Gå til innhold

Forhåpentligvis siste innlegg i denne sagaen.

Anbefalte innlegg

Det er veldig enkelt å si slikt, men jeg er ikke så sikker på om du hadde ment det om du var i samme situasjon. Husk at du selv heller ikke flytter til kjæresten din pga av ungene, skolen og far til ungene. Det er også grunnen til at jeg bor der jeg bor. Omveltingen er stor nok for datteren om jeg ikke også skulle ta henne vekk i fra faren, skolen og vennene.

Jeg skulle lånt penger mange andre steder enn hos eksen for å si det sånn! 

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

35

• Lillemus

13

• morsan

12

• Togli

11

Mest aktive i denne tråden

Nicklusheletida

Jeg skulle lånt penger mange andre steder enn hos eksen for å si det sånn! 

Jaha ? Er det så enkelt for deg ? Har du så mange generøse mennesker i rundt deg som bare kan låne deg en million sånn uten videre? Jeg er ikke av typen som går rundt på tiggerferd og spørre andre mennesker om å låne penger. Jeg har lånt i banken og jeg hadde en sum på noen hundretusen selv og det var selvsagt mest naturlig at det var far til barnet som gikk inn med resten siden det var av hans interesse at barnet bor hvor det bor.

Jaha ? Er det så enkelt for deg ? Har du så mange generøse mennesker i rundt deg som bare kan låne deg en million sånn uten videre? Jeg er ikke av typen som går rundt på tiggerferd og spørre andre mennesker om å låne penger. Jeg har lånt i banken og jeg hadde en sum på noen hundretusen selv og det var selvsagt mest naturlig at det var far til barnet som gikk inn med resten siden det var av hans interesse at barnet bor hvor det bor.

Ut fra alt du har skrevet om eksen din så har jeg liten tro på at det var hans hovedinteresse... Jeg er overbevist om at hans hovedinteresse er å ha et kraftig tak på deg fremdeles. 

Nicklusheletida

Ut fra alt du har skrevet om eksen din så har jeg liten tro på at det var hans hovedinteresse... Jeg er overbevist om at hans hovedinteresse er å ha et kraftig tak på deg fremdeles. 

Man kan si mye fælt om han, men hans hovedintresse er at datteren skal få bo i sitt vante nærmiljø.

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Har du så mange som kan låne deg en million ?

Annonse

Jeg synes det er bra at du tillegger eksen gode intensjoner og ikke bare ser alt det negative ved ham. Slik du har beskrevet ham, så ser jeg for meg at han er ekstremt dårlig på å gi avkall på egne behov, -  og at det er det som har skåret seg så langt i forhold til minstejenta. Jeg tror også at han ønsker at jenta skal ha det ok og at det har vært motivasjonen hans for å kjøpe leilighet sammen med deg.

For jentas del så tror jeg det er en stor fordel om du orker å være fleksibel, slik at ikke hans egosentrisme kommer altfor tydelig til syne. Det kan diskuteres om det er bra for deg - men siden du har vært vant til å sette barnas behov i sentrum, så blir dette bare en videreføring av hvordan det har vært å forholde seg til en selvsentrert eks.

Siden du allikevel ikke ser for deg å flytte til hjembygda di med det første, så tenker jeg at eneste mulighet for jenta til å være i sitt gamle vennemiljø er gjennom å eie leiligheten sammen med eks.

Man kan si mye fælt om han, men hans hovedintresse er at datteren skal få bo i sitt vante nærmiljø.

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Har du så mange som kan låne deg en million ?

Da hadde jeg kjøpt noe billigere selv om det hadde medført reisevei for noen av oss. Det hadde vært mitt valg, du har gjort ditt. :)

Jeg også. Jeg ville heller leid en liten mørk sokkelleilighet enn å la eksen få et sånt grep om meg.

Det blir jo en avveining mellom datterens og morens behov. De kan selvfølgelig flytte til et kott i en helt annen del av byen, men da mister datteren alt hun er vant til å ha rundt seg. Som den voksne ønsker man da kanskje å ta ulempene selv, selv om de er store i dette tilfellet.

I datterens nærmiljø er det vanvittig dyrt å bo - og svært begrenset tilgang på bittesmå, rimelige boliger.

Når det er sagt, så hadde jeg aldri rådet noen til å undertegne slike avtaler som er medvirkende til trådstarters situasjon, verken de(n) som ble inngått mens de var gift eller den som han presset fram i forbindelse med oppgjøret. Men gjort er gjort og spist er spist, og så må man forsøke å komme seg i riktig retning derfra.

Nicklusheletida

Da hadde jeg kjøpt noe billigere selv om det hadde medført reisevei for noen av oss. Det hadde vært mitt valg, du har gjort ditt.

Litt enkle svar du kommer med her, synes jeg :lol:  Man kan ikke kjøpe noe billigere i dette strøket. Det finnes ikke :) Jeg kan kjøpe noe billigere på andre kanten av byen, men da må jenta reise over hele byen, bytte buss midt i sentrum hver morgen for å komme seg til skolen. Det samme når hun skal hjem igjen.   Hvorfor i all verden skal jeg utsette henne for det ?

Nicklusheletida

Jeg synes det er bra at du tillegger eksen gode intensjoner og ikke bare ser alt det negative ved ham. Slik du har beskrevet ham, så ser jeg for meg at han er ekstremt dårlig på å gi avkall på egne behov, -  og at det er det som har skåret seg så langt i forhold til minstejenta. Jeg tror også at han ønsker at jenta skal ha det ok og at det har vært motivasjonen hans for å kjøpe leilighet sammen med deg.

For jentas del så tror jeg det er en stor fordel om du orker å være fleksibel, slik at ikke hans egosentrisme kommer altfor tydelig til syne. Det kan diskuteres om det er bra for deg - men siden du har vært vant til å sette barnas behov i sentrum, så blir dette bare en videreføring av hvordan det har vært å forholde seg til en selvsentrert eks.

Siden du allikevel ikke ser for deg å flytte til hjembygda di med det første, så tenker jeg at eneste mulighet for jenta til å være i sitt gamle vennemiljø er gjennom å eie leiligheten sammen med eks.

Takk ! Var veldig utenfor da jeg sa jeg skulle flytte til hjembygda. Det hadde vært en drøm, men er fullstendig urealistisk. Når de eldste har ferie vil de selvsagt til Oslo, da dette er hjemme for dem. Jeg kan ikke forvente at de vil reise langt opp i Gokkedal på ferie, når det er her de har sine venner. Dessuten vil jo ikke den yngste heller flytte selvsagt.

Annonse

Litt enkle svar du kommer med her, synes jeg :lol:  Man kan ikke kjøpe noe billigere i dette strøket. Det finnes ikke :) Jeg kan kjøpe noe billigere på andre kanten av byen, men da må jenta reise over hele byen, bytte buss midt i sentrum hver morgen for å komme seg til skolen. Det samme når hun skal hjem igjen.   Hvorfor i all verden skal jeg utsette henne for det ?

Kunne du leid noe for den prisen du hadde hatt råd til da? Jeg hadde jaggu gjort alt for å unngå den klemme du sitter i. Leiemarkedet er egentlig helt uaktuelt for meg, men heller det enn at eksen skulle eie deler av min leilighet.

Nicklusheletida

Jeg også. Jeg ville heller leid en liten mørk sokkelleilighet enn å la eksen få et sånt grep om meg.

LOL. I dette strøket må man ut med mer penger for å leie i en mørk sokkelleilighet enn det jeg betaler på lån nå. Dette vet jeg iom at vi i alle år har leid ut en mørk sokkelleilighet selv. Ta en titt på finn.no og sjekk leiepriser. Det er å kaste penger rett ut av vinduet. Blir aldri aktuelt å leie.

Nicklusheletida

Kunne du leid noe for den prisen du hadde hatt råd til da? Jeg hadde jaggu gjort alt for å unngå den klemme du sitter i. Leiemarkedet er egentlig helt uaktuelt for meg, men heller det enn at eksen skulle eie deler av min leilighet.

Nei ! Å leie er dyrere enn å eie. Så dum er jeg ikke :)

Det blir jo en avveining mellom datterens og morens behov. De kan selvfølgelig flytte til et kott i en helt annen del av byen, men da mister datteren alt hun er vant til å ha rundt seg. Som den voksne ønsker man da kanskje å ta ulempene selv, selv om de er store i dette tilfellet.

I datterens nærmiljø er det vanvittig dyrt å bo - og svært begrenset tilgang på bittesmå, rimelige boliger.

Når det er sagt, så hadde jeg aldri rådet noen til å undertegne slike avtaler som er medvirkende til trådstarters situasjon, verken de(n) som ble inngått mens de var gift eller den som han presset fram i forbindelse med oppgjøret. Men gjort er gjort og spist er spist, og så må man forsøke å komme seg i riktig retning derfra.

Ja, jeg ser selvsagt fordelen med å få til en løsning som gjør at barnet kan bli i nærmiljøet sitt. Men, jeg tror at det å gå med på en slik avtale, som medfører at moren er så prisgitt en nykkfull far, også kan bli en stor påkjenning for barnet. Jeg tror det å kanskje vokse opp med en bitter og ufri mor som har "ofret seg" kan være en minst like stor belastning som å måtte flytte. Jeg sier ikke at NIckløs er der, absolutt ikke, men hvis eksen er vanskelig nok kan man sikkert havne i en slik gjørme.

Jeg hadde garantert gjort som deg - satt datter foran mine egne behov for å føle meg fri fra en eks.

Nå bor ikke jeg et slikt sted at nøyaktig dette ville skjedd meg om jeg skilte meg,- men jeg skjønner hvordan du prioriterer.

Jeg tror det å kanskje vokse opp med en bitter og ufri mor som har "ofret seg" kan være en minst like stor belastning som å måtte flytte.

Jeg skjønner godt hva du mener.

Det er bare det at overgangen fra det nærmiljøet vi snakker om her, til en bydel med MYE lavere boligpriser, handler om litt mer enn "å måtte flytte". Så jeg har også forståelse for at man forsøker å klore seg fast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...