Gå til innhold

Min hemmelighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått bort fra islam. Føler meg utrygg. Men jeg kan ikke være i en religion som støtter dødsstraff. Spesielt ikke mot homofile. Jeg er bifil selv. Jeg tror ikke på Gud lenger. Jeg tror ikke på noe etterliv. Jeg klarer meg best uten religion.

Anonymous poster hash: ed2db...232
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

14

• AnonymBruker

11

• slabbedask

9

• stjernestøv

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

5% av verdens befolkning er homofile. En religion som sier at 5% av verdens befolkning skal steines, bør man rett og slett holde seg langt unna. Bra besluttning og lykke til videre !

Captain Cheeseheart
Skrevet

Syns det er bra gjort jeg. Du kan være stolt. Det finnes instanser for hjelp om det er problematisk videre.

Skrevet

Jeg er faktisk en norsk konvertitt. Men da jeg konverterte viste jeg ikke om dødsstraffen. Ingen hadde fortalt meg om det. Før etterpå. Jeg prøvde å godta det, men det går ikke. Jeg er imot dødsstraff av hele mitt hjerte. Jeg har rotet meg bort i dette selv. Dette er min feil. Jeg er redd hver gang jeg ser muslimske menn. Jeg konvertere i en sårbar periode. En periode da jeg trengte håp. Jeg var så langt nede. Jeg konverterte på feil grunnlag.

Skrevet

5% av verdens befolkning er homofile. En religion som sier at 5% av verdens befolkning skal steines, bør man rett og slett holde seg langt unna. Bra besluttning og lykke til videre !

Jeg gjorde en feil. En grundig feil.

Skrevet

Syns det er bra gjort jeg. Du kan være stolt. Det finnes instanser for hjelp om det er problematisk videre.

Jeg er mere redd. Men takk. Helt utrolig at jeg har klart å rote meg borti dette..

Skrevet

Bra du gjør det rette for deg :)

Hehe. Det har jeg heldigvis allerede gjort. Har nå kjæreste og drikker om jeg har lyst. Men frykten er der. For en ting jeg fant ut etter å ha vært i muslimske miljøer er at de fleste støtter dødsstraff. Jeg klarte virkelig ikke mer. Det går imot mine norske verdier.

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg er mere redd. Men takk. Helt utrolig at jeg har klart å rote meg borti dette..

Vel, jeg ville aldri konvertert til islam. Men det var vel grunner til at du gjorde det. Alle gjør dumme ting iblant, og det er jo ingen kriminell handling eller noe som helst "umoralsk" ting du har gjort, det er jo bare dumt for ditt eget vedkommende. Så jeg syns ikke du skal tenke så mye på at det var dumt.

Jeg vet ikke hva du er redd for. Hvis det er reaksjoner fra det muslimske miljøet, så finnes det hjelp. Enten det er reellt eller innbilt (jeg har ikke så god kjennskap til dette).

Skrevet

Hehe. Det har jeg heldigvis allerede gjort. Har nå kjæreste og drikker om jeg har lyst. Men frykten er der. For en ting jeg fant ut etter å ha vært i muslimske miljøer er at de fleste støtter dødsstraff. Jeg klarte virkelig ikke mer. Det går imot mine norske verdier.

Det forstår jeg godt. Men hvorfor er du redd? Redd for at de kan gjøre deg noe?

Skrevet

Vel, jeg ville aldri konvertert til islam. Men det var vel grunner til at du gjorde det. Alle gjør dumme ting iblant, og det er jo ingen kriminell handling eller noe som helst "umoralsk" ting du har gjort, det er jo bare dumt for ditt eget vedkommende. Så jeg syns ikke du skal tenke så mye på at det var dumt.

Jeg vet ikke hva du er redd for. Hvis det er reaksjoner fra det muslimske miljøet, så finnes det hjelp. Enten det er reellt eller innbilt (jeg har ikke så god kjennskap til dette).

Jeg er redd fordi det dødsstraff å forlate islam..

Skrevet

Det forstår jeg godt. Men hvorfor er du redd? Redd for at de kan gjøre deg noe?

Jeg er redd de som vet jeg har vært muslim gjør meg noe ja..

Skrevet (endret)

Jeg er redd fordi det dødsstraff å forlate islam..

Det vill ikke bli innfør sharia i norge før om tidligst 60 år, sånn sett trenger du ikke være bekymret. Enn så lenge er det de norske lovene som gjelder i Norge

edit: de kommer nok ikke til å drepe deg

Endret av schizoid1337
Skrevet

Er det en hemmelighet at du ikke bekjenner deg til islam? Hvorfor ønsker du at noe så grunnleggende skal være hemmelig?

Neste gang du vurderer noe lignende anbefaler jeg deg forøvrig å gjøre bittelitt research først... :P

Skrevet

Det vill ikke bli innfør sharia i norge før om tidligst 60 år, sånn sett trenger du ikke være bekymret. Enn så lenge er det de norske lovene som gjelder i Norge

edit: de kommer nok ikke til å drepe deg

Det er sant. Vet noen mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det. Men er bare skremt over hvor mange som støtter det. Islam er en fin og vakker religion. Men dødsstraff delen liker jeg ikke.

Skrevet

Er det en hemmelighet at du ikke bekjenner deg til islam? Hvorfor ønsker du at noe så grunnleggende skal være hemmelig?

Neste gang du vurderer noe lignende anbefaler jeg deg forøvrig å gjøre bittelitt research først... :P

Fordi det er ikke akseptabelt ifølge muslimer å forlate islam. Hehe ja. Jeg var dum. Veldig dum. Jeg har lært en stor lekse. Aldri gå inn i noe du ikke vet hva er.  

Captain Cheeseheart
Skrevet

Jeg ser for meg at du er i et muslimsk miljø. Enkelte av disse miljøene kan selvsagt være slik at de ikke ser blidt på dette, og da må du ta forholdsregler! Stort sett er det ikke problematisk her i Norge, tror jeg, men overalt? Nei. Skaff deg hjelp hvis du er i en av de "kritiske" miljøene.

Skrevet

Jeg er redd de som vet jeg har vært muslim gjør meg noe ja..

Kan ikke være greit. Men tror du de tør å gjøre noe med saken her i Norge?

Skrevet

Jeg ser for meg at du er i et muslimsk miljø. Enkelte av disse miljøene kan selvsagt være slik at de ikke ser blidt på dette, og da må du ta forholdsregler! Stort sett er det ikke problematisk her i Norge, tror jeg, men overalt? Nei. Skaff deg hjelp hvis du er i en av de "kritiske" miljøene.

Jeg var i et muslimsk miljø ja. Og nå har jeg kuttet ut kontakten. Alle de jeg pratet med støttet faktisk dødsstraff. Jeg er dessverre innmeldt i en moske. Så har nå kontakten den norske kirke og de vil hjelpe meg til å melde meg ut derfra.

Skrevet (endret)

Jeg har gått bort fra islam. Føler meg utrygg. Men jeg kan ikke være i en religion som støtter dødsstraff. Spesielt ikke mot homofile. Jeg er bifil selv. Jeg tror ikke på Gud lenger. Jeg tror ikke på noe etterliv. Jeg klarer meg best uten religion.

Et klokt valg. Merkelig at du tidligere ikke visste at det var dødsstraff for homofili. Noe det for øvrig også er for frafall. Og blasfemi. Og utroskap.

Det som er skremmende at et stort flertall av muslimer som lever i Norge støtter dette:

Antirasistisk senter reagerer nå på innholdet som kommer fram i en tale Islam Nets leder Fahad Qureshi holdt under organisasjonens Skandinaviske fredskonferanse i år.

«Hvor mange av dere er enige i at straffen som er beskrevet i Koranen og sunna - hvorvidt det er død, hvorvidt det er steining for utroskap, uansett hva det er, så lenge det er fra Allah og hans profet - er den best mulige straffen for menneskeheten - og at det er den vi burde praktisere i verden? Hvor mange er enige i det?» 

Svært mange av de omkring 1500 tilhørerne rekker opp hånda.

http://www.dagbladet.no/2013/10/17/nyheter/innenriks/islam_net/antirasistisk_senter/29788371/

Islam er en primitiv religion man bør motarbeide med alle midler.

Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...