Gå til innhold

Broen - spoiler - ikke les hvis du ikke har sett siste episode!

Anbefalte innlegg

Regner med at det er flere Broen-tilhengere her!

Hva tenker dere - hvem var den ukjente mannen i hallen? Jeg synes det var noe kjent med stemmen, et lite snev av aksent, akkurat som om han var opprinnelig svensk eller norsk som snakket nesten perfekt dansk.

Hvordan synes du sesong 2 har vært? Jeg har vært helt hekta. Synes kanskje den var litt laber i noen episoder fra begynnelsen, men så tok den seg veldig opp halvveis i sesongen.

Neste mandag kveld kommer jeg til å sørge ;-(

Fortsetter under...

Regner med at det er flere Broen-tilhengere her!

Hva tenker dere - hvem var den ukjente mannen i hallen? Jeg synes det var noe kjent med stemmen, et lite snev av aksent, akkurat som om han var opprinnelig svensk eller norsk som snakket nesten perfekt dansk.

Hvordan synes du sesong 2 har vært? Jeg har vært helt hekta. Synes kanskje den var litt laber i noen episoder fra begynnelsen, men så tok den seg veldig opp halvveis i sesongen.

Neste mandag kveld kommer jeg til å sørge ;-(

Jeg ble irritert over slutten - det var jo flere løse tråder. De la veldig opp til en oppfølger, men hører den er bare tidlig på planleggingsstadiet, og ikke engang vedtatt.

Men helt enig i at serien er bra - jeg har også vært hektet :). Så hektet at jeg har måttet se den på SVT på søndager, og har tatt opp episoder jeg har vært borte.

Jeg ble irritert over slutten - det var jo flere løse tråder. De la veldig opp til en oppfølger, men hører den er bare tidlig på planleggingsstadiet, og ikke engang vedtatt.

Men helt enig i at serien er bra - jeg har også vært hektet :). Så hektet at jeg har måttet se den på SVT på søndager, og har tatt opp episoder jeg har vært borte.

Ja, jeg likte heller ikke slutten - og heller ikke at Martin gjorde det han gjorde... Bortsett fra det synes jeg det var et nervepirrende plott og genialt terroratakk (helt fryktelig egentlig) på det EU-toppmøtet.

Jeg har sett hver episode to ganger, tror jeg. Først på mandagen, og så på tirsdagen, for å få med meg hver minste lille detalj av alle replikker og hendelser :-D Og så har det vært noen dager der jeg tenker litt på det, og deretter full nedtelling itl neste mandag!

Leste et sted at de har skrevet inn en nordmann i en stor rolle, så da var det kanskje han vi hørte og så litt av. Greide ikke å høre hvem det var, men han så høy og slank ut, så da er det nok ikke Hennie. Thank God...

Men dette kan jo bli interessant! Kim Bodnia som uoffisiell etterforsker fra fengselet, for hans stakkars makker kan jo ikke klare dette alene nå når hun hyggelige danske også er død. Kanskje han og Saga får hverandre på familierommet bak murene? :)

Leste et sted at de har skrevet inn en nordmann i en stor rolle, så da var det kanskje han vi hørte og så litt av. Greide ikke å høre hvem det var, men han så høy og slank ut, så da er det nok ikke Hennie. Thank God...

Men dette kan jo bli interessant! Kim Bodnia som uoffisiell etterforsker fra fengselet, for hans stakkars makker kan jo ikke klare dette alene nå når hun hyggelige danske også er død. Kanskje han og Saga får hverandre på familierommet bak murene? :)

Nå ble jeg nysgjerrig, og måtte Google, og fant denne artikkelen:

http://www.seher.no/kjendis/hvem-blir-den-nye-norske-%C2%ABbroen%C2%BB-stjernen-67775

Hmmm - dette hadde jeg ikke hørt noe om. Da er det sikkert denne mannen da! Lyset var satt litt lavt slik at skyggen ble lang, så jeg tror nok ikke du kan stole på at den nye mannen er så høy... Men jeg vet ikke!

Annonse

Manusforfatter Hans Rosenfeldt kan ikke love at de i en sesong tre av Broen vil komme tilbake til hvem som sto bak drapet på Gertrud Kofoed i siste episode av sesong to.

Og sesong 3 _kan_ få premiere høsten 2015. Det blir lenge å vente...

http://www.nrk.no/kultur/slik-blir-sesong-tre-av-broen-1.11378009

Manusforfatter Hans Rosenfeldt kan ikke love at de i en sesong tre av Broen vil komme tilbake til hvem som sto bak drapet på Gertrud Kofoed i siste episode av sesong to.

Og sesong 3 _kan_ få premiere høsten 2015. Det blir lenge å vente...

http://www.nrk.no/kultur/slik-blir-sesong-tre-av-broen-1.11378009

Dårlig gjort. Her blir nysgjerrigheten pirret til det ytterste. Så blir vi snytt for (ut)løsningen. Det er som sex uten orgasme! :( :( :( :( :( :(

Anonymous poster hash: 0bf96...6a5

Det er jo fremdeles flere løse tråder her, ikke bare hvem som var hovedmannen, som skjøt Gertrud:

• Far til Laura, det var jo noe mystisk med ham, Hvorfor hadde han overvåking i eget hus? Var det han som la giftnålen i senga til Laura når hun var ute et øyeblikk slik at kjæresten døde? Hvis ikke det var ham, hvem var det da? Han og Laura var jo de eneste som så lettbåten fra skipet som grunnstøtte og som så de som kom i land.
  • Kjæresten til Saga - han fikk vi vite lite om. Jeg hadde trodd at han kom til å dras inn i siste episode, det ville jo være genialt å bli kjæreste med hovedetterforskeren like før aksjonen startet. Han sa lite om seg selv, og moren hans var det sikkert noe å spinne videre på også....
  • Han ex-mannen til Caroline, ble han satt i fengsel for å ha slått ned Claudio? Hvis ikke - hvor ble han av...
  • Hva var egentlig koplingen mellom Bodil og Oliver?

Det er jo fremdeles flere løse tråder her, ikke bare hvem som var hovedmannen, som skjøt Gertrud:

• Far til Laura, det var jo noe mystisk med ham, Hvorfor hadde han overvåking i eget hus? Var det han som la giftnålen i senga til Laura når hun var ute et øyeblikk slik at kjæresten døde? Hvis ikke det var ham, hvem var det da? Han og Laura var jo de eneste som så lettbåten fra skipet som grunnstøtte og som så de som kom i land.
  • Kjæresten til Saga - han fikk vi vite lite om. Jeg hadde trodd at han kom til å dras inn i siste episode, det ville jo være genialt å bli kjæreste med hovedetterforskeren like før aksjonen startet. Han sa lite om seg selv, og moren hans var det sikkert noe å spinne videre på også....
  • Han ex-mannen til Caroline, ble han satt i fengsel for å ha slått ned Claudio? Hvis ikke - hvor ble han av...
  • Hva var egentlig koplingen mellom Bodil og Oliver?

Du burde bli krimforfatter! :)

Du burde bli krimforfatter! :)

He he... har bare trålet alt jeg har funnet på nettet det siste døgnet om Broen, lest masse kommentarer på FB siden til broen osv - men de to første punktene har jeg tenkt mye på selv i flere uker ;-)

Tror jeg blir ved min lest - og leser og ser på krim i stedet for å finne det på selv!

Kom på en ting til: De fire første ungdommene, som hadde masker, hvordan var de blitt rekruttert til fase 1 av hele denne aksjonen? Var det Gertrud/Oliver som hadde engasjert dem? Og hvordan....? Det var jo en kopling mellom den ene jenta i maskejenta - hun var jo søster til han IT-mannen som ble tatt som prøvekanin for viruset og som havnet i lut.

Og de ungdommene som ble fanget på skipet og smittet med pesten - hvordan hadde de havnet der egentlig? Det er så lenge siden de første episodene...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...