omneot Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 jeg og min samboer er i ferd med å gå hver til vårt , og da kommer det jo opp en del diskusjoner rundt hvem som har krav på / rett til hva vi har 2 barn sammen felles gjeld og har sammen bygget hus ( ca 4 år gammelt ) huset er bygget på tomt som er min fra tidligere og tinglyst på meg . på tomten var det tidligere ett annet hus som var mitt , så veirett , vann/kloakk og alt slikt lå klart gjlden er forelt slik : felles 2 350 000 jeg har i tillegg ca 1mill i lån av famile som og gikk til husbygging av innventar har jeg kjøpt inn alt av møbler , hvitevarer , tv , lamper ++ , og dette er betalt av meg fra min konto lån og alle regninger som strøm , forsikring telefon , kommunale avgifter , forsikrin ++ er betalt av meg og fra min konto i over 95% av tilfeller og verdi ( dette kan dokumenteres via kontoutskrifter) samboer har betalt det meste av mat , men her har jeg og bidratt da jeg har høyere inntekt har hatt 2 biler som begge er i mitt navn og jeg har hatt alle utgifter på disse minus besin på en bil som samboer har disponert jeg mener jo at jeg i dette tilfelel har klart størst rette i forhold til veri og fordeling av dette ettersom vi ikke har kontrakt skrevet , så er det vel slik at man beholder det man har tilført , og da har jo jeg stått for det meste at alle utgifter noen som vet hva som gjelder i vårt tilfelle ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annve Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Jeg har ikke så veldig god greie på det. Men det første dere må gjøre er iallfall å få taksert huset. Dere har veldig mye gjeld på det, godt over 3 millioner til sammen, så det blir taksten minus gjelden som ligger til grunn for eventuell deling. Minus tomten som allerede er din.Kan du bevise at du har betalt mer inn i felleskassen, kvitteringer, bankutskrifter osv vil nok det tale til din fordel.Jeg tror at bilene er dine i og med at de står på deg og dere ikke er gift.Råder dere sterkt til å ta advokat, da blir ting mye mer ryddig og man unngår forhåpentligvis de store konfliktene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
omneot Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 jeg har avtale med advokat ja dels for å få vite hvor jeg står , og om jeg står så sterkt som jeg mener ut i fra det jeg finner på nett men og fordi jeg er opptatt at det skal gå rett for seg. at vi begge skal kunne få det vi måtte ha rettighet til etter lov og regler. uansett en kjip situasjon som man gjerne helst skulel vært foruten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 jeg har avtale med advokat ja dels for å få vite hvor jeg står , og om jeg står så sterkt som jeg mener ut i fra det jeg finner på nett men og fordi jeg er opptatt at det skal gå rett for seg. at vi begge skal kunne få det vi måtte ha rettighet til etter lov og regler. uansett en kjip situasjon som man gjerne helst skulel vært foruten Bare ha som hovedfokus her at ungene ikke skal lide på noen som helst måte for at dere voksne ikke får det til å fungere. Ikke noen gang synk så dypt at du gjennom ungene tenker på å straffe eksen din. Aldri. Vær heller raus (gi heller eksen litt mer enn h*n egentlig skal ha enn å sette vedkommende i en veldig kjip situasjon som går ut over ungene), det tjener ungene mye mer og det er de som er viktigst her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annve Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 jeg har avtale med advokat jadels for å få vite hvor jeg står , og om jeg står så sterkt som jeg mener ut i fra det jeg finner på nettmen og fordi jeg er opptatt at det skal gå rett for seg.at vi begge skal kunne få det vi måtte ha rettighet til etter lov og regler.uansett en kjip situasjon som man gjerne helst skulel vært forutenJeg synes det er bra at du ønsker en rettferdig fordeling. Samboeren din har i utgangspunktet gått i den samme fellen som mange kvinner i følge samlivs eksperter. Du har stått for de fleste utgiftene og kan bevise det ved hjelp av kvitteringer og bankutskrifter.Han har stått for det meste av maten, noe som er vanskelig å bevise og stiller derfor svakere, selv om han da kan ha bidratt med nesten like mye i penger. ( For noen har de faktisk bidratt like mye og mer, selv om det kanskje ikke er tilfelle her)Du vil nok kunne få mer ut av det enn han, men det er jo ikke rettferdig. Det viktige er er kanskje å holde tomten utenfor en takst, i og med at den bare er din. Men som sagt en advokat vil råde deg/dere til de riktig fremgangsmåte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitina Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Enig med Lillemus. Men hvis du ikke er enig: Knus din samboer. Sikkert vel fortjent. Ikke sant? Din samboer har sikkert utnyttet deg på det groveste og ødelagt livet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
omneot Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 bare for å korrigere så er det jeg som er han i denen sammenhengen. jeg vil ha en rettferdig fordeling slik at man beholder det man har rett til dersom hun kommer forferdelig dårlig ut , så er det på ingen måte umulig at jeg vil forsøke å hjelpe så samt jeg selv evner det . er og enigi at ungen er det som er viktig her , og det hjelper lite om de eventuelt skulel ha det bra hos meg og dårlig hos sin mor , da kommer de ut som taperene og et er det ingen som øsnker det vi virkelig er enig om er vel at ungen skal ikke bli den lidende part i dette man uansett , så skal jeg i utganspunktet ha det som rettmessig tilfaller meg , og jeg vil i oppgjøret ikke gi noe ekstra , så får man i etterkant se om man har mulighet til å bidra for å gjøre det enklere på andre siden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annve Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 bare for å korrigere så er det jeg som er han i denen sammenhengen.jeg vil ha en rettferdig fordeling slik at man beholder det man har rett tildersom hun kommer forferdelig dårlig ut , så er det på ingen måte umulig at jeg vil forsøke å hjelpe så samt jeg selv evner det .er og enigi at ungen er det som er viktig her , og det hjelper lite om de eventuelt skulel ha det bra hos meg og dårlig hos sin mor , da kommer de ut som taperene og et er det ingen som øsnkerdet vi virkelig er enig om er vel at ungen skal ikke bli den lidende part i detteman uansett , så skal jeg i utganspunktet ha det som rettmessig tilfaller meg , og jeg vil i oppgjøret ikke gi noe ekstra , så får man i etterkant se om man har mulighet til å bidra for å gjøre det enklere på andre sidenDet er bra du tenker på ungene dine. Du skal selvfølgelig ha det som er rettmessig ditt. Mitt poeng er at jeg ikke synes det er en rettferdig fordeling at du skal få godskrevet pengene du har lagt ned i utgifter, mens hun ikke skal få godskrevet en krone av pengene hun har lagt ned på mat. Hadde dere delt mat utgifter, og regninger hadde hun kommet mye bedre ut av det, og hadde allikevel ikke lagt ut mer i kroner og øre. Det er nok lett å tenke i den situasjonen du er i nå at du vil hjelpe til i ettertid og på den måten kompensere. Jeg tror dette lettere faller bort etter kortere eller lengre tid. Nye partnere uoverensstemmelser osv vil spille inn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitina Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Fra mitt eget samlivsbrudd. Penger brukt er penger borte om ingen bryr seg om. Det som står i ditt navn er dit. Bilene er dine. Om huset står i begges navn. Takst og dele aktiva på to. Så får man bare bli enig på innbo og løsøre. Husk at penger er penger og ting er ting. Alt kan kjøpes på nytt. Fotografier kan det bestilles kopi av om den andre låner bort negativene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/395674-verdifordeling-ved-samlivsbrudd-uten-kontrakt/#findComment-3511348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.