Gå til innhold

Dugnader for idrettslag

Anbefalte innlegg

Har en sønn som er med på fotball.. Han elsker det og jeg synes det er en topp interesse. Vi er en familie som til tider sliter med å få endene til og møtes men tar oss råd til kontingent på fotball.. Men nå er det snart jul og vi blir nedlesset med ting vi må selge. Jeg prøver så godt jeg kan men møter liten forståelse når jeg sier att jeg har problem med å selge 2 stk bonuskort til 250kr stk. Du kan jo kjøpe de selv er svaret ,for du sparer inn de pengene fort når du benytter de prosentene du får når du handler ett sted. Jeg skjønner dette men allikevel er 500 kr mye der og da. Er det andre som også synes dette er en vanskelig ting eller er D meg som overdriver

Anonymous poster hash: a7aeb...26d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395566-dugnader-for-idrettslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan heller ikke fordra de dyre bonuskortene. 250 kr er kjempemye - en kan nesten ikke forvente at naboer/fremmede kjøper dette - og dermed blir det til at besteforeldre og foreldre kjøper disse. Og når de samme barna også selger dopapir og kakebokser til skoeturene, blir det mye for både besteforeldre og foreldre, og mange har heller ikke besteforeldre tilgjengelig for å kjøpe dette - og JA - 500 kr er mye.

Men jeg ser jo at dugnad er nødvendig - ellers blir kontingenten og turene så altfor dyre for barna.

Akkurat nå holder vi på med kakebokser, dorullsalg, loddsalg og trolig tennbrikettersalg hos oss :-P Men HURRA - ikke bonuskortene :-)

Vi er også på klassetur-kjøret i tillegg til fotballen og alpingruppa. Men vi har sluppet unna bonuskort. Dopapir har jeg også klart å vri meg unna, til gjengjeld sitter jeg med kalendere til halsen og vel så det.

Jeg prakker noe av dette på folk som julegaver. Jeg er sikker på at mange synes det er pes, men alternativet (høyere avgift) er heller ikke spesielt stas.

Tips til dere som har både fotball og klassetur på programmet: Ta med kaffe og pappkrus og selg til frosne foreldre på sidelinja når det er treningskamp på hjemmebane og kiosken er stengt fordi det er vintersesong.

Vi er også på klassetur-kjøret i tillegg til fotballen og alpingruppa. Men vi har sluppet unna bonuskort. Dopapir har jeg også klart å vri meg unna, til gjengjeld sitter jeg med kalendere til halsen og vel så det.Jeg prakker noe av dette på folk som julegaver. Jeg er sikker på at mange synes det er pes, men alternativet (høyere avgift) er heller ikke spesielt stas.Tips til dere som har både fotball og klassetur på programmet: Ta med kaffe og pappkrus og selg til frosne foreldre på sidelinja når det er treningskamp på hjemmebane og kiosken er stengt fordi det er vintersesong.

vi selger kaker og kaffe ved kamper å får inn penger til kassa... Men vi må også selge kalendere og kort Endret av figgen

Vi selger kaker og kaffe ved kamper og får inn noe penger på dette. Vi gjør jo hva vi kan for å selge disse kortene, men ikke lett når vi ikke har familie i nærheten som har nytte av disse bonus kortene

Jeg synes ikke det er noen god idé med så dyre produkter til dugnadssalg.

I mitt neste liv skal jeg drive en kiosk og ta hele fortjenesten selv.

Har en sønn som er med på fotball.. Han elsker det og jeg synes det er en topp interesse. Vi er en familie som til tider sliter med å få endene til og møtes men tar oss råd til kontingent på fotball.. Men nå er det snart jul og vi blir nedlesset med ting vi må selge. Jeg prøver så godt jeg kan men møter liten forståelse når jeg sier att jeg har problem med å selge 2 stk bonuskort til 250kr stk. Du kan jo kjøpe de selv er svaret ,for du sparer inn de pengene fort når du benytter de prosentene du får når du handler ett sted. Jeg skjønner dette men allikevel er 500 kr mye der og da. Er det andre som også synes dette er en vanskelig ting eller er D meg som overdriver

Anonymous poster hash: a7aeb...26d

Vi har også en god del dugnader i forbindelse med fotball og ski, men heldigvis ikke salg, bortsett fra kiosksalg. Ellers går det i parkeringsvakt, vakt under skirenn, snøproduksjon, etc. etc.

Annonse

Mine er heldigvis ikke med på noe som helst. :) Men vi har noen tante-/onkelbarn som er med på alt og jøjje meg. Der i gården skal det selges adventskalendere (vi har tinget på en!), doruller (der har vi kjøpt!), disse rabattheftene (det skulle vi gjerne hatt) og kaker og kjeks og guderne vet hva... Greit for oss som kan kjøpe en eller to, men de brenner jo inne med mye selv. De har fremdeles dopapir fra salget i fjorhøst...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...