for bra til å skjules, og en mage som kanskje ikke er det du skal framheve mest? Mitt forslag til kledelig klesplagg  er derfor et langt forkle som er figursydd ved bysten, åpent bak og knytes i korsryggen. :)

Høres sexy ut det hehe, men kan da ikke ha det på julebord :D knegg....... Uffsi...... jeg bør vel ha sånn lang A-line formet kjole og trekantutskjæring til byste???? Hmmmmmmmmmmmm :D jeg har problemer når jeg skal kjøpe meg bikini, for bysten er stor, men jeg er ikke så stor nedentil, så må gå for M i truse og 90 D i overdel, og det er ikke akkurat standardmål. Noen merker har sånn at man kan velge ulike - men ikke alle. Jeg måtte se etter overdel på XLNT på KappAhl, men da hadde de ikke truse i samme sort som passet meg, for den gikk fra str 44 og oppover, og det er altfor stort for meg.... tror de at man må ha stor rumpe for å ha store bryster? :D

90 D i overdel, er du sikker? har du fått målt deg? Kanskje du viser deg å være en 75 F

75 F er nok mer for anorektiske puppemodeller som har fått innoperert silikon, jeg er naturlig "frodig", ikke tjukk da, bortsett fra magen da, men har kraftig beinbygning og dertil ribbein og under der, jeg passer nok ikke i en F. har prøvd E-cup, men de er litt for store, jeg brukte C før  da jeg var slankere, men nå må jeg bruke D :) 

Annonse

75 F er nok mer for anorektiske puppemodeller som har fått innoperert silikon

Dette er en myte - jeg har verken anoreksi eller slikon, og 75F er størrelsen man fant ut var min, i spesialforretningen for undertøy. Til vanlig kjøper jeg D-cup, rett og slett fordi den er vanligere og billigere. Mange kvinner undervurderer sin cup-størrelse.

75 F er nok mer for anorektiske puppemodeller som har fått innoperert silikon, jeg er naturlig "frodig", ikke tjukk da, bortsett fra magen da, men har kraftig beinbygning og dertil ribbein og under der, jeg passer nok ikke i en F. har prøvd E-cup, men de er litt for store, jeg brukte C før  da jeg var slankere, men nå må jeg bruke D :)

Nå er du frekk. Jeg har 75 E, men kunne sikkert hatt F i en del modeller der cupen faktisk er knapp. Jeg er 152 cm / 55 kg og overhode ingen anorektisk puppemodell med silikon.

Nå er du frekk. Jeg har 75 E, men kunne sikkert hatt F i en del modeller der cupen faktisk er knapp. Jeg er 152 cm / 55 kg og overhode ingen anorektisk puppemodell med silikon.

Hihi sorry, det var bare for å sette det litt på kanten :) Men jeg mener at 75 er for de som er litt slankere... jeg er ikke tynn med store pupper, heller middels med store pupper om du skjønner :) 

Hva betyr disse størrelsene? Er bokstaven volumet på pupp, og tallet formen? Eller...?

Tallet er omkretsen rundt brystkassen målt like under brystene og bokstaven er størrelsen på selve puppen ja. Men det er et visst forhold mellom tall og bokstav også så 70A har en mye mindre cup enn 90A f.eks. Regelen er vel at om man skal ned en str i tall (som går på 5 og 5 cm, altså 65-70-75-80 osv.) så skal man samtidig gå opp en bokstav. Så en cup i 75E tilsvarer en cup i 70 F. Ble det litt klarere?

Captain Cheeseheart

Tallet er omkretsen rundt brystkassen målt like under brystene og bokstaven er størrelsen på selve puppen ja. Men det er et visst forhold mellom tall og bokstav også så 70A har en mye mindre cup enn 90A f.eks. Regelen er vel at om man skal ned en str i tall (som går på 5 og 5 cm, altså 65-70-75-80 osv.) så skal man samtidig gå opp en bokstav. Så en cup i 75E tilsvarer en cup i 70 F. Ble det litt klarere?

Takk, kjekt å vite. I tilfelle jeg får anledning til å kjøpe frekt undertøy til noen en gang.

Hihi sorry, det var bare for å sette det litt på kanten :) Men jeg mener at 75 er for de som er litt slankere... jeg er ikke tynn med store pupper, heller middels med store pupper om du skjønner :)

75 er for de som er middels. 90 er for de som er tjukke. ei venninne trodde hun var 95 D til hun ble tatt med i en skikkelig undertøysforretning. 75 FF var hun.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...