Gå til innhold

Grunn til å ikke nave?

21 stemmer

1. 1. Burde jeg nave? (Ut ifra mine egne interesser, ikke samfunnets)

• Ja
      3
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

68

• slabbedask

36

• christensen1365381166

19

• SkalJegNave

12

Captain Cheeseheart

Nemlig. En kjempestor forskjell faktisk.

I teorien ja, men i praksis? Har du tenkt litt gjennom hva det gjør med en, å prøve og prøve, men aldri få til?

Sier ikke at jeg ikke er lat eller ikke er ikke-giddende, for det vet jeg ikke, men jeg sier noe om hvordan det kan være for mange andre...

I teorien ja, men i praksis? Har du tenkt litt gjennom hva det gjør med en, å prøve og prøve, men aldri få til?

Sier ikke at jeg ikke er lat eller ikke er ikke-giddende, for det vet jeg ikke, men jeg sier noe om hvordan det kan være for mange andre...

Det må da være hundre ganger bedre å vite at man har prøvd, kanskje gjentatte ganger, men rett og slett ikke er i stand til å jobbe - enn å bare sette seg ned og si "Nei, dette klarer jeg ikke" uten å ha prøvd en eneste gang!

Det må da være hundre ganger bedre å vite at man har prøvd, kanskje gjentatte ganger, men rett og slett ikke er i stand til å jobbe - enn å bare sette seg ned og si "Nei, dette klarer jeg ikke" uten å ha prøvd en eneste gang!

Ja, selvfølgelig er det bedre.

Captain Cheeseheart

Joa, jeg er enig i at det er fint å prøve. Så TS burde selvsagt det. Men mest fordi det suger sosialt sett å nave.

Annonse

Captain Cheeseheart

Nop, trådstarter.

Åja. Men apati, det er jo et symptom på depresjon, da. Det kan jo hende hele problemet hadde vært løst med piller... hvem vet? Kan du egentlig si til noen som bare trenger noen piller for å rette opp en kjemisk feil i hjernen å hoppe i havet?  :lol:

Åja. Men apati, det er jo et symptom på depresjon, da. Det kan jo hende hele problemet hadde vært løst med piller... hvem vet? Kan du egentlig si til noen som bare trenger noen piller for å rette opp en kjemisk feil i hjernen å hoppe i havet?  :lol:

Fyren påstår at han er intelektuelt oppegående så da tror jeg han. Har man INGEN ambisjoner kan man hoppe i havet så eventuelt bestemme seg for å svømme.

Annonse

Nei, jeg sa "ja" bare fordi det er totalt uvesentlig og likegyldig hva jeg skriver, men så blir de vellykka litt mer irritert da, og det er en fin ting.

De vellykede har laget en mal. Din jobb som borger er å passe inn i den malen. Enten ved flaks eller ved medinisnering.

Ta for eksempel adhd.

Skolen sier: Du passer ikke inn her. Det er DU det er noe galt med. Ta denne pilla og tilpass deg oss.

Javel, det er jo en måte å se det på, men det er vel ikke helt slik det bør være.

Det er ikke no "galt" med denne eleven, han passer bare ikke inn i det firkantede skolesystemet.... Da burde det gis annerledes opplæring (mer praktisk?) for disse personene, ikke medisinering 

Alle passer rett og slett ikke inn i "den vellykedes mal" og selv med medisinering passer ikke alle inn.

Hva gjør man da?

Det virker som at de som ikke passer inn i malet rett og slett er mindreverdige mennesker.

Det er synd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...