Gå til innhold

Grunn til å ikke nave?

21 stemmer

1. 1. Burde jeg nave? (Ut ifra mine egne interesser, ikke samfunnets)

• Ja
      3
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

68

• slabbedask

36

• christensen1365381166

19

• SkalJegNave

12

Annonse

Captain Cheeseheart

Jeg vet jo hva du har skrevet om serumkonsentrasjonen og formen tidligere i år...

Ja, men jeg vet jo ikke... blir litt vanskelig å spørre psykiatern også, for jeg snakket med han sist i, ja, mai... har fått ny nå, da, men han kjenner meg jo ikke, og kan jo ikke svare så godt på dette...

Ja, men jeg vet jo ikke... blir litt vanskelig å spørre psykiatern også, for jeg snakket med han sist i, ja, mai... har fått ny nå, da, men han kjenner meg jo ikke, og kan jo ikke svare så godt på dette...

Men hvis sk er mye lavere nå, og formen mye dårligere, så klarer man jo å legge sammen to og to selv...

Annonse

Hvis du er sånn som du beskriver deg selv er du sannsynligvis ikke lykkelig og antakelig singel. Å jobbe gir bedre selvfølelse, og ambisjoner kan komme etterhvert. I møtet med andre mennesker er ofte spørsmålet "hva driver du med?" et av de første spm etter introdusering, det gir samtaleemne og utgangspunkt for å bli kjent. Mange syntes ikke om "navere" og vil nok kanskje ikke gi deg så mange sjangsene og omgangskretsen din blir begrenset. Er du deprimert? Det finnes mye behandling for dette, kognitiv terapi er noe av det beste. Fysisk aktivitet er viktig og.

Så ja, du burde få deg jobb!!!!

Anonymous poster hash: a8b8a...0ed

Hvis du er sånn som du beskriver deg selv er du sannsynligvis ikke lykkelig og antakelig singel. Å jobbe gir bedre selvfølelse, og ambisjoner kan komme etterhvert. I møtet med andre mennesker er ofte spørsmålet "hva driver du med?" et av de første spm etter introdusering, det gir samtaleemne og utgangspunkt for å bli kjent. Mange syntes ikke om "navere" og vil nok kanskje ikke gi deg så mange sjangsene og omgangskretsen din blir begrenset. Er du deprimert? Det finnes mye behandling for dette, kognitiv terapi er noe av det beste. Fysisk aktivitet er viktig og. Så ja, du burde få deg jobb!!!! Anonymous poster hash: a8b8a...0ed

Bra innlegg :)

Jeg vet ikke om det er slik for andre, men det er mang en gang jeg føler meg "helt rævva" (for å beskrive formen) og tenker at jeg har lyst til å bli hjemme. Men når jeg kommer på jobb så snur det seg totalt og vips så har jeg "plutselig" energi. Erfaringen med at det snur når jeg kommer på jobb har jeg brukt i slike tilfeller - og det har stemt sgs hver gang - det er sjelden jeg virkelig sliter med tanke på formen jeg var i før jeg dro på jobb og sparket meg selv bak. Når jeg sliter er det en reell grunn til det, og ikke latskap eller psyken som spiller meg et puss.

Bra innlegg :)

Jeg vet ikke om det er slik for andre, men det er mang en gang jeg føler meg "helt rævva" (for å beskrive formen) og tenker at jeg har lyst til å bli hjemme. Men når jeg kommer på jobb så snur det seg totalt og vips så har jeg "plutselig" energi. Erfaringen med at det snur når jeg kommer på jobb har jeg brukt i slike tilfeller - og det har stemt sgs hver gang - det er sjelden jeg virkelig sliter med tanke på formen jeg var i før jeg dro på jobb og sparket meg selv bak. Når jeg sliter er det en reell grunn til det, og ikke latskap eller psyken som spiller meg et puss.

Noen av oss blir faktisk værre av å jobbe.

Anonymous poster hash: e752d...5c2

Beklager hvis tråden er blit oppfattet som en trolle-tråd. Dette er mine oppriktige meninger, og jeg vet at mine tanker er "etisk uforsvarlige". Men jeg kan gjenta det enda en gang. Jeg har ikke empati/moral/medfølelse/bryrmegomhvaandremener/ etc. Mulig dette ikke er godtatte "sykdommer" men det er slik jeg er, jeg troller ikke

Jeg vet at mine tanker er gale, men hvorfor skal jeg gjøre det rette når "det rette" er kun til ulemper for meg selv, pine meg selv gjennom livet uten noen gullerot? er det virkelig det dere forventer av meg ?

Svaret ender nok opp med et nei i så fall...

Om du ikke bryr deg om hva andre mener så blir det jo en smule underlig å bruke tid på å spørre om andres mening her på DOL...

Dermed blir du og problemstillingen svært lite troverdig.

Og for å svare på spørsmålet: Ja, det er faktisk forventet av alle mennesker at de "piner seg gjennom" livet og greier seg som best de kan på egen hånd. Life is pain, deal with it.

Hvordan skal du i praksis få til å "nave" da? Skal du ljuge på deg en sykdom? Hvis du tenker uføretrygd så er det faktisk ganske vanskelig å få i våre dager, og du må gjennom diverse spesialister, behandlingsopplegg og arbeidstiltak før du får det.

For meg høres det ut som livet ditt mangler mening. Det er nettopp når man knytter seg til mennesker og ansvarsoppgaver at man knytter til seg mening. Derfor tror jeg det er viktig at du kommer deg i arbeid der du får brukt dine evner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...