Gå til innhold

Tips til julekaker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

19

• Captain Cheeseheart

11

• XbellaX

9

• Lillemus

7

Jeg elsker Serinakaker og Berlinerkranser, og de er jo superenkle å lage - til og med samme grunndeig om jeg ikke husker feil?

Her tror jeg du husker feil. :) Berlinerkranser inneholder jo både kokte og rå eggeplommer, serinakaker er adskillig lettere å lage. Mmm...! Jeg er en sjelden sjel - jeg elsker disse tørre småkakene! Noen av dem da, ikke alle. Sjakkrutene får man ha i fred for meg.

Gleder meg til juuuul! :)

Serinakaker og berlinerkranser er samme deigen ja, den jeg omtaler som 4 slag av en deig:-) Kan også brukes til sjakkruter, syltetøykjeks og mye annet! http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/%C3%A9n-deig-fire-slag

Nei, jeg er ikke enig i det. :) Berlinerkranser inneholder jo både kokte og rå eggeplommer, det gjør ikke serinakaker.

Annonse

Krydderkake vil jeg bake :-). Kransekake? Da er du flink, det virker veldig innviklet .

Kransekake er ikke så innviklet, men det er mye jobb! Dersom man dropper å skålde mandlene så blir jobben litt mer overkommelig. Jeg pleier å bake 4-6 kransekaker og bruker som regel en hel dag på prosjektet.  

Kransekake er ikke så innviklet, men det er mye jobb! Dersom man dropper å skålde mandlene så blir jobben litt mer overkommelig. Jeg pleier å bake 4-6 kransekaker og bruker som regel en hel dag på prosjektet.  

Har jobben da ja. Tror ikke jeg skal begi meg ut på det :)

Hei!

Jeg starter med å lage klassisk engelsk fruktkake med conjakk. Det er min manns favoritt og juletradisjon og den julekaken jeg liker best. Det tar mye tid, da det er klissete å kutte dadler og fisken og svisker m.m.

Og ingen maskin kan gjøre den jobben, også skal den stå med konjakk den oppmuntrende frukten et par dager.

Kaken blir bare bedre og bedre jo lenger den ligger kjørlig og kjærlig :-)

Annonse

Captain Cheeseheart

Er ikke spesielt glad i sånne vanlige julekaker jeg. Det er så tørt. Det er ofte (hovedsakelig) bare sukker og smør... i alle fall disse serinakakene.

Smaker ikke stort ass.

Men jeg er veldig, veldig glad i engelsk fruktkake (med konjakk), så slenger meg med på Madelenemie's juleparty jeg.

Jeg kan ikke spise opp slike mendger av kaker som vi hadde da jeg var barn heller.

Er ikke spesielt glad i sånne vanlige julekaker jeg. Det er så tørt. Det er ofte (hovedsakelig) bare sukker og smør... i alle fall disse serinakakene.

Smaker ikke stort ass.

Men jeg er veldig, veldig glad i engelsk fruktkake (med konjakk), så slenger meg med på Madelenemie's juleparty jeg.

Jeg kan ikke spise opp slike mendger av kaker som vi hadde da jeg var barn heller.

Da kan vi godt dra i samme juleselskap - du kan få fruktkaka så tar jeg de tørre småkakene! Jeg elsker tørre småkaker som serinakaker, berlinerkranser og sånt! :)

Captain Cheeseheart

Da kan vi godt dra i samme juleselskap - du kan få fruktkaka så tar jeg de tørre småkakene! Jeg elsker tørre småkaker som serinakaker, berlinerkranser og sånt! :)

For å være ærlig kan jeg spise nesten hva som helst. Men jeg er overvektig, så da velger jeg litt av det ekstra gode i stedet. Men kresen er jeg i alle fall ikke.  :)

Smaker ikke stort ass.

Hei!

:-)

Enig, jeg liker chips veldig mmm :-) Før min mann stod opp hadde jeg spist resten av chipspakken til frokost :-) med min espresso (jeg trykket restene av chipspapiret langt ned og under mye annet rask, orket ikke høre kommentarer om usunt, akrylamid og huff...

Og av sukker og smør i evinnelige kombinasjoner av julekaker fins det et lysglimt, engelsk fruktkake med konjakk :-) Lukter bedre og bedre og blir mer og mer interessant og det er noe selv for meg som ikke liker sukker og smør i mangfoldige kombinasjoner. 

:-)

Captain Cheeseheart

Enig, jeg liker chips veldig mmm :-) Før min mann stod opp hadde jeg spist resten av chipspakken til frokost :-) med min espresso (jeg trykket restene av chipspapiret langt ned og under mye annet rask, orket ikke høre kommentarer om usunt, akrylamid og huff...

Hehe, heller Maarud Ost & Løk enn serinakaker any day!  ;) Selv i jula.  :ph34r:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...