Gå til innhold

Grunn til å ikke nave?

21 stemmer

1. 1. Burde jeg nave? (Ut ifra mine egne interesser, ikke samfunnets)

• Ja
      3
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Hvis man åpenbart er syk er det vel lettere?

Jeg mente alldri at det var lett å få uføretrygd, det jeg mente var at det var lett å få en lapp på at du er "syk" det finnes en sykdom for allt i dag, til motsetning til i gamle dager da du var "ond" eller "lat" og slikt.

Det er ikke alltid de som skriker høyest som er de sykeste

Anbefaler alle å se filmen gjøkeredet,

de sykeste der var personalet ikke de innsatte

http://www.primewire.ag/watch-819-One-Flew-Over-the-Cuckoos-Nest

Endret av SkalJegNave

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

68

• slabbedask

36

• christensen1365381166

19

• SkalJegNave

12

Captain Cheeseheart

Jeg mente alldri at det var lett å få uføretrygd, det jeg mente var at det var lett å få en lapp på at du er "syk" det finnes en sykdom for allt i dag, til motsetning til i gamle dager da du var "ond" eller "lat" og slikt.

Tror det er ganske lett å få uføretrygd, jeg. Det er dobbelt så mange her til lands som har det, enn AAP. Selv jeg fikk uføretrygd. Og jeg er lat, jeg er virkelig lat. Jeg er så lat at jeg hater å dusje...

Tror det er ganske lett å få uføretrygd, jeg. Det er dobbelt så mange her til lands som har det, enn AAP. Selv jeg fikk uføretrygd. Og jeg er lat, jeg er virkelig lat. Jeg er så lat at jeg hater å dusje...

Ja, da er du lat. Eller så er det noe annet.

Samme her, det er strevsomt både å dusje og spise. Problemer med i det hele tatt å gjøre noe.

Gruer meg ikke så mye til gammelheimen som til at noen kan finne på å skrive ufør på gravstøtta mi. Ser det er noen som skriver at de er uføretrygdet på facebook. Kunne ikke falle meg inn i helvete å skrive noe sånt. Jeg skammer meg faktisk over at jeg ikke kan arbeide. Jeg også er veldig lat.

Annonse

Captain Cheeseheart

Samme her, det er strevsomt både å dusje og spise. Problemer med i det hele tatt å gjøre noe.

Gruer meg ikke så mye til gammelheimen som til at noen kan finne på å skrive ufør på gravstøtta mi. Ser det er noen som skriver at de er uføretrygdet på facebook. Kunne ikke falle meg inn i helvete å skrive noe sånt. Jeg skammer meg faktisk over at jeg ikke kan arbeide. Jeg også er veldig lat.

Da er vi 2. Mtp. skam. Jeg har lagt meg til en unngåelsesadferd pga. dette jeg, jeg forsøker å unngå folk som kanskje spør og graver.

Latskap er nok ikke så friskt som mange vil ha det til.

Anbefaler alle å se filmen gjøkeredet,

de sykeste der var personalet ikke de innsatte

http://www.primewire.ag/watch-819-One-Flew-Over-the-Cuckoos-Nest

Det er ikke så lett å få en lapp, hvis du ikke er god til å juge og en dyktig skuespiller.
Captain Cheeseheart

Det er ikke så lett å få en lapp, hvis du ikke er god til å juge og en dyktig skuespiller.

Det er akkurat det jeg frykter at jeg er. Føler meg som en kameleon jeg... men oj! Nå er det en brems i meg, som sier at jeg må dreie samtalen over på noe annet, slik at jeg ikke blir kastet ut...

Hvis du leser OP så tror jeg sjangsen er større at jeg får en "sykdom/merkelapp/sekkediagnose/etc" enn at jeg får vite at jeg er lat =) Men jeg kan ta feil såklart. Hva tror du de ville sagt? at jeg var frisk men lat ?

Captain Cheeseheart

Hva tror du de ville sagt? at jeg var frisk men lat?

Altså, dette er det ikke mulig å si noe som helst om. Du kan bli avskrevet selv om du har schizofreni. Du kan også få uføretrygd fordi du liker å feste. Alt er helt vilkårlig, man kan i alle fall ikke dømme noen eller på annen måte vite noe særlig om andres situasjoner.

Captain Cheeseheart

Neida, jeg ser at jeg sier for mye. Jeg skal roe litt ned hvor mange innlegg jeg sender jeg. Jeg ser jo at folk blir lei av det. Jeg er i sånn prate-som-en-foss-humør nå. Tenk om det kommer av at jeg mangler stoffer i hjernen, da.  :mellow:

Annonse

Til to hakk over: Jeg har ikke empati, hvis jeg hadde det ville jeg sikkert brydd meg om at hvis jeg får blir det mindre til de andre, men jeg bryr meg jo ikke desverre ...

Til ett hakk over:

Enten fengsel eller prøvd å finne meg en jobb, altså prøvd å finne en jobb så lenge pengene rakk, også fengsel etterpå hvis jeg ikke klarte å finne en i tide (altså stjele til jeg blir tatt... ) (fengselsplass koster 15 ganger mer enn sosialstønad så tror ikke "dere" hadde tjent på det da men 

Syns det blir feil å skylde på at du ikke har empati... "Jeg har ikke empati, han irriterte meg så jeg bare kverka han...."

Du vet hva som er rett og galt, ikke sant? Kanskje kan empati trenes opp?

Endret av trollemor;o)
Captain Cheeseheart

Syns det blir feil å skylde på at du ikke har empati... "Jeg har ikke empati, han irriterte meg så jeg bare kverka han...."

Du vet hva som er rett og galt, ikke sant? Kanskje kan empati trenes opp?

Han skylder ikke på noe som helst, han er bare frustrert og nedfor over situasjonen han er i.

Tenk når man havner på gamlehjem, til slutt, da. Da sitter de kanskje og mimrer tilbake på livet. Så spør de hva jeg har gjort. Og jeg sier at jeg aldri har jobbet...  :mellow:

Det ville jeg ikke bekymret meg for. Når man endelig får plass på et gamlehjem er man så syk og gammel at man neppe bryr seg om slikt. Det er trolig sånn fatt med de andre også, så de kommer neppe til å orke å bry seg med hva andre har gjort eller ikke gjort. Hvis du greier å styre unna folk helt til da er du nok trygg ;)

Captain Cheeseheart

Det ville jeg ikke bekymret meg for. Når man endelig får plass på et gamlehjem er man så syk og gammel at man neppe bryr seg om slikt. Det er trolig sånn fatt med de andre også, så de kommer neppe til å orke å bry seg med hva andre har gjort eller ikke gjort. Hvis du greier å styre unna folk helt til da er du nok trygg ;)

Hm, du sier noe. Jeg er ikke så syk at jeg ikke bryr meg om slikt. Da burde jeg jo jobbe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...