Gå til innhold

EU, Eøs og Norge.

Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp sett Dagsrevyen i kveld.

Dette gangen vil EU tvinge Norge til å senke bankene sin garanti ned til EU nivå, for sine kunder, på 800 000,- kr.

Hva er meningen rundt dette? At bankene skal lettere få gamble med kundene sine penger, for å være "like mye" ansvarlig som idag?

Når det gjelder oste-toll, julestjerne-toll, bilavgifter på nye biler, ja da har vi protestert så de sier vi har fått en ripe i lakken der nede i EU land.

Jeg forstår lite rundt hva vi skal tvinges til, eller hva vi får lov til...

Anonymous poster hash: 7f5cc...586

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395694-eu-e%C3%B8s-og-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mening: Synes det er tull at EU skal ha øvre grense på innskudssikkerhet. Det er som å fastsette øvre grense på innskuddsrente.

Større sikkerhet til kundene mener EU er konkurransevridning. De mener at at alle bankene i EU/EØS-området skal ha samme nivå på sikkerhet. Det er offisiell begrunnelse.

Høyere sikkerhet på innskudd har ført til at mange utenlandske kapitalister har flyttet pengene sine til norske banker. Bare tenk på bankkrisen på Kypros. Da mistet mange pengene sine. Nå blir norske kroner ansett for å være en av de beste valutaene på kloden.

Spørs om det ikke er kapitalflukt EU egentlig vil demme opp for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395694-eu-e%C3%B8s-og-norge/#findComment-3511548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...