Gå til innhold

Forhåpentligvis siste innlegg i denne sagaen.

Anbefalte innlegg

LOL. I dette strøket må man ut med mer penger for å leie i en mørk sokkelleilighet enn det jeg betaler på lån nå. Dette vet jeg iom at vi i alle år har leid ut en mørk sokkelleilighet selv. Ta en titt på finn.no og sjekk leiepriser. Det er å kaste penger rett ut av vinduet. Blir aldri aktuelt å leie.

Du LOL'er fælt når jeg svarer deg. Du synes visst jeg er fryktelig dum, men jeg mener det faktisk godt. Jeg tror man skal være veldig forsiktig med å la ekser få for mye kontroll over en.

Jeg tenkte ikke nødvendigvis i nærmiljøet. Jeg ville nok heller kastet penger ut av vinduet som du kaller det, enn å være avhengig av godviljen til en mann jeg ikke var sammen med engang. Jeg har vært i den den situasjonen, og er glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Sånn er jeg, jeg trenger å være fri. Du er ikke meg, og for deg veier nok andre ting mye tyngre. Det er ditt liv og ditt valg. :)

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

35

• Lillemus

13

• morsan

12

• Togli

11

Mest aktive i denne tråden

Nicklusheletida

Du LOL'er fælt når jeg svarer deg. Du synes visst jeg er fryktelig dum, men jeg mener det faktisk godt. Jeg tror man skal være veldig forsiktig med å la ekser få for mye kontroll over en.

Jeg tenkte ikke nødvendigvis i nærmiljøet. Jeg ville nok heller kastet penger ut av vinduet som du kaller det, enn å være avhengig av godviljen til en mann jeg ikke var sammen med engang. Jeg har vært i den den situasjonen, og er glad for at jeg valgte som jeg gjorde. Sånn er jeg, jeg trenger å være fri. Du er ikke meg, og for deg veier nok andre ting mye tyngre. Det er ditt liv og ditt valg. :)

Neida, var ikke pga deg og synes ikke du er dum :-) Men jeg tror man må ha fulgt med på leiepriser i Oslo en stund for å forstå hvor dyrt det er. Jeg har fulgt med i flere år naturlig nok, siden jeg  jevnlig i flere år har vært inne på tanken om å flytte. Sånn fant jeg også ut at å leie ikke er aktuelt hvis jeg kan slippe.

Det blir jo en avveining mellom datterens og morens behov. De kan selvfølgelig flytte til et kott i en helt annen del av byen, men da mister datteren alt hun er vant til å ha rundt seg. Som den voksne ønsker man da kanskje å ta ulempene selv, selv om de er store i dette tilfellet.

I datterens nærmiljø er det vanvittig dyrt å bo - og svært begrenset tilgang på bittesmå, rimelige boliger.

Når det er sagt, så hadde jeg aldri rådet noen til å undertegne slike avtaler som er medvirkende til trådstarters situasjon, verken de(n) som ble inngått mens de var gift eller den som han presset fram i forbindelse med oppgjøret. Men gjort er gjort og spist er spist, og så må man forsøke å komme seg i riktig retning derfra.

Enig!

Når ting er som de er, så har jeg vanskelig for å se andre løsninger som ivaretar jentas behov bedre. Hadde hun vært en del år yngre, så kunne nicklus kanskje med god samvittighet valgt å flytte til en helt annen del av byen, men med en såpass stor jente så skjønner jeg ønsket om å bli boende i nærmiljøet.

Nicklusheletida

Jeg hadde garantert gjort som deg - satt datter foran mine egne behov for å føle meg fri fra en eks.

Nå bor ikke jeg et slikt sted at nøyaktig dette ville skjedd meg om jeg skilte meg,- men jeg skjønner hvordan du prioriterer.

Takk !  :)  Jeg skal ut av dette så fort som mulig, men ser ikke at det kan skje med det første. :)

Takk !  :)  Jeg skal ut av dette så fort som mulig, men ser ikke at det kan skje med det første. :)

Det er jo heldigvis ikke så veldig mange år til du kan velge friere og primært ta hensyn til dine egne behov når det gjelder valg av bosted.

Annonse

Nicklusheletida

Ja, jeg ser selvsagt fordelen med å få til en løsning som gjør at barnet kan bli i nærmiljøet sitt. Men, jeg tror at det å gå med på en slik avtale, som medfører at moren er så prisgitt en nykkfull far, også kan bli en stor påkjenning for barnet. Jeg tror det å kanskje vokse opp med en bitter og ufri mor som har "ofret seg" kan være en minst like stor belastning som å måtte flytte. Jeg sier ikke at NIckløs er der, absolutt ikke, men hvis eksen er vanskelig nok kan man sikkert havne i en slik gjørme.

Jeg prater bare til henne om hvor koselig vi har det der vi bor og det mener jeg også :-) En fin leilihet som jeg kunne flytte rett inn i uten å måtte pusse opp. Jeg har Oslos fineste utsikt og jeg har alt jeg trenger rundt meg av kafeer og butikker. Jeg har l "landet" og naturen utenfor stuedøren hvor vi går mye på tur. Altså både landig og urbant. Jeg har kort og grei vei til jobb og hun har kort og grei vei til skole. Det er dette jeg velger å fokusere på :)  Men selvsagt ser det ikke slik ut når dere leser innleggene mine her inne. Jeg skriver jo bare når jeg er sint :D

Men hvis du hadde flyttet i nærheten av jobben din?  Det er endel rimelige, nye leiligheter som koster rundt 3 mill og det regner jeg er atskillig billigere enn den du har nå. Og det går buss direkte dit dere bor nå. Jeg hadde ikke fikset og bli styrt av eksen.  Jeg vil helst ikke ha noe med eksen å gjøre og det er minstemann som lager avtaler med ham og jeg passer på å fortelle ham at han er alltid velkommen til å være hjemme dersom det ikke passer for faren.

Jeg prater bare til henne om hvor koselig vi har det der vi bor og det mener jeg også :-) En fin leilihet som jeg kunne flytte rett inn i uten å måtte pusse opp. Jeg har Oslos fineste utsikt og jeg har alt jeg trenger rundt meg av kafeer og butikker. Jeg har l "landet" og naturen utenfor stuedøren hvor vi går mye på tur. Altså både landig og urbant. Jeg har kort og grei vei til jobb og hun har kort og grei vei til skole. Det er dette jeg velger å fokusere på :)  Men selvsagt ser det ikke slik ut når dere leser innleggene mine her inne. Jeg skriver jo bare når jeg er sint :D

Ok. Det er kanskje det som har gjort at jeg og kanskje andre har fått et litt skjevt bilde av ståa. Jeg har trodd at du er nær bristepunktet, og da ringer jo varselklokkene. Godt å høre at det ikke er så ille fatt! Som frosken sier, det er jo ikke så mange år til du står fritt til å gjøre hva du vil. Hvis du har det greit nok og kanskje til og med bra overlever du det :)

Nicklusheletida
 Har det stor

Ok. Det er kanskje det som har gjort at jeg og kanskje andre har fått et litt skjevt bilde av ståa. Jeg har trodd at du er nær bristepunktet, og da ringer jo varselklokkene. Godt å høre at det ikke er så ille fatt! Som frosken sier, det er jo ikke så mange år til du står fritt til å gjøre hva du vil. Hvis du har det greit nok og kanskje til og med bra overlever du det :)

Det forstår jeg og må ta selvkritikk på det. Jeg bør også lære meg å holde meg unna dol når jeg er premenstruell og som mest selvmedlidende :P Jeg har jo grunn til å reagere på x-en, men det er ikke slik at jeg er nær bristepunktet ;) Har det stor sett veldig fint.

Det forstår jeg og må ta selvkritikk på det. Jeg bør også lære meg å holde meg unna dol når jeg er premenstruell og som mest selvmedlidende :P Jeg har jo grunn til å reagere på x-en, men det er ikke slik at jeg er nær bristepunktet ;) Har det stor sett veldig fint.

Fint at du klarer å fokusere på det som er fint :-)

Annonse

Jeg skulle lånt penger mange andre steder enn hos eksen for å si det sånn! 

Det var denne skråsikkerheten din jeg kommenterte i en vekt-tråd tidligere Lillemus... ;) Også andre områder er like komplekse som vekt, og verden ser alltid annerledes ut for de som har skoa på enn for oss utenfor....

Ettersom Nicklus har vært vant til å sette egne behov foran barnas gjennom hele ekteskapet er det bl ikke sikkert hun blir så bitter av denne ordningen.

Sånn tenker jeg også.

Dessuten tenker jeg at økonomi er og blir en vesentlig - og vanskelig  - faktor i hverdagen, særlig når man har en ungdom. For å skjerme familiens yngste for alt for store omveltninger, så har jeg tro på at kamelsvelging kan være nødvendig.

Du mener vel motsatt?

Jeg stusset også på den... Enten har morsan prøvd å være ironisk eller så har hun glemt et ikke. :)

Morsan mente det nok akkurat som hun skrev det, og jeg er enig med henne. Når man er vant med noe fra eksens side gjennom tjue år hisser man seg ikke opp og føler seg sveket på samme måte som om  dette er ny atferd etter et brudd. 

Morsan mente det nok akkurat som hun skrev det, og jeg er enig med henne. Når man er vant med noe fra eksens side gjennom tjue år hisser man seg ikke opp og føler seg sveket på samme måte som om  dette er ny atferd etter et brudd. 

At Niklaus er vant til å sette sine egne behov foran barnas? Det er ikke det inntrykket jeg har, men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...