Gå til innhold

Min hemmelighet..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

14

• AnonymBruker

11

• slabbedask

9

• stjernestøv

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Stemmer nok helt sikkert. Men jeg er usikker på hvor du vil med dette. Det er også mer "bråk" med menn enn med kvinner. Det er mer "bråk" med folk som sliter psykisk, også, faktisk. I alle fall om du ser på rusmisbruk.

Det virker som om du virkelig har problemer med å ta standpunkt i noe som helst. Alt skal overanalyseres frem og tilbake, oppad og i mente.

Captain Cheeseheart

Det er de neppe.

Det er det menneskerettighetsorganisasjoner har kommet frem til. Jeg snakker ikke om dommene i seg selv, men overrepresentasjonen av sorte. Som ikke kan forklares med at sorte er mer kriminelle, for de har sett på straffeutmålingene.

Det virker som om du virkelig har problemer med å ta standpunkt i noe som helst. Alt skal overanalyseres frem og tilbake, oppad og i mente.

Takk!  :)

Jeg er ikke så interessert i å ha personlige meninger. Liker bedre å diskutere for forståelsen sin skyld, ja.

Du skal ikke langt tilbake i kristen tradisjon før dette var til stede. 

Det begynner å bli en stund siden. Heldigvis er samfunnet nå sekularisert, og religion blitt enn privatsak. Som det også skal være.

Samt, hvis du ser på dødsstraff-statistikk der borte, så vil du finne at det er en høyere andel "sorte" som dømmes til døden enn andelen sorte i fengsel generelt sett.

Det kan ha noe å gjøre alvorligheten på forbrytelsene, og ikke minst økonomi (dårlige advokater, osv.).

Captain Cheeseheart

Det begynner å bli en stund siden. Heldigvis er samfunnet nå sekularisert, og religion blitt enn privatsak. Som det også skal være.

Vet det. Men det er jo ikke noe argument for å hevde at det aldri vil skje med islam - bare fordi de ligger "akterut"...

Det kan ha noe å gjøre alvorligheten på forbrytelsene, og ikke minst økonomi (dårlige advokater, osv.).

De har tatt hensyn til alvorligheten på forbrytelsen i disse rapportene. Sorte får strengere straffeutmålinger for samme forbrytelse. Det har selvsagt med tilgang på god advokat f.eks. å gjøre, ja, men det betyr jo likevel at sorte "diskrimineres" i den kulturen, f.eks. fordi de har dårligere økonomi. Straffeutmålinger bør være uavhengig i et skikkelig samfunn, noe det ikke er i USA, en forholdsvis kristen kultur - hvilket er poenget mitt. Er selvsagt ikke like ille som steining av homofile, jeg håper ikke jeg har sagt noe slikt - jeg snakker bare om at forholdene kan være langt verre enn i Norge, selv om begge kulturer tilhører "kristendommen".

Jojo, det er fint å ha en hobby.

Ja, absolutt. Syns det er en bedre hobby enn hobbyen med å ha personlige meninger om ting som man rett og slett ikke kan vite noe om, tho. Bedre å forholde seg til fakta enn synsing. Ev. hvis man har sine spenstige teorier, det er morsomt, men da stemple det som det det er, spenstige teorier, ikke si at det er sannheten...

Vil bare legge til at jeg også er ganske kritisk mot islam! Det er ikke det dette handler om. Vi snakker vel om islams muligheter for modernisering/reformasjon. Dette er et spørsmål mange akademikere er opptatt av, men man har jo ikke kommet til noe svar man kan stemple og klassifisere som vedtatt sannhet.

Det mest åpenbare å være skeptisk mot, ved islam, er jo straff (på ulikt vis) av ting som egentlig for meg (og nordmenn flest) ikke regnes som kriminelle ting. Men en annen ting er dette med kvinnediskriminering! Jeg syns det er ganske fryktelig å holde disse kvinnene i disse teltete hele året! Ja, det er noen her jeg bor og, selv om ingen er såpass kuet at de har det gitteret, men telt er det, og det er sorte telt, selv om det er juli! Det verste er egentlig at mange av disse kvinnene mener at det er det de vil, for det er best, og det er mye bedre enn de "horete" vestlige kvinnene. Jeg syns det er sykt.

Men dette er noe jeg ser på som ganske selvsagt, og vi diskuterte jo modernisering...  ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...