Gå til innhold

Samlivsbrudd og julefeiring.

Anbefalte innlegg

Det er den beste løsningen for ungene, slik de ser det. Det som er det beste løsningen for ungene, er det beste løsningen for meg. Jeg ser på dette som en bitteliten ting som dreier seg om svært kort tid for meg Hvis dette ville gitt meg plager på noen måte, ville jeg ikke gjort det.

I fjor var det nok litt annerledes. Da sa jeg i fra om at x-en kunne dra hjem en stund etter pakkeåpningen. Han hadde ikke gjort noe galt den kvelden, men jeg orket ikke ha han der lenger enn nødvendig da. Da var vi også hjemme hos meg og satt oppå hverandre her, så det ble litt annerledes. I huset hans har jeg muligheter for å stikke meg litt unna.

Jeg håper det ordner seg Nicklus, virkelig, og jeg respekterer valget ditt. Ut fra det du har fortalt her inne er jeg ikke like sikker på at valget er lurt, men som jeg sa tidigere har dét i grunnen ingen betydning... ;) Forøvrig håper jeg også exen oppfører seg som folk (og ikke plutselig endrer på planen)! :)

Endret av Kayia

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

20

• Kayia

8

• morsan

3

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Nicklusheletida

Kayia : X-en kommer til å prøve seg på noen små spydigheter som jeg vet jeg må ignorere og som eldstedatter kommer til å sette en effektiv stopper for  :) Han tør nok ikke å gå for langt denne dagen :) Jeg har jo lang erfaring med hvordan dette skal håndteres. Alt for slitsomt å leve med i lengden, men til å holde ut for en dag :) Ellers takk :)

He he, jeg tror nok det er lettere å lage nye tradisjoner når bruddet skjedde mens barna var små. Skal ikke påstå jeg gleder meg til julaften, men jeg hadde ikke gledet meg til julaften om jeg visste at ungene savnet faren sin den kvelden heller. Det hadde også blitt feil, så jeg skal nok komme meg gjennom det.

Hm.. Jeg har tvert imot tenkt at det er lettere å feire jul med eks når man har små barn som tar såpass mye oppmerksomhet med gaver og leker osv?

Og uansett alder tenker jeg at det er lettere å feire med eks når man har flere barn enn ett - blir flere som bidrar til å "dra i gang" samtale osv slik at det blir mindre press på foreldrene og lettere å unngå betente temaer/stikk?

Hos oss blir det slik: Dette er "min" jul, eksen neste år (og etter det er sønnen myndig).

Lenge før separasjonen hadde vi på min side snakket om å samle alle til stor julefeiring hos mormor. Dette ble satt på vent pga avklaringer på min side.

Jeg ville imidlertid ikke sjefe over sønnen min, så jeg lot han velge: Enten jul hjemme hos meg med far invitert, og da at jeg feirer med han og far neste år hjemme hos far, eller jul hos mormor uten far og da jul uten meg neste år.

Han valgte glatt mormor, og jeg er såå lettet over det!

En julaften med bare han og faren og meg føltes litt lite også da vi var sammen. Det skjedde er par ganger, men bedre å feire med flere. Og nå ville det vært kjipt å ikke ha andre som drar i gang "ufarlige"/avslappende samtaler.

Men "flere" nå ville typisk ha betydd mine eks-svigerforeldre ... Ikkeno bedre...

Annonse

Et sted skrev du: "Jeg tror det er viktig at jeg viser at jeg vil prioritere barna og ikke at jeg vil krige."

Og det er jeg HELT enig i. Men jeg hadde ikke ett sekund stolt på min eks i så henseende - at ikke han ville komme med stikk eller kommentarer om sitt nye liv som jeg ikke ønsker detaljer om.

Jeg ville ha sittet på nåler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...