Gå til innhold

Hvordan få musene til å flytte ut igjen?!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

13

• Captain Cheeseheart

7

• påskelilje

3

• tonie

3

Captain Cheeseheart

Ja, det er sant. Da elsker de seigplast også, plageåndene! Og så elsker de ledninger.... :angry:

Det går for så vidt an å snekre en spesial-felle. Med fall-lem hvor de detter ned i en bøtte med vann. Om man er litt Reodor Felgen. Så er det bare å tømme bøtta i komposten etterpå.

Til åte vil jeg for så vidt anbefale Parma eller Prosciutto.

Støtter forslaget om engansfeller. Har du ikke en snill nabo som kan fjerne dem for deg? Serranoskinke gjorde forresten susen på hytta. Det var den gangen jeg fikk rørleggeren til å fjerne lik. Jaggu i grevens tid det vannet frøys. ;)

Annonse

Jeg har også sånne feller, og jeg betrakter de som engangs! Flytter felle med lik ved hjelp av en lang klype over til søppelkassa...

Tuller du!? Hvorfor kaster du fella?

Jeg hadde mus på denne årstiden flere ganger, de kommer inn når kulda kommer. Legg rosin i fella og tøm fella daglig. Er ikke sikkert det blir så mange :-) Rosinen kan ofte gjenbrukes :-D Og det kommer ofte ikke flere utover vinteren, de fleste har funnet vinterboligen sin nå.

Husker  godt der vi bodde for tjue (!) år siden mens vi studerte - et lite hus i skogen, med krypkjeller, og glissent mellom golv og golvlist - og med flere episoder av mus inne i rommene. En gang hadde jeg samme opplevelsen som deg, satt alene - trodde jeg - og så på TV en kveld, og oppdaget plutselig i sidesynet ei lita mus som satt på golvet foran TV'en og så fascinert på samme program som jeg! En annen gang hadde vi ikke tørket av kjøkkenbordet etter frokost, og da satt det ei mus oppå der og spiste smuler....

Først gikk vi over alle krinkler og kroker, og fikk tettet hull og sprekker med stålull + tetningsskum (det hjalp jo mot trekk også). Deretter kjøpte vi inn 10 musefeller, og satte i kjelleren og muligens inne i huset også. Vi fikk fangst stort sett hver morgen en periode.... For vår del gjorde det ikke så mye at musene var i kjelleren, bare de ikke kom inn til oss. De flytter jo ofte inn i varme hus om vinteren.

Vi prøvde forresten med gift også, men da la musa seg til å dø INNI veggen, og luktet helt grusomt en periode. Så det gjorde vi ikke mer. Bedre da med musefeller.

En gang fanget vi ei mus oppi en nesten tom flaske med saft :-) Musa hadde krøpet oppi og kom seg ikke ut igjen!

Annonse

Vi har hatt mus i huset endel ganger. Har lagt gift på et lite fat på en bjelke under taket, eller et sted der kattene og andre dyr ikke kommer til.

Musene blir tørste av gifta å vil ut og søke vann.

Vi hadde også hørt det - at de blir tørste av giften og søker ut for å drikke. Våre mus la seg inne i veggen etter å ha spist gift. Det samme gjorde mammas rotter for ca tjue år siden. En eller to døde rotter inne i veggen lukter pyton, og veggen måtte rives.

Har mer tro på musefeller når det er snakk om inne i hus. Utenfor butikker eller andre ubeboelige steder, er det greit med gift.

Pakk unna alt av plastposer og slikt de kan bygge rede av. De elsker plast, jo sprøere og mer knasete jo bedre. 

Jeg er litt bekymret for at de skal bygge reder i klesskapet mitt :-( Men jeg skal utstyre meg med tetteremedier og gå til aksjon i helgen. Det er noen gjennomføringer mellom kjeller og 1. etg. som følge av både elektro og vannrør.

Vi hadde også hørt det - at de blir tørste av giften og søker ut for å drikke. Våre mus la seg inne i veggen etter å ha spist gift. Det samme gjorde mammas rotter for ca tjue år siden. En eller to døde rotter inne i veggen lukter pyton, og veggen måtte rives.

Har mer tro på musefeller når det er snakk om inne i hus. Utenfor butikker eller andre ubeboelige steder, er det greit med gift.

Bra du minnet meg på risikoen for at likene råtner i veggene. Siden det er vann i kjelleren, så tror jeg ikke de vil bevege seg vekk fra huset om de får i seg gift. Må nok finne frem musefellene!

Støtter forslaget om engansfeller. Har du ikke en snill nabo som kan fjerne dem for deg? Serranoskinke gjorde forresten susen på hytta. Det var den gangen jeg fikk rørleggeren til å fjerne lik. Jaggu i grevens tid det vannet frøys. ;)

Her fjerner hver og en sine egne lik! Ingen naboer som har for lite å gjøre ;-)

Vi har hatt mus i huset endel ganger. Har lagt gift på et lite fat på en bjelke under taket, eller et sted der kattene og andre dyr ikke kommer til.

Musene blir tørste av gifta å vil ut og søke vann.

Problemet mitt er at jeg har vann i kjelleren, så jeg tror de kommer til å slå seg til ro der nede. Tror konklusjonen blir at jeg må bruke musefeller.

Plutselig la jeg merke til at jeg ikke var den eneste som så på tv; en liten mus stirret like interessert på tv'en som meg. Og ikke gikk den hjem da jeg ba den om det heller :-(

Hva er dine beste tips for å få mus til å bli borte igjen? 

Invester i katt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...