Gå til innhold

Det værste med Snowdensaken

Anbefalte innlegg

Nå renner det inn. USA har drevet med masse overvåkning i Tyskland, Spania og nå også millioner av samtaler i Norge

http://www.dagbladet.no/2013/11/19/nyheter/snowden_i_norge/innenriks/edward_snowden/glenn_greenwald/30385896/

Sånn rent umiddelbart så tenker jeg 'ja, det var vel ikke så fryktelig overraskende'. Og det er kanskje det som er det værste med hele saken.

Så små, paranoide, grensesprengende og respektløse amerikansk utenrikspolitikk er.

Ikke i ett sekund tviler jeg på et det er slik de driver på, og nå bekreftes det.

Så det værste med saken for meg er ikke at jeg IKKE blir 'sjokkert'.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395584-det-v%C3%A6rste-med-snowdensaken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste med hele Snowden saken, er det stadige ekkoet fra den.

La Snowden tømme seg for det han vet, så slipper vi disse stadige små dryppene med hva USA har overvåket eller ikke.

At Snowden sånn ca 1 gang i uken skal få melde om et nytt land som ble/blir overvåket, er liksom agurknytt nå.

"Norge" rystes av en avlyttingsskandale", he, he, he!!! Avisene bruker mye rød skrift om saken. *gjesp*

Jeg kjenner ingentingen jeg :-)

Nå bor han jo i Russland, og de har avlyttet like mye som noen, og jeg tror Snowden får et spesielt liv fremover.

Anonymous poster hash: 8aba0...754

Nå renner det inn. USA har drevet med masse overvåkning i Tyskland, Spania og nå også millioner av samtaler i Norge

http://www.dagbladet.no/2013/11/19/nyheter/snowden_i_norge/innenriks/edward_snowden/glenn_greenwald/30385896/

Sånn rent umiddelbart så tenker jeg 'ja, det var vel ikke så fryktelig overraskende'. Og det er kanskje det som er det værste med hele saken.

Så små, paranoide, grensesprengende og respektløse amerikansk utenrikspolitikk er.

Det er nok ikke bare amerikanerne som driver på slik.

Captain Cheeseheart

La Snowden tømme seg for det han vet, så slipper vi disse stadige små dryppene med hva USA har overvåket eller ikke.

At Snowden sånn ca 1 gang i uken skal få melde om et nytt land som ble/blir overvåket, er liksom agurknytt nå.

Er det sånn det er, da? Trodde det var mediene som satt på godsakene nå, jeg. Og de vil jo selvsagt ikke slippe alt på én gang, da selger de jo bare ett sett aviser.  ;)

Annonse

Jeg vet ikke hvordan det er, men pressen melker i kjent stil ihvertfall.

At USA, og mange andre land overvåker og avlytter er knapt noen nyhet.

At USA har hatt utstyr for å plukke opp samtaler, meldinger, mailer osv., som inneholder ord som "president", "attentat", "krig", "våpen" og så videre....- har vært kjent i åresvis.

Melke, melke, melke, melke...

Agurknyheter på linje med en viss person som er ny-gravid.

Captain Cheeseheart

Melke, melke, melke, melke...

Agurknyheter på linje med en viss person som er ny-gravid.

Hva er det du ønsker å høre om i media, da? En frontkollisjon i Asker, en person død og to hardt skadet? Forsinkelser med Dovrebanen? Psykotisk øksedrap i Hammerfest? Obamas problemer med helsereformen?

Hva er det du ønsker å høre om i media, da? En frontkollisjon i Asker, en person død og to hardt skadet? Forsinkelser med Dovrebanen? Psykotisk øksedrap i Hammerfest? Obamas problemer med helsereformen?

Hm, det var da litt voldsomt.

Jeg_må_ikke høre negativt ladede "nyheter" hele tiden.

Men siden du spør, så kommer her noen punkter over hva jeg ønsker å lese i media :

Kreftgåten er løst, og likeså er det kommet effektiv medisin mot Alzheimer og mot psykiske lidelser.

Arbeidsledigheten går ned. Likeså med alle ran i Norge.

Økonomien er i bedring i hele verden, og alle barn får nok mat og utdannelse :-)

Så det værste med saken for meg er ikke at jeg IKKE blir 'sjokkert'.

Vi vet ikke hvordan politiske myndigheter bruker slik informasjon til egen forfordel. Bare tenk på Watergate og vårt Ap som bedrev avlytting i sin tid, bekreftet av Ronald Bye. Når noen har en slik innstilling til ulovlig avlytting, trenger det ikke være begrenset til det omfanget og formålet som blir påstått.

Slik korrupt innstilling kan like gjerne bety at industrihemmeligheter kommer til konkurrenter, at privat info går til dem som aldri skulle hatt det, at toppkriminelle kan kan holde seg tilstrekkelig oppdatert til å unngå straffeforfølgelse. Ulovlig avlytting er også brudd på privatlivets fred som er en grunnleggende menneskerettighet.

Hvordan er det de har fått tilgang til disse telefonsamtalene?

Det har jeg også lurt på. Noen lyver grundig her. La oss håpe de blir avslørt.

Nå kan det vel se ut som om Dagbladet har tråkket litt grundig i salaten i denne saken:

http://www.nrk.no/norge/dagbladet-innrommer-misforstaelse-1.11366562

Se lenger ned i artikkelen som du linket til:

– Ikke usannsynlig at USA overvåker norske borgere

USA trenger ikke en gang å få ulevert informasjon fra Teleselskapene. Har du gått forbi USAs ambassade og sett skogen av antenner på taket? Rart om ikke noen av disse brukes til å fange opp mobiltelefontrafikk i Oslo. Regn med at alle utenlandske ambassader bedriver sånn avlytting.

Å bedrive avlytting er utrolig enkelt, og trenger ikke etterlate spor i det hele tatt. Ingen merker om man fester to krokodilleklemmer i et koblingsstativ en stund. Men da må du altså inn på en telefonsentral. Selve sentralene er egentlig spesialiserte datamaskiner. Så finnes det eget utstyr for å plukke ut enkelkanaler for trafikk mellom telefonsentralene og lytte på trafikken. Har sett demonstrasjon av sånt utstyr, bare for noen sekunder, ulovlig ja. Mye av telefontrafikken på lange avstander går på radiolinjer. Og de signalene kan også plukkes opp.

Det er vel ikke for ingenting at kineserne har vert så interessert i å selge nettverksutstyr. Da er det bare å plassere en softwaredel i routeren som bare de kjenner til og kan åpne for å få tilgang til trafikkinformasjon. Kjekt for industrispionasje.

Kort sagt, avisene avslører kun en bitte liten del av toppen på et isfjell.

Anonymous poster hash: b9396...eb9

Captain Cheeseheart

Hm, det var da litt voldsomt.

Jeg_må_ikke høre negativt ladede "nyheter" hele tiden.

Det var ikke det jeg mente. Jeg ramset opp en rekke andre agurknyheter. Det er jo f.eks. ikke spesielt viktig for meg å vite om et øksedrap på andre siden av landet.

Jeg lurer fælt på hvordan Aksel takler dette nusselige babystyret! Jeg kan nesten ikke leve hvis jeg ikke får vite det. River han seg i øyenbrynene i mangel på hodehår? Det hadde vært stas om han i morgen den dag annonserte at han venter tvillinger med Rihanna, og at terminen er en uke før eksens. Det du. Der har vi News. De kan få lov til å overvåke meg så mye de vil. Jeg tviler på at noen gidder, for jeg er virkelig kjedelig.

Annonse

Captain Cheeseheart

Jeg lurer fælt på hvordan Aksel takler dette nusselige babystyret! Jeg kan nesten ikke leve hvis jeg ikke får vite det. River han seg i øyenbrynene i mangel på hodehår? Det hadde vært stas om han i morgen den dag annonserte at han venter tvillinger med Rihanna, og at terminen er en uke før eksens. Det du. Der har vi News. De kan få lov til å overvåke meg så mye de vil. Jeg tviler på at noen gidder, for jeg er virkelig kjedelig.

Men du vet jo hu derre Tone Damli, da, vettu. Hu er jo såpass mye i media. Det kan jo ikke bety annet enn at det er noe meget spesielt ved henne. Av kvaliteter, mener jeg. Gode, som sådann. Og hun som ser så vakker ut, må jo være spesielt snill da.

(For hun er i alle fall ikke en manipulerende bitch som igler seg frem mot stadig nye høyder.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...